Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vraagje(s) over verlagen?! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47427)

Thomas 17-10-2008 22:19

Vraagje(s) over verlagen?!

Alo

Kben van plan om een verlagings setje te proberen onder mijn golf 3. Ik zeg proberen omdat ze vanonder mijn mammie haar golf 3 cabrio komen dus kheb nog geen flauw idee hoe het eruit gaat zien op mijne golf.

Nu enkele vraagjes:

Kheb als dikwijls horen vallen dat je de veer moet opspannen om onder de wagen vandaan te halen. Nu had ik daar straks eens gekeken maar ik geloof deze er onderuit te kunnen halen zonder de veer te spannen?

De twee bouten die de veerpoot aan de drijfstang bevestigen zitten muurvast. Met mijn volle kracht denke ze er nog lang niet aan om te lossen. Iemand hiervoor een oplossing...

En tot slot zijn er nog puntjes waar ik op moet letten?

IK ga der waarschijnlijk zondag aan beginne mits een beetje hulp?!

alsvast bedankt.

Gegroet.

thomas

jetta mk1 '82 18-10-2008 07:04

volgens mij is dit het zelfde als bij een golf 2 en kan je ze er zo onder vandaan halen !

denk dat je je fusee bedoelt waar van die 2 bouten zo onwijs vast zitten !?
probeer het is met een lucht tol (of schuif een pijp over de sleutel/ratel)

en wat betreft de tips zet alles goed vast en laat de auto bij een goed bedrijf uitlijnen !!

verder is het gewoon goed kijken hoe je het los haalt zodat je het ook weer op die manier vast kan zetten ;) !

succes !

gr. martijn

mischatdi 18-10-2008 09:06

onder de auto vandaan kan zo idd....maar dan moet de poot zelf uitelkaar, en daar heb je echt klemmen voor nodig om je veer strak in te klemmen...als je dit dom weg zo uitelkaar haalt komt het niet goed...

en zo te horen heb je het nog nooit gedaan, dan zou ik hulp vragen aan iemand die het al wel gedaan heeft zeker gezien je het ff wilt proberen...er kan genoeg mis gaan zonder ervaring

Thomas 18-10-2008 09:34

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
volgens mij is dit het zelfde als bij een golf 2 en kan je ze er zo onder vandaan halen !

denk dat je je fusee bedoelt waar van die 2 bouten zo onwijs vast zitten !?
probeer het is met een lucht tol (of schuif een pijp over de sleutel/ratel)

en wat betreft de tips zet alles goed vast en laat de auto bij een goed bedrijf uitlijnen !!

verder is het gewoon goed kijken hoe je het los haalt zodat je het ook weer op die manier vast kan zetten ;) !

succes !

gr. martijn

bedankt voor de reacties, nog even dit... kan je de bouten opnieuw gebruiken of kan je er best nieuwe kopen. Nadat deze los zijn gemaakt kunnen ze toch beschadigd zijn of niet?

Verder vervangen door bouten uit een vw-garage of kan je die ook vervangen door degelijke exemplaartje vanuit de plaatselijke staal handelaar.

merci en salu

zilver-edition 18-10-2008 11:28

als ik dit zo lees. zou ik het gewoon even laten doen. lijkt me veiliger

jetta mk1 '82 18-10-2008 15:25

Quote:
Originally Posted by mischatdi
onder de auto vandaan kan zo idd....maar dan moet de poot zelf uitelkaar, en daar heb je echt klemmen voor nodig om je veer strak in te klemmen...als je dit dom weg zo uitelkaar haalt komt het niet goed...

en zo te horen heb je het nog nooit gedaan, dan zou ik hulp vragen aan iemand die het al wel gedaan heeft zeker gezien je het ff wilt proberen...er kan genoeg mis gaan zonder ervaring

poot hoeft niet uit elkaar want ze komen onder "mammie's" golf 3 vandaan !
dan kan je ze toch 1 op 1 uitwisselen dus inclusief top lager ?

iemand met ervaring mee laten kijken/helpen kan natuurlijk nooit kwaad !

gr. martijn

All times are GMT +1. The time now is 13:21.