![]() |
golf 1 gti met 180pk 20vt motor.
hallo ik ben bezig met een golf 1 gti uit 78 te restaureren hij kan bijna naar de spuiter paar laatste dingetjes nog! maar nu mijn vraag, ik ga er een 20vt in hangen een 180pk versie uit een tt. nu ben ik uiteraard niet tevreden met dit vermogen en wil zo ongeveer 250 pk hebben. teminste das wel de bedoeling. welke versnellingsbak raden jullie mij aan. wil wel het liefst een 020 bak en geen o2a bak met die klotekabels! ik heb nog een 020 2y liggen en een 020 doh volgens mij een diesel bak. maar ik ben ook niet van plan om om de 3000 km er een nieuwe bak onder te gaan sleutelen. alvast bedankt!
|
Pak maar een 4t of 4s bak en dan de klinken uit het differentieel en een boutenset erin, dat houdt wel ff. Heeft een kennis van mij al 15000 km mee gereden ook met 20vt in een golf 1 met zo'n bak. ( zijn trouwens diesel bakken )
|
Ik heb ze hier liggen met 3.000 km....diff compleet doormidden....
230 pk was al genoeg. Ik zou toch echt voor een 02A of nog jongere bak gaan.....kabels kan je er zo afhalen. |
je kunt er zo'n schakelhevel van een t3/t4 opzetten? Dan heb je geen kabels nodig, toch?
|
Zoals oakgreen20vt zegt gewoon een 4t 4s bak van een turbodiesel en dan een boutmoereset in het einddif gebeurd er niets mee. en dan heb jij een perfecte bak voor achter een 20vt.
|
oke een 4t bak heb ik ook nog ergens liggen volgensmij.
|
en een 02a bak kan ik ombouwen naar stangen?? geschakeld! want ik wil namelijk niet die grote lompe schakeltoren er in hebben! en kabels schakeld ook kloten vind ik.
|
oja en welke van de 2 bakken is het beste?? de 4t of de 4s kwa overbrenging.
|
Bij de 4s is volgens mij alleen de 5 een beetje korter.
|
Zou voor de 02A gaan,.. zie Bolku zijn opmerking. Later toch van bak wisselen is een leuke klus.....beschadigingen inbegrepen... Tenzij je het originele vermogen gaat gebruiken.
|
aah een versnellingsbak wisselen is het werk niet. en als zo bak het 15000km uithoud vind ik het prima word toch een mooiweer auto [meetings] auto.
|
Dus als ik het goed begrijp haal jij niet de motor eruit om zodoende de bak te kunnen vervangen, in een Mk1? Als dat je werkwijze is, dan kun je beide proberen....
|
nee ik zou niet weten waarom je de motor compleet zou demonteren. ik wissel wel vaker versnellingsbakken van golf1 je kunt gewoon je motor der scheef inhangen pak je de bak der zo achterweg. IEMAND EEN FOTO VAN EEN STANGEN STELSEL EEN EEN O2A BAK? alvast bedankt.
|
Ombouwsets van kabelschakeling op 02A bakken naar stangbediening is te koop, waar weet ik niet precies, maar Kevin 20V heeft het er volgens mij ook opzitten.
Vraag hem maar eens. |
aah oke bedankt ik zal hem is vragen!
|
gister het 180pk audi tt torretje ff opgehaald ;-]
|
Foto's ??!!!:D
|
foto s komen zo zsm! zal morge ff een paar schieten als ik er aan denk!
|
al weer wat opgeschoten??
|
nee de 20 vt ligt rustig in de hoek van de schuur te wachten. ben namelijk ook nog bezig met een cabriolet [golf1] ook bijna een complete restauratie heb ik compleet laten overspuiten en anderbak achter gezet+ koppeling. vloerkleed vervangen ben nu bezig met de bedrading weer oke te maken nieuw daschbord er in. nieuwe kap moet er nog op 17 inch komt er onder en zo kan ik nog wel ff door gaan! eerst ff zorge dat de cabby weer helemaal klaar is! dat ding is namelijk van mijn vrouwtje! en dan verder met mijn eigen mk1. zodra ik daar weer mee start zal ik een topic openen zodat jullie het compleet kunne volgen van begin tot het eind! in watergecoolde projecten
|
All times are GMT +1. The time now is 17:46. |