Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   (interieur)kachel lek Golf 3: komt dat voor? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48551)

sjampoo 18-11-2008 18:47

(interieur)kachel lek Golf 3: komt dat voor?

Ik weet dat bij een Golf 2 ( corrado ) de interieurkachel nog wel eens wil gaan lekken..

Maar nou dacht ik toch zeker te weten dat ik een Golf 3 heb. :screwy:

Dacht vanochtend al iets van koelvloeistof te ruiken,. en vanavond ging ineens het koelvloeistofniveaulampje aan.. Bingo: passagiersruimte zeik nat.

Nou zit er een niet af-fabriek Diavia airco in, dus ik kan waarschijnlijk m'n lol op? Is het kacheltje makkelijk uit te bouwen? Ik heb even snel gekeken ( langs de kant van de weg ) maar ik zie al dat er airco slangen in de weg gaan zitten.. ( joy )

Iemand ervaring?

carbreaker de autosloper 18-11-2008 19:07

golf 2 en 3 hebben dezelfde kachel radiateur ,,,,dusss kost nieuw 36 ex btw bij mij....

sjampoo 18-11-2008 19:54

Ah!

Gaan we die even nieuw halen.. (zelf even geen Ome Edgar bij de hand)

Domi 18-11-2008 20:46

Heb het ook gehad met een golf 3 TD. Het wel een hele klus. Complete dash moet eruit om er bij te kunnen.
Bij de dealer rekenen ze 1 dag werk. Ik was in 3.5 uur weer klaar en reed weer.

vw golf 1979 18-11-2008 23:58

is idd een hele klus. maar met een beetje ervaring en wat doorwerken idd goed te klaren op een halve (werk)dag

sjampoo 19-11-2008 19:11

VLOEK TIER!!

Ik ben dŕ ondertussen ongeveer achter hoe het in elkaar steekt..

én dat een nieuwe bij de dealer toch echt 106 euro doet ( excl korting )

én dat inderdaad de halve auto gesloopt moet om d'r bij te kunnen..

en dat 't langs de kant van de weg, 's avonds... in het donker..

NIET ECHT WIL VLOTTEN!

Damnit.. Denk dat ik m maar afdop ( slangen zijn in motorruim goed te vinden en bereikbaar ).. dan hebben we het maar koud deze winter ( airco blijft t wel gewoon doen :) :) ) of in iedergeval: tot ik gewoon weer ergens binnen kan klussen.. verwarmd liefst. want dit schiet niet op.

sjampoo 19-11-2008 19:17

Iemand trouwens ergens een handleidinkje die iets of wat meer een idee geeft hoe en wat?

Vraagbaak komt niet veel verder dan: 'en bouw in omgekeerde volgorde weer in'

Ik bedoel: ik zie nog niet echt welk onderdeel ik moet hebben.. alleen dat er groenig koelwater uit de airco bak is komen lopen..

sjampoo 19-11-2008 19:19

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
golf 2 en 3 hebben dezelfde kachel radiateur ,,,,dusss kost nieuw 36 ex btw bij mij....

Oh wacht even: nieuw.. bij JOU,. niet bij de dealert..

Zoek ik even uit hoe ik jou te pakken krijg (of beter: hoe ik zo'n ding zsm hier thuis krijg)

Jurgen Santana 19-11-2008 19:47

Afdoppen is geen goed idee denk ik, by-passen lijkt me beter.

Marcski 19-11-2008 20:06

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Oh wacht even: nieuw.. bij JOU,. niet bij de dealert..

Zoek ik even uit hoe ik jou te pakken krijg (of beter: hoe ik zo'n ding zsm hier thuis krijg)

bij de lokale onderdelenboer betaalde ik ook nog geen 40 euro voor een febi een klein jaartje terug

Domi 19-11-2008 20:29

Ca 3 jaar geleden kostie hij €39incl , dat heb ik er toen voor betaald.
Toen dus voor golf 3 TD.

