Tikken 1.8 GT MKII
Ik heb een probleem met mijn VW Golf II 1.8GT van 1989. Wanneer ik een rustig ritje heb, tikt mijn blok alleen met belasting. Dus wanneer ik stil sta, tikt ie niet.
Wanneer ik op de snelweg heb gereden en ik kom de snelweg af, tikt ie behoorlijk hard. Dit doet ie dan ook wanneer ik stil sta. Rij ik dan weer rustig over binnendoor weggetjes, neemt het tikken weer af. Wie weet wat dit kan zijn, want ik zit echt te denken aan een ander blok. Heb geen zin in hoge kosten namelijk. |
Zijn het niet de kleppen die je hoort?
Mijn Golf MK2 doet dat ook(1.8i 1990)vooral als ie koud is, maar soms ook bij een warme motor. Meestal gaat het na verloop van tijd weg. |
Misschien een kantelende zuiger? Mijn oude golf 8v Gti heeft dat ook. Bij stilstand hoor je niks. Rijdt je steeds dezelfde snelheid dan hoor je het niet tot bijna niet. Maar als je gas geeft en de motor belast dan hoor je hem luidruchtig tikken...
Ik dacht eerst dat het de versnellingsbak was. Deze uitgewisseld en het getik was er nog. Daarna ben ik ermee naar een garage geweest en die zei dat het een zuiger is die kantelt. Inmiddels heb ik een ander blok klaar liggen, binnekort maar eens uitwisselen :redface: |
Drijfstanglager!!
|
All times are GMT +1. The time now is 09:39. |