bizarre race configuraties
Quote:
|
:eek: Dabbeljoe-tee-ef???????? :screwy:
|
haha wel een uitvinding...
als je alleen maar linkse bochten maakt kan je het ook makkelijk doen.. |
Quote:
ik denk juist dat het beter is om alleen maar rechtse bochten te maken... bocht naar links dan gaat de linker kant omhoog, en juist links heeft deze weinig tegengewicht... foto 1: lekker die brandplekjes op je elleboog en steenslag op je gezicht. jamjam. |
Ik denk dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk gewicht op rubber te plaatsen, en zo zoveel mogelijk grip te creeeren. Ik kies dus toch voor bovenstaande meneer en niet voor 1982KameiX1 deze keer :)
|
maar het meeste gewicht zit in dit geval op het "single" wiel. (nl. het motorblok) of begrijp ik je nu verkeerd?
edit: op foto 2: staat een racetrack met een linkse bocht. en aangenomen dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn ga ik nu maar even mijn mond houden.... ;) grt. |
Gaaf, dit zijn ontwikkelingen die vaak het alternatieve denken in gang zetten om achter de huidige standaard een vraagteken te zetten. Dit zijn dingen die de autosport radicaal zou kunnen veranderen.
|
Als je door een links bocht rijd komt het gewicht door de middelpunt-uitvliedende kracht naar buiten en dus op de kant met de 3 wielen.
Een motorrijder gaat toch ook naar de binnenkant van de bocht liggen? De wielen dragen dan al het gewicht, en die zitten aan de buitenzijde. Als je met skiën een bocht naar links maakt, druk je je rechter ski wat dieper in de sneeuw, die draagt dan ook het meeste gewicht. Enz enz. |
Overigens was er in het verleden een formule 1 auto die met rubberen skirts werkte. (aan de buitenste zijden onderkant) Deze gleden over de grond (konden dus in en uit de bodemplaat glijden) en zo kon er een vacuüm onder de auto worden gecreëerd.
Meer downforce als met de grootste spoilers. Omdat de wegligging van deze wagen zo geweldig goed was, is de techniek verboden... De anderen waren kansloos in bochten namelijk. |
@lexo:
2de post, ik dacht dat Lotus dat bedacht heeft, met die skirts, erg leuke techniek. |
Dat kan zomaar, weet het niet precies meer..
|
link: http://en.wikipedia.org/wiki/Tyrrell_P34 Quote:
|
jep Lotus heeft dat ontwikkeld, is later vernoden omdat het voor te veel grip zorgde, en dat vonden ze on eerlijk tegenover andere rijders.
|
|
Quote:
Hey, dat ding ken ik van de Playstation :) |
Dat is een Chapparall , die 2 ventilatoren aan de achterkant zijn motoraangedreven een die zuigen lucht van onder de wagen , waardoor er een vacuum wordt verkregen.
Daarom heeft die wagen ongelooflijk veel downforce en een schitterende wegligging. |
Geweldig allemaal, wat zou er niet uit kunnen komen als er een echte vrije raceklasse zou zijn met de huidige F1 budgetten!?!?
|
Naja, probleem is dan dat ze er straalraketten opzetten en over het circuit gaan vliegen. Sommige regels hebben wel degelijk nut, zie bijvoorbeeld het om de zoveel jaar verminderen van het aantal cilinders in de formule 1. of de turbo's die werdern verboden. Heeft allemaal geleid tot ontwikkelingen die weer positief zijn.
Regels moeten ze gebruiken om de autosport in de juiste richting te sturen, niet om het tegen te houden. |
het hield allemaal op met de beindiging van group B... dat waren pas auto's...
|
Quote:
Henri Toivonen met de lancia... |
All times are GMT +1. The time now is 03:39. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.