@Shampoo :D
Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik hem wel voor je willen inbouwen in een "verwarmde" loods met brug ;)

sjampoo 20-11-2008 17:09

Ha, via de VR6Club 2 handige handleidingen gevonden.

Inderdaad: Complete dash exit! :(

Zit mij alleen een bijrijders airbag in de weg: Kan ik die zelf gewoon loskoppelen? Wat is de beste procedure? Accu los gooien, stekker los trekken? Ik heb 0,niks ervaring met airbags, dus hoe te behandelen? Of zegt zo'n ding gelijk PLOF als t mis gaat? :)

Vento Vice 22-11-2008 09:14

Airbag

Fijne klus, die kachelradiator; ook ik heb hem eens vervangen bij een 2-tje GTI...
Wat betreft de airbag:

Zolang je sleutel UIT het contact is (ècht 'uit', dus), kan er niet veel gebeuren.

Ik bouwde wel eens stoelen met een airbag uit, om te vervangen voor een zgn. comfort-stoel zònder airbag. Dan kwam er aan de auto-stekker wèl een weerstandje o.i.d. voor in de plaats, anders zou je een storingsmelding krijgen, als je het contact weer aanzet.
Maar aan de stoel-stekker kwam verder niks...

(Voor een stuur-airbag, zou wel hetzelfde gelden)

Hier moet natuurlijk niet op de een of andere manier spanning op komen te staan, want dan gaat-ie wèl, natuurlijk!

>>>Dus eigenlijk pas je contact weer aan, als alles weer op z'n plek zit!<<<

Succes!

sjampoo 22-11-2008 12:01

Sgoed.

Halve dash ligt er al uit, airbag is next.

Accu ligt d'r al af, sleutel blijft uit contact. Godskrisis,. kut sneeuw! Moest de auto 'uitgraven' om uberhaupt aan het werk te kunnen..

Alberto 22-11-2008 12:25

ik heb vanmorgen ook een kachel vervangen in een golf 2
8 uur begonnen , ze rijd nu weer weg
tussen tijd ook nog koffie gedronken :D

tempel 22-11-2008 12:34

Golf2 en Golf 3 heb ik beide vervangen,Golf2 was iets minder werk,kon zonder dashboard te verwijderen.Succes met deze kutklus.

sjampoo 22-11-2008 14:35

Thanx,

Ben zo ver dat ik zo'n beetje alles los heb liggen, maar krijg die kachelradiateur d'r nog niet uit. Die 'metalen kniebalk' heb ik aan beide zijden los gehaald, en rechts (bijrijder) wel iets naar voren kunnen trekken, maar ik kan het kachelhuis gewoon niet ver genoeg kantelen om de unit d'r in 1 geheel uit te trekken; de thule's steken te ver uit.
afzagen is géén oplossing, want d'r moet ruimte zat zijn om de nieuwe kachel d'r zonder schade weer in te schuiven..

Eerst even opwarmen bij de kachel en koppijn laten zakken.

(En ondertussen sneeuwt het weer.)

sjampoo 22-11-2008 14:52

hmm, stuurkolom zit met breekbouten vast aan die kniebalk ( lijkt het althans ),.. damnit.. en koud buiten.

anybody a great tip?

Dasher 22-11-2008 15:15

Heb deze besteld. Is heel wat beter qua prijs en qualiteit is zeer goed. Had deze ook al eens eerder besteld voor de beige MKII en levering is supersnel en goed.

http://cgi.ebay.de/HEIZUNGSKUHLER-G...%7C 240%3A1318

sjampoo 22-11-2008 15:28

Brute Force: Hij is eruit, én d'r weer in.

Nu het grote opbouwen.. ( en dat is best lastig: bom ontploft in de auto ).. en natuurlijk gaande weg hier en daar een klipje afgebroken, palletje krom en schroefje dol.

All times are GMT +1. The time now is 05:55.