Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Afslaan/Start prob. mk2 gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48784)

DreamWolf 25-11-2008 18:26

Afslaan/Start prob. mk2 gti
 
Hey Vdubbers,

Ben nieuw hier dus ff een korte intro.
Driver: 35j male
Car : VolkWagen Golf Mk2 GTI 16v (PL)
Blok : PL 140.000km, kleine aanpassingen (uitlaatsys 60mm vanaf katverv. met alleen einddemper, custom intake ITG openlucht filter.

Nou liep m'n blokje altijd zonder problemen, tot een paar weken geleden.

Prob.1
Ineens had ie moeite met stapvoets rijden * Ik ook btw :) *
Dwz tijdens file rijden of remmen voor een stoplicht slaat ie soms af of bijna (de rode lampjes gaan al branden).
Ik kan em daarna wel meteen weer starten.
Wel blijft ie dan erg onregelmatig lopen. (pingelt tussen 800/1600 op en neer)

Prob.2
Na een kort stukkie rijden (5min) wil ie niet meer starten.
Als ik dan een tijdje wacht, start ie weer normaal.

Voor beide problemen lijkt de buiten temp. en/of motor temp. geen factor te zijn.
6mnd. geleden verdeelkap/rotor/bougies vervangen.
9mnd. geleden startmotor/stappenmotor vervangen.
1wkn. geleden V-snaar vervangen.

Ik heb een aantal dingen al nagelopen (ontsteking,vac. slangen ed.) maar niks vreemds kunnen vinden.
Suggesties zijn dus zeer welkom.

Mvg. Dw

*edit:typo*

golf mkII 16v 25-11-2008 18:41

Brandstoffilter
Brandstofpomp onder de auto/in de tank[controleer de opbrengst]

DreamWolf 25-11-2008 19:28

Quote:
Brandstoffilter Brandstofpomp onder de auto/in de tank[controleer de opbrengst] 25-11-2008 18:26

Thnx golf mkII 16v,
Had ik ook al aan gedacht, maar dan had ik meer/vaker problemen verwacht.
Dwz dus ook onderweg tijdens het rijden.
De Filter is idd weer ong 30.000 km oud d8 ik, dus vervangen kan geen kwaad.
Kep nog een backup pomp in de schuur liggen dus die zou ik er met een nieuwe filter es onder kunnen hangen.

DIF Tip voor het controleren van de druk ?

Gtz DW

golf mkII 16v 25-11-2008 20:36

Om de druk te controleren heb je een manometer nodig met een afsluiter

DreamWolf 14-01-2009 14:25

Update.
Brandstofdruk was goed.
Toch ff een nieuwe filter d'r in gezet, kan nooit kwaad.
Het lijkt als of ie een te "dik" mengsel krijgt.
Morgen eindelijk ff naar de garage, op zoek naar een oplossing.

Gtz DW

golf mkII 16v 14-01-2009 19:53

PL is toch een lastige[ivm electronica]

DreamWolf 16-01-2009 12:51

We zijn weer een stapje verder (van huis)
Er blijkt een aardige scheur in et uitlaat spruitstuk te zitten.
Lekker verborgen in een van de krommingen (alleen vanaf een brug te zien)
Daar trekt ie dus lucht aan en is me Lambda/compu van slag, gooit er nog wat extra brandstof bij en daar is te vette mengsel en verzuipt ie.
Hopelijk is dat et dan....

Maar dan sta je meteen voor de volgende keuze :
Reserve spruitstuk inbouwen ? (handig zo'n voorraadje)
of
Rvs spaghetti spruitstuk ?

In het kader van de mobiliteit (en tijd) denk ik dat ik eerst het originele spruitje d'r op zet. Tzt. maar es een spaghetti zoeken.

Gtz DW

DreamWolf 21-01-2009 13:59

Update.

Gister was het zover.
Op naar de garage (streetperformance) om een nieuw spaghettie spruitstuk in te bouwen.
De eerste 7 moeren gingen zonder problemen los.
Tja en dat vraagt blijkbaar om problemen, want de laatste moer hebben we dus niet los kunnen krijgen.Bijna 4uur mee zitten klooien en toen het oude maar weer ingebouwd.
We kwamen er met geen mogelijkheid bij, dwz geen sleutel of dop paste.
Niet zozeer in maat, maar qua ruimte.
Het is de onderste moer van de 2de buis en daar loop de buis vrij snel naar beneden, waar door er erg weinig ruimte is.
We hebben echt van alles gebrobeerd. doppen, sleutels, kransjes, klemtangen.

