Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   2.0 16 Tfsi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50388)

maikel 13-01-2009 20:47

2.0 16 Tfsi
 
Heeft Er Iemand Ervaring Met Een 2.0 16v Tfsi Blok?

Bluepower 14-01-2009 13:09

Wat wil je erover weten?
En wat wil je ermee gaan doen?

breadfan83 14-01-2009 13:33

Ja.

Vains 14-01-2009 13:43

Ik ook

maikel 14-01-2009 15:26

mogelijkheden voor ombouw in bv golf 1 of 2. max vermogen etc

Vains 14-01-2009 15:40

Het lopende krijgen op het originele motormanagement gaat een groot probleem worden. Iemand hier op het forum heeft het in zijn golf 2 gehad en deze liep op digifant...

Zweiter 14-01-2009 15:41

marten uit oudehorne. ik dacht dat zn naam hier iets van marten16vt was...

breadfan83 14-01-2009 15:44

Inbouwen is het probleem niet, om de zooi lopend te krijgen op het FSI systeem is een tweede.

Ik begrijp echter niet precies hoezo dit zo'n probleem zou moeten zijn. Als je toch gewoon alles overzet, zou het toch gewoon moeten werken? Zij die het geprobeerd hebben denken hier echter anders over.

martiepartie 14-01-2009 15:53

TFSI motor werkt met CANbus systeem ipv een kabelboom.

Alles kan, maar om dat helemaal weg te werken is geen makkelijke klus lijkt me :shake:

Vains 14-01-2009 15:55

Ik denk dat er gewoon teveel elektronica omheen zit.
Bij huidige auto's is het vaak zo dat als je bijvoorbeeld een stekker van bijvoorbeeld de abs al niet aangesloten hebt, de wagen niet meer start...
Ik denk dat daar de problemen zitten.

maikel 14-01-2009 16:17

en wat betreft vermogen?

Bluepower 14-01-2009 16:18

Idd is het aan de praat krijgen van het FSI gedeelte het grootste probleem. Is zoals al eerder aangegeven een Can-bus systeem, waardoor het input nodig heeft van meerdere sensoren dan diegene die op de motor zitten.
Je kunt het wel draaiend krijgen op het originele management, maar dan moet je zowat de hele kabelboom van een golf 5 in de auto leggen, met alle ecu's, sensoren enz erbij.. Een hels karwei dus.
Je kunt deze motor ook laten lopen dmv conventionele inspuiting(zoals idd die van Marten), het gevaarlijke hiervan is dat een verhoging van de laaddruk er onherroepelijk tot leidt dat de motor in de soep loopt.

Tjaap 14-01-2009 20:28

in amerika zijn er inmiddels een paar lopend, maar 1 daarvan heeft de complete cambus zooi gewoon onder zn dash zitten, tot de verlichting aan toe. en de rest via de oude kabelboom draaien.

Bernardo 15-01-2009 17:09

Ik heb dit ook draaiend op mijn golf 3, ik heb dan wel een r32 blok van de golf 5. Alles kan als je er geduld en tijd voor hebt.

Bluepower 15-01-2009 17:11

Bernard, heb jij een FSI blok draaiend op het FSI gedeelte?
Of heb je nog een "oud" model blok, zonder FSI, dat ook nog in de golf 5 geleverd is geweest?
Jouw blok is toch bij Michel ingebouwd?


All times are GMT +1. The time now is 13:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.