Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   g60 of vr6 of KR ?!? -> circuit Golf MK2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48083)

cork81 05-11-2008 19:48

g60 of vr6 of KR ?!? -> circuit Golf MK2
 
Hoi helden,

tot voor kort reed ik af en toe met veel plezier in mijn omgebouwde Golf MK2 GTI 16V (kr) op circuitdagen en trackdays. Dat doe ik eigenlijk al jaren voor de fun, maar het wordt elk jaar een stapje beter/sneller/professioneler. Met de nadruk op stapje trouwens :D .

Alles ging geweldig totdat afgelopen vrijdag na drie en half uur op spa francorchamps de derde drijfstang niet meer wist of ie nou in een lijn- of in een boxermotor zat. Bij zo'n 5 a 6000 toeren besloot hij maar eens verticaal te gaan bewegen; gevolgen zijn een afgebroken drijfstang - gat in het blok - einde verhaal. Eff een sfeerpic van de aftocht, zakdoekjes gereed houden aub..




De grote vraag is eigenlijk nu welk blok het leukst is om er in te plaatsen ??

Wilde eigenlijk voor een VR6 gaan, maar dat is toch wel veel werk en bovendien lijkt het me nogal een zwaar blok voor in de neus van de auto. De auto is helemaal gestript verder; nadeel daarvan is dat hij achter vrij licht is en dus vrij makkelijk dwars wil gaan.

Andere mogelijkheid is een G60 motor. Die zou dan uit een Corrado moeten komen, het zal ongetwijfeld al wel eens eerder gedaan zijn maar ik kan er nix over vinden ?!

Een 'nieuwe' KR kan natuurlijk ook...

Ben benieuwd wat de ervaringsdeskundigen zeggen. Problemen met aansluitingen op de originele tellers zijn van ondergeschikt belang, zoveel dashboard zit er namelijk niet meer in.

Ik heb wel een redelijk budget en ook wel redelijk wat tijd. Verder kan ik op twee bruggen naast elkaar werken en ook nog de beschikking over een 1e monteur als teammaat.

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen, heb nog niets gekocht want ik wil me eerst goed voorbereiden.


alvast bedankt !!!

VeeDubber 05-11-2008 19:57

Ik zou gaan voor de KR, van de 3 die je noemt is de KR eigenlijk enige echte toerenvreter. Dat ding gaat lekker als je boven de 4000 toeren zit. G60 zou ook nog kunnen omdat je daar simpel wat meer vermogen hebt (chip/poelie) maar een VR6 zou ik niet doen, idd te zwaar op de neus. Als je het nu al merkt, merk je het dan zeker. Je kunt er natuurlijk altijd 1tje bijleggen op de achteras als compensatie :D

MartinGT 05-11-2008 20:01

1.8 20V Turbo anders ook een optie? Lichter dan een vr6, betrouwbaarder dan de G60 en toch genoeg vermogen.

Tjaap 05-11-2008 20:07

KR, kosten geen drol, en als je hem opblaast haal je een andere

Roy-16VT 05-11-2008 20:08

Heb eventueel nog wel een ander KR blok voor je liggen pb maar even als je er belang bij hebt

Thijs99 05-11-2008 20:37

een ABF, 2.0L 16V uit een Golf3, is dat geen leuke/goede optie.
stnd 150pk, maar schijn je makkelijker (dan bij een kr/pl) wat meer pk's uit te kunnen halen.

Thijs,

P.S.
Hoe is dat nou om met een golf 2 door Eau Rouge te knallen

bolku 06-11-2008 18:40

VR6 is te lui en te zwaar, G60 is te onbetrouwbaar.....met een turbo erop wordt het al een ander verhaal, maar ik zou denk ik in jouw geval voor een 9A of een ABF gaan en deze dan gewoon op je huidige injectiesysteem laten lopen.
Ik zou de motor wel eerst helemaal reviseren zodat je er ook lang plezier van kunt hebben.

The Skinnmeister 06-11-2008 19:57

Zou ook voor een KR gaan, VR6 is te zwaar voorin. G60, evt vervangen door een betrouwbare bron, dan wel ;)

Marcski 06-11-2008 20:58

1.8T's zijn ook nog vrij zwaar met alle aanbouwdelen...

de 1.8 en 2.0 20V zijn ook hele mooie motoren, maar daar koop je meerdere 16v's voor

recaro 07-11-2008 21:24

ik zou ook een niet al te zwaar blok nemen (kr,abf).
dit om de gewichts verdeling niet teveel negetief te beinvloeden.
let er ook op dat je bij een zwaarder blok ook de remmen zwaarder belast
dus aan moet passen.


suc6 met je hobby :thumbup:

Pewi Vwteam 08-11-2008 10:06

ik heb nog wel een 2liter 16v voor je staan een 9a motor uit een corrado 187.000 gelopen vraag ik 600 euro voor helemaal compleet met kabel geschakelde bak.

golf2 2.016v 10-11-2008 20:04

ja pewi dat is de makellijkste optie ! maar dan met de uitlaat nokkas van de kr want die is nog wel heel en het injectie systeem .daar rij ik ook mee op het circuit. en heb er dan nog een licht vliegwiel op en een 4in 1 .gaat echt als een speer en je hoeft niks aan te passen.!

cork81 10-11-2008 20:14

Thanks voor alle tips!

