bandenspanning
Welke bandenspanning is aan te raden voor bandenmaat 195/45/16 80V
Wagen: vw golf III |
2,2 bar rondom is dat goed ?
|
Ja 2.2 is oke ;)
Ligt een beetje aan wat je zelf lekker vindt rijden... Heb ze zelf altijd op 2.4 bar :cool: |
Gewoon aanhouden wat de auto aangeeft, anders heb je kans op abnormale slijtage.. dat is ons advies.
|
Abnormale slijtage zal wel meevallen..
Band harder opgepompt: Meer slijtage middenvlak. Band wat zachter opgepompt: Meer slijtage buitenvlakken. Gemiddelde Normale bandenspanning is 2,2 Bar! |
Dus wat de auto aangeeft bij bepaalde belading/snelheid is altijd goed...ongeacht de bandenmaat..(behalve de thuiskomer)
|
:thumbup:
|
Volgens mij moet je de bandenspanning toch echt wat verhogen als je wat plattere banden monteerd dan origineel.
|
in de buurt van 2.8 :thumbup:
|
Quote:
ben ik het mee eens, ongeacht te bandenmaat... want het de gewichts word niet in ene meer of minder... |
Het is ook een beetje persoonlijk.. :)
De ene zet ze op 2.0 bar en de ander op 2.8... Het verschil merk je wel, maar zal beide geen gevaar opleveren! Plattere band pomp iedereen altijd wat harder op, maar is mijn ogen niet perse nodig.. Heb ze zelf altijd op 2.4/2.5 staan, maar heb ook geen stuurbekrachtiging :) Dus heb ze ook wat harder staan. |
Quote:
Ik heb op mijn Golf 1, bandenspanning voor: 2.0 en achter 1.8... 1x had ik voor 2.1 en achter 2.0 en toen stond ik die zelfde dag nog met regen achterstevoren op de rondtonde (gelukkig een grote en niet druk)... Dus een te hoge bandenspanning kan wel degelijk gevaarlijk zijn naar mijn mening... |
Dat ligt ook aan je gewicht van je auto.
Hoe zwaarder de auto, hoe meer gewicht per vierkante cm van de band op het wegdek. Staat je bandenspanning te hard, dan heb je minder raakvlak, dus ook minder grip zou je zeggen... Maar dan verhoogt het gewicht per vierkante cm omdat er minder raakvlak is :confused: Dus weer meer grip Weet je wat :cool: 2.2 is normaal en al het andere... Doe wat je zelf lekker vindt rijden :D |
All times are GMT +1. The time now is 13:36. |