Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Diverse elektrische probleempjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49976)

hummer 03-01-2009 12:41

Elektrische probleempjes nu opgelost nog 1 te gaan

Ik heb wat elektrische probleempjes waar ik niet uit kom namelijk deze
- Als ik de ruitenwisser inschakel wist deze zonder problemen alleen als ik op een willekeurig punt uitzet blijft hij gelijk staan om vervolgens schokkerig naar de rustpositie te gaan.Alles werkt verder normaal interval etc relais is oké.

- Contactslot probleem als ik normaal de sleutel uit het contact slot haal schakelt de radio uit alleen nu niet meer wat is hier het probleem??

-Verlichting probleem als ik groot licht inschakel gaan deze even branden en weer uit als de verstralers in de gril gaan branden, maar als ik de hendel helemaal naar achter al voor een lichtsignaal brand groot licht en de verstralers wel gelijk is dit normaal of niet ??

-Start probleem soms wil de auto niet starten .Als dit probleem optreed krijgt de opvoerpomp gaan spanning pomp blijft dan helemaal dood ga ik een paar keer starten is het probleem weer verdwenen soms meerdere maanden.
Door dat dit zo weinig voorkomt kan ik het probleem niet vinden omdat dan alles normaal werkt. Ik heb het vermoeden dat de zekeringskast de boosdoener is, nu wil ik deze wel vervangen door een nieuwe alleen deze zijn tering duur dus ik wil het wel zeker weten voor ik deze ga vervangen.

Auto betreft een Golf GTI bj 91 met een PF blok

tim_j 03-01-2009 13:52

Ik denk het contact blokje.

hummer 05-01-2009 11:47

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ik denk het contact blokje.

Lost dit al deze problemen op ?? Als dat zo ga ik gelijk het blokje bestellen bij de dealer

golf mkII 16v 05-01-2009 19:34

De problemen zo als omschreven duiden ind op het contactblokje

gele-golf2 06-01-2009 11:23

ik denk dat het licht aan je ruitewisser hendel en de rest van de bedrading eromheen ook het contact slot gebeurd het ook meteen als je stuurt

Bregget 06-01-2009 12:18

Fouten 1 en 3 heb ik ook last van, hier ook in een golf gti uit 91.

Ik zou graag van je horen of het inderdaad het contactblokje is geweest! dan ga ik daar ook even achteraan..

alvast bedankt,

Michel

hummer 07-01-2009 13:40

Quote:
Originally Posted by Bregget
Fouten 1 en 3 heb ik ook last van, hier ook in een golf gti uit 91.

Ik zou graag van je horen of het inderdaad het contactblokje is geweest! dan ga ik daar ook even achteraan..

alvast bedankt,

Michel

Ik ga eind van de week het contactblokje halen bij de dealer probeer ik dit weekend nog te verwisselen

hummer 19-01-2009 18:42

Quote:
Originally Posted by hummer
Ik ga eind van de week het contactblokje halen bij de dealer probeer ik dit weekend nog te verwisselen

Het blokje is vervangen het probleem met de ruitenwissers is nog steeds niet opgelost, de rest heb ik nog niet getest moet eerst de dasch weer inbouwen.Ik heb trouwens ook nog de kabelboom die aan het stuurkolom zit vervangen.
Hier was door de vorige eigenaar in geknipt ivm met een startblokkering.
Dasch inbouwen gaat volgende week maandag gebeuren. ivm werk

tim_j 19-01-2009 21:51

onthoud, we zijn geen helderziende ;)

hummer 26-01-2009 18:11

Quote:
Originally Posted by hummer
Ik heb wat elektrische probleempjes waar ik niet uit kom namelijk deze
- Als ik de ruitenwisser inschakel wist deze zonder problemen alleen als ik op een willekeurig punt uitzet blijft hij gelijk staan om vervolgens schokkerig naar de rustpositie te gaan.Alles werkt verder normaal interval etc relais is oké.

- Contactslot probleem als ik normaal de sleutel uit het contact slot haal schakelt de radio uit alleen nu niet meer wat is hier het probleem??

-Verlichting probleem als ik groot licht inschakel gaan deze even branden en weer uit als de verstralers in de gril gaan branden, maar als ik de hendel helemaal naar achter al voor een lichtsignaal brand groot licht en de verstralers wel gelijk is dit normaal of niet ??

-Start probleem soms wil de auto niet starten .Als dit probleem optreed krijgt de opvoerpomp gaan spanning pomp blijft dan helemaal dood ga ik een paar keer starten is het probleem weer verdwenen soms meerdere maanden.
Door dat dit zo weinig voorkomt kan ik het probleem niet vinden omdat dan alles normaal werkt. Ik heb het vermoeden dat de zekeringskast de boosdoener is, nu wil ik deze wel vervangen door een nieuwe alleen deze zijn tering duur dus ik wil het wel zeker weten voor ik deze ga vervangen.

Auto betreft een Golf GTI bj 91 met een PF blok

Probleem 1 is nog niet opgelost. Ruitenwisser motor is getest deze is oké bedrading en massa is ook in orde

Probleem 2 is opgelost

Probleem 3 is ook opgelost

Probleem 4 kan ik niet testen omdat deze zeer zelden optrad dus ff afwachten

Voor probleem 1 ga het mechaniek uitbouwen en schoonmaken en smeren kijken als het dan is opgelost.

Na lang zoeken is het probleem van de ruitenwisser eindelijk opgelost, het motortje was dus wel defect. Zo als het nu lijkt zijn alle problemen opgelost.

All times are GMT +1. The time now is 11:35.