Olieverbruik 2.0?
Ik ben van plan een 2.0 liter benzine Golf IV te kopen maar nu hoor ik dat het olieverbruik hoog is van deze motoren?
Wie kan dit bevestigen of tegenspreken uit eigen ervaring? Gr Patrick |
Ik heb zelf een 2.0 golf 4 en mijn golf verbruikt niet abnormaal veel olie.
Zal denk ik het verbruik ook wel liggen aan de vorige eigenaren hoe hun zijn om gegaan met de auto en het onderhoud eraan. |
Een golf4 2.0 zou met een normale kilometerstand naar mijn idee helemaal geen (merkbaar) olieverbruik mogen hebben, of is dat tegenwoordig normaal?
Mijn polio uit '83 heeft dat niet eens, laat staan dat een moderne motor dat wel zou mogen hebben. |
De 2.0 motoren in Golf 4/Passat/A4 hebben inderdaad last van hoog olieverbruik. Zowiezo moet er geen Long-life olie meer in deze motoren gedaan worden, ik ken tal van auto's die hiermee 1L op 2000km tot 5000km verbruiken. In sommige gevallen kun je dit oplossen door gewone olie erin te doen, maar zelfs dat is niet altijd de oplossing.
Er zijn wel een aantal 2.0's die geen last hebben van olieverbruik maar dat is meer uitzondering helaas. Niet voor niets heeft VW/Audi Coulance verleent op vervanging van zuigerveren bij deze types, maar dat is ondertussen ook al niet meer geldig ivm de leeftijd vd modellen welke problemen hadden. |
heb zelf ook een 2.0 uit 2001 met 122 Dkm op de klok...
verbruikt op de 2500 km ongeveer een litertje. niks ergs als je dr rekening mee houdt. en zekerweten geen longlife olie dr in...! veelste dun dus gewoon 10w40 van een goed merk. ik vind t een fijne allround motor en best zuinig voor een 2 liter als je een niet al te zware voet hebt :rolleyes: greetz Dennis |
All times are GMT +1. The time now is 18:19. |