Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1GTD vraag (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49420)

Danzel 16-12-2008 16:15

Golf 1GTD vraag
 
Vraag:

Ik heb een golf 1gtd uit 1982, echt een super wagen.. ik rij er al meer als een jaar bijna dagelijks 140Km mee..

Nu heb ik een vraag en ik hoop dat een van jullie het antwoord heeft.
Het volgende is het geval:

Hij wil niet meer starten!

Eigenlijk begon het al met het contactslot die niet helemaal lekker was. accessoires stand ok maar al draaide ik de sleutel verder omdaad werkelijk te starten kwam de sleutel niet meer van zelf terug in ze accessoires stand. Dus deed ik dat tijdelijk handmatig zeg maar. Gewoon langzaam terug draaien van het sleuteltje en wachten dat ik mijn fan weer hoor en alles weer OK! Niet de juiste manier maar goed.

Nu start hij dus sinds vorige week niet meer.

-Accu is OK, gemetten en al verlichting etc doet het ook gewoon
-Slot, het "blokje" wat achter de cylinder van het slot zit ook vervangen door een nieuwe a 34,- euro bij de VW dealer en ik blij en dacht nu zal hij wel starten nou nee hoor! :confused:
- Ben lid van de ANWB dus die maar gebeld en gewoon nog niet starten he en de meneer van de ANWB wist het ook niet? Nou lekker dan.
- Accu + olie lampjes zie ik wel branden maar mijn gloeispiraal lampje niet?

Wie weet wat het kan zijn?


Alvast bedankt

PeterZ 16-12-2008 17:29

Het lijkt logisch dat het gloeirelais kapot is als het controlelampje niet meer brandt. Zeker met dit weer is voorgloeien echt (en lang!) nodig.

Robino 16-12-2008 19:36

hoor je de startmotor draaien ? en volgt er injectie van je pomp ?

golf mkII 16v 16-12-2008 20:49

Klinkt als een kapot relais
Of slecht contact van de zekeringkast[relais]

Stijn 16-12-2008 21:10

iets meer info zou welkom zijn, niet starten is namelijk een breed begrip.

Gaat de startmotor rond, gaat het motorblok dan ook rond, of slaat hij alleen niet aan?

Danzel 16-12-2008 23:54

Quote:
Originally Posted by Robino
hoor je de startmotor draaien ? en volgt er injectie van je pomp ?


Nee startmotor draait niet gewoon helemaal niks behalve de lampjes op het dashboard... behalve mijn gloeispiraal lampje.

Danzel 16-12-2008 23:59

Quote:
Originally Posted by Stijn
iets meer info zou welkom zijn, niet starten is namelijk een breed begrip.

Gaat de startmotor rond, gaat het motorblok dan ook rond, of slaat hij alleen niet aan?


Hoi Nee startmotor gaat niet rond gewoon helemaal niks alle lampjes branden accu met 12,85 volt.
Alle verlichting overal doet het behalve het gloeispiraal lampje.

Ik nog wel kijken of mijn gloei "bougies" OK zijn en of er daar stroom op komt als ik mijn sleutel op accessoiresstand zet.

En als dat niet het geval is waar zit het relais? tenminste welke is dat?

Volgens mij zit er ook nog onder de motorkap een zekering van 50 amp toch? tegen hitteschild onder de parafan etc dacht ik....


Ik ga morgen kijken en hou jullie op de hoogte.. zover alvast bedankt...

En nog meer tips etc zijn zeker welkom

Gr

martiepartie 17-12-2008 00:05

als de startmotor niet eens draait, ligt het daar aan. Probeer anders eens een kabeltje te leggen tussen de 12V op je startmotor en de geschakelde 12V. Als de startmotor dan nog niet draait, dan is deze kapot.

Danzel 17-12-2008 00:11

Quote:
Originally Posted by martiepartie
als de startmotor niet eens draait, ligt het daar aan. Probeer anders eens een kabeltje te leggen tussen de 12V op je startmotor en de geschakelde 12V. Als de startmotor dan nog niet draait, dan is deze kapot.


Dat kan ik inderdaad ook proberen... maar raar blijft dat mijn "gloei" lampje op mijn dashboard niet meer brand..... echt ik kwam rijdend aan en nog geen 5 minuten later wil ik weg en hij doet nix meer.... vandaar dat ik eerst mijn accu heb nagekeken en toen het "blokje"van mijn contactslot vervangen en nog niks... :confused: Ik ga met de tips van jullie morgen weer aan de slag.... pff heb ik mazzel dat ik deze week toevallig vrij ben van mijn werk :)

Stijn 17-12-2008 01:21

Inderdaad even rechtstreeks de startmotor aansturen: simpelste manier is met een schroevendraaier een 'brug maken' (contact maken) tussen de dikke accudraad en het stekkertje daar net boven (waar het startsignaal van het contact normaal gesproken binnen komt).

Nogsteeds niet draaien: startmotor kaput
Dan wel draaien: electrisch probleem elders...

martiepartie 17-12-2008 09:49

Kan soms raar gaan hoor:) Ik kwam ook rijdend aan, geen parkeerplek, zet de auto even voor de deur, wil de auto daarna wegzetten en hoppa; NIX.. Bleek ook de startmotor te zijn.

Danzel 17-12-2008 14:38

Quote:
Originally Posted by Stijn
Inderdaad even rechtstreeks de startmotor aansturen: simpelste manier is met een schroevendraaier een 'brug maken' (contact maken) tussen de dikke accudraad en het stekkertje daar net boven (waar het startsignaal van het contact normaal gesproken binnen komt).

