achterruitverwarming
Bij mijn Jetta MK1 ('82) doet de achterruitverwarming het niet. Nu heb ik via het forum hier een "nieuwe" achterruitverwarming knop gekocht, echter nu doet hij het nog niet.
Op de stekker heb ik stroom staan, dus tot aan de schakelaar gaat het goed. Dus het lijkt me aan de schakelaar te liggen, of ik heb een draadbreuk na de schakelaar. Dus makkelijkst lijkt me de schakelaar te controleren, maar hoe?? Ik heb de knop al open gehad, en contactjes opgeschuurd en ingespoten met contactspray. Maar bij het inschakelen van de knop, gaat het lampje ook niet branden. Is er een handigheidje om te kunnen testen of de knop eigenlijk wel werkt? Andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom ;) Groeten Jerome |
Quote:
Staat er uberhaupt wel spanning op de stekkers bij de achterruit zelf? Zullen bij een jetta wel verstopt zitten onder de hemel oid. Verder kunnen de draadjes in de ruit ook kapot zijn. En volgens mij is het zo dat als er 1 kapot is dan doet geen een het meer. |
als er 1 draadje kapot is doet de rest het nog wel hoor !
meet is of er spanning op de stekkertjes bij je achterruit staat ! gr. Martijn |
Quote:
Ik twijfelde al :thumbup: . Voor de duidelijkheid, de stekkers voor de ARV zitten bij een jetta onder de hemel verstopt? |
Maar als de knop het niet doet zal er ook geen spanning op de achterruit staan.
Dus dan weet ik nog niet of het ligt aan de knop of aan de bekabeling naar de achterruit toe. Daarom zou ik graag willen uitsluiten of beiden knoppen toevallig kapot waren. |
Er gaat maar 1 draad vanaf de schakelaar naar achter[de +] bij een golf,denk ook wel bij een jetta
Als je meet bij de stekkers achter moet je een aparte draad voor de massa gebruiken[rechtstreeks van de accu] Op de uitgaande + draad bij de schakelaar ook spanning zetten[weer van de accu]en achter meten Schakelaar kan volgens mij weinig aan kapot,of deze moet gesmolten zijn |
stekker bij jetta 1 zijn gewoon zichtbaar. even lostrekken en meten.
als er een draad in de ruit breuk heeft dan doet dat lijntje het niet meer. maar de rest van de ruit verwarmt nog. dus als de spanning achter bij de stekkers nihil is zit daar je probleem. even makkelijk om dubbel te controlleren: even een ander draadje van je schakelaar naar je achteruit laten lopen. succes |
Heb even wat boeken door gespit,en in sommige staat dat er ook een relais zit voor de achterruit verwarming
Op plaats 2 |
Quote:
Jeetje, daar had ik nog niet eens aan gedacht :redface: die ga ik dan maar eens checken. Bedankt voor de tip :thumbup: Moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet meer aan toe gekomen ben om het nog precies uit te zoeken, maar ik denk dat het hier wel eens aan kan liggen. Mocht ik er naar gekeken hebben en de oplossing gevonden, dan meld ik dat hier wel even. Groeten Jerome |
Waarom niet gewoon even meten of er wel stroom staat op de stekkers van de achterruitverwarming?
En meestal ligt het aan kabelbreuk in de kabel die door het rubber loopt tussen auto en achterklep. |
Quote:
HEE wijsneus Tis een JETTA :thumbup: :D Idee had ik ook al gedaan :rolleyes: |
Is het de bedoeling dat er op allebei de draden achter bij je raam 12V komt te staan of is er 1 massa?
Als je de stekker bekijkt dan komt er 1 plus in (dik pootje) 1 plus gaat er uit als de schakelaar aan staat (ook dik pootje) en dan zijn er nog 2 kleine pootjes waar nooit spanning op staat. Iemand een idee waar die voor zijn? Zijn dat 2 massa's die ook naar achteren gaan? |
All times are GMT +1. The time now is 10:16. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.