Binnenkort maar eens op zoek naar een donorauto, we gaan op zoek naar of een andere KR of een G60.

KR is idd een fijn blok, maar je moet hem wel op toeren houden anders geeft ie niet echt thuis. Flink schakelen dus en bovendien blijven de BMW'tjes 325i zo net iets te snel op het rechte stuk.Een G60 is idd nogal kwetsbaar, maar heeft wel veel meer power van onderuit en is makkelijker te tunen.

De andere opties houden we zeker in ons achterhoofd. Vooor iedereen die een blok heeft liggen, bedankt voor jullie aanbod maar we hebben liever een compleet voertuig.
Is het trouwens erg moeilijk om een G60 uit een Corrado te lepelen en over te bouwen in een Golf II !?


Oh ja en door Eau Rouge rijden met je Golf is zeker een onvergetelijke ervaring, maar om die bochtencombi echt hard te nemen vergt wel behoorlijk wat inzicht en vooral een groot hart. Voor iedereen die het ook een keer wil proberen check www.skylimitevents.be en nee ik wordt niet gesponsord voor dit reclameblok....

golf2 2.016v 10-11-2008 20:30

Quote:
Originally Posted by cork81
Thanks voor alle tips!

Binnenkort maar eens op zoek naar een donorauto, we gaan op zoek naar of een andere KR of een G60.

KR is idd een fijn blok, maar je moet hem wel op toeren houden anders geeft ie niet echt thuis. Flink schakelen dus en bovendien blijven de BMW'tjes 325i zo net iets te snel op het rechte stuk.Een G60 is idd nogal kwetsbaar, maar heeft wel veel meer power van onderuit en is makkelijker te tunen.

De andere opties houden we zeker in ons achterhoofd. Vooor iedereen die een blok heeft liggen, bedankt voor jullie aanbod maar we hebben liever een compleet voertuig.
Is het trouwens erg moeilijk om een G60 uit een Corrado te lepelen en over te bouwen in een Golf II !?


Oh ja en door Eau Rouge rijden met je Golf is zeker een onvergetelijke ervaring, maar om die bochtencombi echt hard te nemen vergt wel behoorlijk wat inzicht en vooral een groot hart. Voor iedereen die het ook een keer wil proberen check www.skylimitevents.be en nee ik wordt niet gesponsord voor dit reclameblok....


zou als ik jouw was (wat ik niet ben ) geen g60 nemen g lader is drama
en een 9a is het zelfde als een kr maar dan 2 liter.
in iedergeval heel veel succes en tot zien op de baan volgend jaar.
:thumbup:

Dub-Detail 14-11-2008 00:30

G-lader gaat circuit gebruik idd niet leuk vinden. Teminste niet met een kleine pully.
Met een grote zal het wel goedgaan bij regelmatig onderhoud. Maar het nadeel is dat een van de eerste stappen van tunen een kleinere pully is.

Maar het pikt wel op als een stier. Geen turbogat dus nog steeds pit in de lagere toeren.

En dat vrij rijden in belgie ziet er wel puik uit moet ik zeggen.

roka 14-11-2008 21:32

Was jij laatst ook op Zolder met die wagen?
Ik was er ook met een groene golf II, we stonden ongeveer naast elkaar bij het afladen van de auto's.

cork81 22-11-2008 19:48

Was idd op Zolder, volgens mij was dat begin Oktober ?! Toen stond er idd een Golf II naast ons, grijsgroen met vierspaaks velgen bedoel je die of bedoel je die donkergroene die 's middag over het circuit knalde ? Beiden gingen trouwens best rap !

Toen ook al geen geluk, 's ochtends in de regen gingen we best wel lekker, 's Middags de einddemper kapot gereden (gat van 5 cm doorsnee) en gediskwalificeerd omdat we met 100 dB wat teveel lawaai produceren voor de fijngevoelige belgische oortjes.

bivw 16vg60 23-12-2008 19:01

ik zou toch voor de g60 gaan is een prima motor al die verhalen van g-lader slecht bla bla bla onzin heb je 1 maal een goede te pakken en je zet er de goede keringen in (goetze of komtec sls of nog beter stalen lipseal keringen als je ze gemonteerd krijgt) en de orginele gele sintsteiner dicht lijsten gebeurt er niks mits je het goed onderhoud dus op tijd lijsten wisselen al die onzin verhalen zijn gekomen omdat er alleen maar goedkope troep wordt verkocht bij revise teharde dicht lijsten die na 1000km de helft kleiner worden en verkeerde keringen en goedkope open lucht filters gevolg schade aan de lader rij nu 5jaar met g-lader nog nooit 1 laten klappe en ik geef echt wel gas enigste probleem wat ik had was verdringer keringen eruit kwamen maar zoals ik al zei goede keringen gebruiken oja draaide met 65mm 16vg60 vlot 8000rpm,s zonder problemen


All times are GMT +1. The time now is 16:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.