Nogsteeds niet draaien: startmotor kaput
Dan wel draaien: electrisch probleem elders...


Zo net even geprobeerd een "brug" gemaakt met een schroevendraaier en inderdaad mijn startmotor geeft geen kik. die is stuk lijkt mij dan.

Wat wel opviel is dat als het kleine stekkertje los ligt en ik mijn contactsleutel omdraai mijn gloeilampje het wel doet, maar zodra de stekker er op zit doet hij het niet..

Stijn 17-12-2008 14:45

Lijkt wel of er kortsluiting ontstaat in de starter dan (misschien)? Anders kan ik het ook niet verklaren.

Ontstaat er een vonk als je de dikke directe accudraad met het 'stekkertje' verbindt?

Let wel: als de startmotor echt geen ene kik of klik geeft is ie kapot, mocht er nog wat leven inzitten (klik of poging tot draaien) zou het kunnen duiden op een zwakke accu.

Danzel 17-12-2008 15:26

Quote:
Originally Posted by Stijn
Lijkt wel of er kortsluiting ontstaat in de starter dan (misschien)? Anders kan ik het ook niet verklaren.

Ontstaat er een vonk als je de dikke directe accudraad met het 'stekkertje' verbindt?

Let wel: als de startmotor echt geen ene kik of klik geeft is ie kapot, mocht er nog wat leven inzitten (klik of poging tot draaien) zou het kunnen duiden op een zwakke accu.


Ja er onstaat wel een vonk inderdaad.

Accu staat op 12,8 volt dus dat is OK.

raf_construct 17-12-2008 21:58

Zeer waarschijnlijk is een keer de startmotor blijven hangen. Lijkt me het meest logische als je slot al haperde.

Ik laat een starter meestal reviseren, kost je ergens tussen 60 en 100 euro en dan weet je wat je hebt.

Wat ik eerst nog een keer zou controleren is de massakabel tussen de versnellingsbaksteun en de accu. Als deze een geoxideerde aansluiting zou hebben kan je mogelijk dezelfde symptomen hebben. Lijkt me niet zo waarschijnlijk maar effe controleren kost niks...

Danzel 28-12-2008 13:50

Quote:
Originally Posted by raf_construct
Zeer waarschijnlijk is een keer de startmotor blijven hangen. Lijkt me het meest logische als je slot al haperde.

Ik laat een starter meestal reviseren, kost je ergens tussen 60 en 100 euro en dan weet je wat je hebt.

Wat ik eerst nog een keer zou controleren is de massakabel tussen de versnellingsbaksteun en de accu. Als deze een geoxideerde aansluiting zou hebben kan je mogelijk dezelfde symptomen hebben. Lijkt me niet zo waarschijnlijk maar effe controleren kost niks...


De Golf wordt van de week naar een bedrijf gebracht in Den Helder die alles gaat "doormeten" Ik zelf rij nu tijdelijk in de 84er golf CARAT van mijn vriendin :)

Ik hou jullie op de hoogte en in iedergeval allemaal bedankt zover

matt8 28-12-2008 17:02

dus je hebt nu de hele auto weggebracht?? als de startmotor al geen kick geeft als je er 12 volt opzet zit het hem toch echt in de startmotor of in zijn massa. zou ik geen fortuin uitgeven aan het zinloos door laten meten van alle kabels. maar goed. we zullen zien, we kunnen het natuurlijk altijd mis hebben. :shake: :screwy: :) :rolleyes: :D

Danzel 16-01-2009 00:14

Quote:
Originally Posted by raf_construct
Zeer waarschijnlijk is een keer de startmotor blijven hangen. Lijkt me het meest logische als je slot al haperde.

Ik laat een starter meestal reviseren, kost je ergens tussen 60 en 100 euro en dan weet je wat je hebt.

Wat ik eerst nog een keer zou controleren is de massakabel tussen de versnellingsbaksteun en de accu. Als deze een geoxideerde aansluiting zou hebben kan je mogelijk dezelfde symptomen hebben. Lijkt me niet zo waarschijnlijk maar effe controleren kost niks...


Heej Raf ik zie het nu pas :redface: het is jouw oude golf! Hoe is het? :thumbup:

Danzel 16-01-2009 00:16

Quote:
Originally Posted by matt8
dus je hebt nu de hele auto weggebracht?? als de startmotor al geen kick geeft als je er 12 volt opzet zit het hem toch echt in de startmotor of in zijn massa. zou ik geen fortuin uitgeven aan het zinloos door laten meten van alle kabels. maar goed. we zullen zien, we kunnen het natuurlijk altijd mis hebben. :shake: :screwy: :) :rolleyes: :D


Ik denk dat er kortsluiting in de startmotor zit... heb de startmotor er vandaag onder vandaan gehaald en weg gebracht. Het was eindelijk weer een beetje redelijk weer om op de grond te liggen en de starter er onder vandaan te halen. :)

Ik hou jullie op de hoogte

raf_construct 16-01-2009 00:31

Quote:
Originally Posted by Danzel
Heej Raf ik zie het nu pas :redface: het is jouw oude golf! Hoe is het? :thumbup:


Heey, aangename verrassing ! Prima hier hoor.
Verder alles goed met de golf ?
Plaats gerust effe wat foto's hoor ! Staat hij er nog steeds hetzelfde bij ?


All times are GMT +1. The time now is 12:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.