verschil piggy-nose - bolle neus
ik vroeg mij af wat het verschil is tussen een piggy-nose type 3 en eentje met een bolle neus, het enige dat ik weet is dat de piggy-nose modellen voor 1970 uitkwamen, en de rest erna
wie kan mij verder helpen |
Oud type heeft een bolle neus, piggy nose is van na 70 inderdaad alleen waren die soms ook geshaved maar dan niet vanuit de fabriek.
Dit was de mijne en dat was een piggy nose maar die heeft men aangepast. Ik ken overigens alleen de termen oud en jong type. |
Quote:
bedankt voor de uitleg ! dan is het dus ook zo dat van het oude type amper nog onderdelen te vinden zijn ? grtz |
Quote:
ik denk eerder omgekeerd onderdelen van jonge types heel zeldzaam zijn maarja alle onderdelen van oudere wagen worden zeldzaam maar die van oud type mss toch net iets meer |
Quote:
Idd, jong type is lastiger te krijgen en dus duurder. |
olaatwerk van een type drie is best nog wel te verkrijgen. best veel nos, maar je betaald er wel veel voor.
|
Quote:
moets je tevens nog plaatwerk weten of een goed adres of site mag je me die altijd doorsturen want ben bezig aan een type 3 staat tevens ook te koop als hij een deftig bod krijgt gaat hij de bingo in |
Quote:
Erm, je betaald er niet voor niets veel voor, omdat het lastig te verkrijgen is. |
met veel bedoelde ik natuurlijk niet dat er nog bomveel van te krijgen is, maar dat het gewoon nog te krijgen is, mist je wat adresjes hebt. ;)
omdat het plaatwerk niet meer wordt gemaakt in tegenstelling tot de kever ligt de prijs hoger, maar dat is vanzelfsprekend. persoonlijk denk ik dat er wel één of anderbedrijf zal beginnen met de productie van goed repro spul net als nu gebeurd met het plaatwerk van de t1 en t2 bussen. ik weet dat jaap bergman in goor nog wel wat heeft, maar is wel prijzig. voordeel is dat zo'n type 3 wel zijn waarde behoud als ie gewoon netjes is omdat ze toch zeldzamer worden. http://www.jaapbergmankevers.nl/ |
Quote:
Wrong. De type3 zal nooit de populaire status bereiken die een kever of bus heeft, en is het voor bedrijven niet rendabel om daar reprospul voor te gaan maken. Quote:
Wrong again. De type3 was een jaartje of 3 geleden erg populair, prijzen gingen toen nergens meer over. Maar trends zijn ervoor om over te waaien, zeker toen iedereen erachter kwamen dat je voor de prijs van 4 repro keverschermen nog niet eens 1 fatsoenlijk type3 scherm kunt kopen, was de hype weer gauw voorbij. Heb diverse type3's te koop zien staan voor 'hoofdprijzen', en die zijn uiteindelijk bijna allemaal voor minder dan de helft weggegaan. De vroege type3's (korte neus) zijn de meest gewilde, maar ook de meest gemaakt (van 1962 t/m 1969) onderdelen daarvoor zijn links en rechts nog wel -zij het met moeite- nieuw of gebruikt te vinden, de ná 1969 auto's hebben een lange neus en zijn t/m 1973 gemaakt, onderdelen daarvoor zijn schaars omdat het model al op z'n einde liep. Verreweg het goedkoopst in aanschaf, technisch veel gelijk met de vroege type3, alleen specifiek laat type3 plaatwerk (voorschermen, bumpers) zijn schaars en duur. Henny (http://www.vwtype3.nl/) in Krimpen a/d IJssel heeft ook nog wel het een en ander liggen. Korte neus 1962 - 1969 lange neus 1970 - 1973 |
na goed, ze blijven best duur in aanschaf en je ziet ze een stuk minder dan een kever, waardoor ze toch zelfzamer blijven/worden.
daarbij zijn ze ook gewoon tof. |
Hey Wout,
Toen al? |
Indd toen al haha
|
All times are GMT +1. The time now is 08:37. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.