![]() |
stro performance
Ik heb onlangs een verlagingskit van FK gekocht(besteld) via internet voor mijn polo 2f. Nu blijkt dat die kit nog uit productie moeten komen, en ik waarschijnlijk nog een maand zal moeten wachten...
Maar er wordt mij een alternatief aangeboden, namelijk een setje van "STRO-Performance" waar ik jammer genoeg nog nooit van gehoord. Volgens de verkoper ligt dit in dezelfde prijsklasse maar ik vind nergens op het internet deftige informatie omtrent dit merk. Is er iemand die ervaring heeft met dit merk, of er ooit al eens van gehoord heeft? hoeft niet direct onder een polo te zijn... |
ik heb er nog nooit van gehoord maar ik zou lekker een maandje wachten :thumbup: Fk is wel een bekend en goed merk voor zover ik weet iig
|
ja khad ook al zo'n gedacht, kzal ng maar maandje w8e dan :s
kwacht ondertussen al 3 weken, dusja wat is nu een extra 4 weken :screwy: |
geduld is een schone zaak :D :thumbup:
|
Blijkbaar is komt STRO Performance van dezelfde fabrikant als Supersport.
ik ga toch voor mijn FK kitje :thumbup: |
Ik zou hier goed mee oppassen. Een (internet) winkel die probeert een supersport achtige set voor FK prijzen te verkopen vertrouw ik voor geen meter.
Lijkt me raar trouwens dat FK geen polo setje meer zou hebben liggen. |
De voorschokbrekers zijn patronen. Je moet dus je bestaande poot demonteren, de grote schroefdop bovenaan losmaken en de oude schokbreker uit de poot halen (en een klets olie daarbij).
Dan gaat deze nieuwe poot daarin, officieel hoor je er dan ook nog wat olie of koelvloeistof omheen te gieten (een beetje) om warmtegeleiding naar buiten te verzorgen. Dop er terug op en klaar. |
wat kost die set?
|
deze set koste mij 309 euro, zonder verzendkosten(15euro)
gekocht bij "car fantasy" en wat stijn zegt, zelf ben ik nog niet helemaal mee, maar ik heb daar ook totaal geen ervaring mee... kdenk dat ik dit ga laten doen! (als iemand zich geroepen voelt :D) maar dit is dus nrmaal als je een polo kit besteld? dat je nog stukken van je originele kit moet samenvoegen met wat je krijgt? bedankt voor de vlugge reacties! |
Aan je reactie te lezen zou ik inderdaad niet zelf aan het sleutelen gaan.
Je hebt in dit geval (Polo) absoluut een verenklem nodig. Daarmee span je de veren op zodat deze niet tegen je aan schieten als je het toprubber demonteert. |
Klopt helemaal, bij een polo 86C heb je de 'oude' veerpoot nodig. De set van de foto op de doos is voor een ander type auto (bijv. Polo 6n, golf 1/2 etc)
![]() |
ah als ik zo zie op die tekening moet ik dus de originele poot (nr16) vervangen door die dat ik hier liggen heb...
kzal dit waarschijnlijk laten doen door de lokale banden-centrale. |
meestal ruil je de oude poten in en zit er op de nieuwe set het er al op. de oude poten gebruiken ze dan weer.
maar het lijken wel 2de handse veerpoten aan die sporen te zien? grtz. |
dus toch! dat stuk zit er normaal dan toch op?
En ja idd er zijn precies gebruikssporen op! heb ik ook doorgegeven aan car fantasy in verschillende mails en telefoontjes! volgens mij hebben ze mij na het lange wachten gewoon met een of andere 2de hands set opgescheept! Na lang te wachten, veel mails te sturen met foto's en veel geduld te hebben heb ik dit als antwoord gekregen: We hebben de foto's doorgestuurd naar FK en het is echt de goed set volgens hun. De beschadigde delen zitten in de rubbers, deze kun je niet spuiten in de kleur dus het is normaal dat daar de lak loslaat. We gaan er van uit dat het verder dus goed en opgelost is. Zo niet, bel ons dan even op dan kunnen wij precies uitleggen hoe je deze set moet monteren. dusja ik kan niet verder dan deze kit dus te monteren zoals ik hem gekregen heb... en hopen dat ik bij een erkende bandencentrale dan ook een attest krijg! |
sorry dat ik het zeg maar wat je nu gekocht hebt is dikke troep.
Ik heb de zelfde set gekocht allen dan voor een derby. Ik dacht eerst achter maar effe monteren dat was zo klaar toen heb ik hem op alle mogelijke standen gebrobeerd maar hij bleef zo slap kon hem met mijn duim naar beneden drukken. Ik heb het setje direct gedemonteerd en weer in de doos gestopt. Echt waar tranen met tuiten. ik heb nu zelf een kw schroefset gemonteerd de prijs is asociaal maar ik heb er wel plezier van Succes er mee |
Ik heb het setje te koop 250 euro
|
Ik heb ook deze set gehad, was echt mega goed mee te rijden lekker stug en goede stuureigenschappen..
En zo kreeg ik de set ook geleverd je moet inderdaad je oude poten gebruiken, gewoon met verenklem werken een dikke buizen tang om de schroefdop los te draaien en een striptang om de speciale moer nr2 op de tekening hier boven los te maken, en dan demper eruit, olie eruilaten lopen even schoonmaken van binnen en nieuwe olie erin hie te veel natuurlijk, schroefdop er weer op die enen moer er weer op, en dan monteren die hap.. Gr Ronnie |
ok, ik zal het proberen, zien als ik het in mekaar krijg!
daarna testen of dit kitje al dan niet ondermaats presteert kwa wegligging enzo... als het idd bagger is ben ik wel geintereseerd in dat setje van 250 euro natuurlijk :) bedankt voor vlugge reacties! |
sjongejongejonge... Zo moeilijk is het niet:)
Zoek eerst eens uit wat je koop voordat je direct begint te beschuldigen. Bij een polo MOET je altijd losse patronen kopen, omdat de veerpoot 1 geheel is met het fuseedeel/stuurarm. Zoals jij de set gekregen hebt hoort het te zijn. Er mist NIETS en er hoort ook NIETS aan deze demperpatronen gelast te zijn. FK is echt geen rommel, zoals je kan lezen in de 'normale' reacties. Mensen die verwachten dat ze voor een paar honderd euro hetzelfde aan prestaties krijgen als een KW schroefset, die zijn niet helemaal helder. |
All times are GMT +1. The time now is 21:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.