Iemand een tip hoe dit los te krijgen ????
Heeft uitbouwen van rechter aandrijfas zin ?

bvd DW.

Stijn 21-01-2009 14:02

Moer waarmee het spruitstuk tegen de kop zit?
De moeilijkste hoekjes lukken bij mij altijd met een flauw schuine steek/ring sleutel (en wel 12 he, geen 13 ;) )

DreamWolf 21-01-2009 14:25

HEY Stijn,

Thnx voor je snelle reactie.

Yeb, tis idd de moer tegen de kop. onderop.
We hebben et idd ook met schuine steek/ring sleutels gebrobeerd.
Idd een 12 ;)
Maar die gaf met een 4kant steek te veel speling en een ring kregen we er niet overheen. Te dikke "wand". Hetzelfde was met een 6kant steek.
Een 11 was dan btw natuurlijk weet te klein.

Nog meer ideeen ?

Gtz. DW

Marcski 21-01-2009 15:05

zowel van bovenaf als onderaf geprobeerd?
Idd een zo plat mogelijke kleine ringsleutel en heel veel geduld

DreamWolf 21-01-2009 15:34

Yo Marcski,

Yeb van boven van onder, en uiteraard al het onderste deel van het spruitstuk er af gehaald.
Hmm geduld was idd OP na een paar kloten.
;)

Van het weekend maar weer es proberen, weet nu iig dat de rest wel los wil.
Al zou een DIY (Do It Yourself) Garage met brug wel prettig zijn.
Zwaar gebrek aan sleutel plekken in A'foort.

Gtz DW.

LuukGTI 21-01-2009 20:15

Misschien wat kruipolie+geduld of ergens een tik mee geven...
En hebben jullie gewacht tot hij helemaal koud was?

wob8v 21-01-2009 22:02

ik kan me niet herinneren dat ik moeite met die boutjes had, maar is al weer ff geleden... a'foort is trouwens in de buurt

DreamWolf 23-01-2009 14:21

Quote:
Originally Posted by wob8v
ik kan me niet herinneren dat ik moeite met die boutjes had, maar is al weer ff geleden... a'foort is trouwens in de buurt


En je hebt een sleutel plekkie ???
;)

gtz DW

DreamWolf 29-01-2009 13:48

FF een Update.

Woensdag avond, na 1,5 uur klooien en hakken (met een 1m lange beitel)
was de moer er eindelijk vanaf. We hebben em bijna volledig moeten splijten,
maar het is gelukt.
\o/
Vanavond gaat het dan hopelijk allemaal lukken.
De andere 7 moeren gingen de vorige keer zonder probs los.
Toch ff nieuwe tapeindes en kopere moeren gehaald, vervang ik die ook maar meteen. Als we dan toch bezig zijn. :)

I'll keep you posted !!!

Gtz DW.

EelcoB 29-01-2009 14:37

Mooi zo..! :thumbup:

golf mkII 16v 29-01-2009 19:00

Heb het probleem ook gehad
Met nog een andere[de voorpijp en demper[KR] ging er niet tussenuit
Maar het is bij jou ook gelukt
En dan maar hopen dat het opgelost is na al dat ploeteren:D

DreamWolf 02-02-2009 14:22

\o/ WhoeHoo \o/

Hij zit er onder !!!
Na een uurtje of 3 'spelen' zit et spruitstuk er eindelijk onder.
Nieuwe tapeindes en koper moerkes gingen en makkelijk in en op.
Moest m'n katverv. nog een beetje inkorten omdat et spruitstuk wat verder naar achter kwam. Ook de Lambda moet op et spruitje ipv. op de katverv. maar dat was plug & play.
En lekker lopen dat ie nu doet :)

Nu op naar et volgende stuk van het project :P

Thnx aan iedereen voor de suggesties ed.
Gtz. DW.

Ps. Topic mag dicht.


All times are GMT +1. The time now is 03:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.