eaton op een 2h motor???
hallo, ik rij een golf 1 met een motor ombouw naar een 2h motor.motor is gechipt en is voor voorzien van een spaghetti spruitstuk. het loopt super, maar wil toch weer iets meer. nu ben ik al een tijdje van plan om er een andere nokkenas in te zetten.
MAAR en nu komt het: ik ben zo gek op het geluid van een eaton compressor na het weekje worthersee:P kan iemand mij zeggen of het uberhaupt te doen is om een compressor op een 2h te bouwen en zo ja,wat er dan allemaal te veranderen. of is het handiger om meteen een pg motor in te bouwen? ik hoor graag verhalen van mensen met ervring hierin. groetjes igor |
beter een pg of een 1h te pakken is goed koper als dit blok aan te pakken
|
1h is een motor van een golf ralley ofniet?
|
Met een FMU ( drukafhankelijke brandstofdrukregelaar), brandstofpomp en injectoren die groot genoeg zijn is het best het proberen waard.
Zonder verdere aanpassingen moet je dan wel op 0,3 bar ofzo kunnen gaan rijden. Echt extreme vermogens zal je dan alleen niet kunnen halen, maargoed 0,3 bar drukvulling is altijd nog een hele hoop meer dan een standaard 2H ooit zal kunnen aanzuigen......denk dat een 150 pk wel haalbaar zal zijn. 2H heeft alleen geen zuigerbodemkoeling, vraag me af hoelang dat heel zal blijven al hadden die oude turbosets van bv Callaway of Oettinger voor de Golf 1 GTI dat ook niet...( DX motor) |
oke. maar dat wil dus zeggen dat een pg motor olie sproeiers aan de onderkant van de zuigers heeft zitten en een 2h dus niet.
kijk ik vind het allemaal heel erg mooi om te bouwen, maar het is wel een auto die ik dagelijks gebruik. ik denk dat ik dan toch maar ga voor een andere nokkenas en ventueel een cilinderkop bewerking. jeroen: zou jij mij een inschatting kunnen geven wat ik dan aan vermogens winst zou kunnen behalen met het bewerken van de kop en een andere nokkenas, en welke stok zou je me dan aanbevelen(mag best een beetje extreem zijn als het maar wel met de gewone hydraulische stoters kan blijven draaien). owja, die chip van je werk zeer goed op de 2h :) ben er erg tevreden over!!!!! igor |
272 graden is meer dan genoeg hoor echt waar. dan loopt hij nog redelijk stationair en je kan met gewoone stoters blijven rijden, wel direct even erbij vervangen.
Ik heb deze van Jeroen ook gekocht en moet zeggen loopt goed hoor,wel even goed afstellen. |
owke, dank je voor de info.
in welk opzicht verandert t karakter van de motor? word ie dan meer een hoog toerige motor? enig idee wat voorn vermogens winst ik kan verwachten icm met mijn andere upgrades?( spaghetti chip en sportluchtfilter) |
All times are GMT +1. The time now is 16:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.