Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Baur (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46833)

Baur 01-10-2008 17:56

Baur
 
Hallo luitjes, ik ben Jeroen en heb sinds enige tijd een Polo. Een 2f Coupé, 1.0. Toen ik hem kocht nog geen 88.000km op de teller. Het wagentje is bedoeld als daily, om wat goedkoper rond te crossen en mijn BMW te sparen (vooral in de winter).


Een weekje later 500km erbij gezet.


Die lampen zitten nu iets hoger gemonteerd.





De bedoeling is om er redelijk goedkoop mee te rijden. Verwacht dus geen grote ombouw-praktijken. Sommige dingen zullen echter sowieso moeten worden vernieuwd, wat ruimte bied voor veranderingen. Zo zijn de voorste schokdempers nog de originele en duikt hij bij remmen als een dorstige giraffe bij een poel water.

Gr Jeroen

LRR 01-10-2008 19:02

Quote:
Originally Posted by Baur
duikt hij bij remmen als een dorstige giraffe bij een poel water.


LOL :D :D

Schroefset dus :thumbup:

Berserker 02-10-2008 08:26

Quote:
Originally Posted by LRR
LOL :D :D

Schroefset dus :thumbup:

Bij polo's heeft bijna niemand een schroefset, vooral niet als je t enigszins betaalbaar wilt houden.. ;)

Welkom Baur, dezelfde als van Sportklassiek neem ik aan?

Baur 02-10-2008 09:31

Schroefsetjes zitten idd ver boven wat ik eraan uit wil geven. Beetje rondkoekeloeren heeft mij geleerd dat je voor +/- 250 euro een normaal verlagingssetje hebt, dat lijkt mij meer dan genoeg geld ;)

Inderdaad dezelfde als sportklassiek, hoewel ik daar weinig kom. De Baur gebruik ik namelijk niet zo "sportief" als vele andere daar hun auto gebruiken. De Nacht van Weesp, en dan is het gedaan. Voor de Polo staat nu ook een nachtrit op de agenda: de Hornenacht, 15 november.

Gr Jeroen

Jerome 02-10-2008 11:10

Hey Jeroen!

Leuk dat je de weg naar hier gevonden hebt, ben niet zo'n actief forummember, maar ik lees genoeg mee. Denk dat ik de vorderingen met je Polo hier beter kan volgen dan af en toe komen kijken als ik bij mijn ouders ben ;)
Veel plezier, kom binnenkort wel even in het eggie kijken.

Groeten Jeroen V

PvdP 02-10-2008 12:20

Quote:
Originally Posted by Berserker
Bij polo's heeft bijna niemand een schroefset


Das niet waar he, bijna alle 2f-jes van mijn kennissen, hebben een schroefset, fk , kw, en h&r, dus das niet waar he wat je zegt..... :tongue:


Quote:
Originally Posted by Berserker
vooral niet als je t enigszins betaalbaar wilt houden.. ;)


Das een ander verhaal, ze beginnen rond de 700 ja.... :shake:

Berserker 02-10-2008 13:33

Quote:
Originally Posted by PvdP
Das niet waar he, bijna alle 2f-jes van mijn kennissen, hebben een schroefset, fk , kw, en h&r, dus das niet waar he wat je zegt..... :tongue:




Das een ander verhaal, ze beginnen rond de 700 ja.... :shake:


Ga je het percentage polo's met schroefsets vergelijken met dat van golfjes, dan zul je zien dat polo's over het algemeen een stuk minder vaak een schroefset hebben, maar dat wist je vast al ;)

PvdP 03-10-2008 08:59

Ja, ik begrijp je heel goed...

Waarom zou je in hemelsnaam een Polo gaan pimpen.... :screwy:
(ik zie der alleen nog maar oude vrouwtjes in rijden)

Ferry24 03-10-2008 09:56

duikt hij voorover vanwege versleten schokdempers of vanwege die grote hella lichten erop :)

Maar ik ben wel benieuwd naar foto's van de BMW

Baur 03-10-2008 13:33

Quote:
Originally Posted by Ferry24
duikt hij voorover vanwege versleten schokdempers of vanwege die grote hella lichten erop :)

Maar ik ben wel benieuwd naar foto's van de BMW


Aangezien hij dat ook al deed zonder Hella's voorop, neem ik aan dat de schokdempers ver heen zijn.

Hier wat plaatjes van de Baur. Tijdens een klein Treffen (3 auto's) met Baur-vrienden.






En tijdens en na de Nacht van Weesp




Die spetters zijn geen modder, maar kapotgeslagen muggetjes. :D

Het is overigens een 325iX. De 2,5 liter was het sterkste blok dat je kon krijgen, de X geeft aan dat hij vierwielaandrijving heeft. Dat houdt in dat het de duurste Baur was die je kon krijgen. De combinatie 325iX+Baur TC ombouw kwam op 90.000 gulden in 1986. Daar kon je ook 2 Golf GTI of Cabrio voor kopen en hield je nog geld over om 'm aan te kleden. Een 325i Cabrio (dus normale) kostte toen 72.500 gulden.

In totaal zijn 114 325iX gebouwd, waarvan 93 met handbak zoals ik heb. De mijne is nummer 34 van die 114.

Gr Jeroen

Ferry24 03-10-2008 14:50

dit is wel een hele mooie zo super. Ook de kleur wit met de gele koplampen

Matheo 03-10-2008 15:12

mooi ding!

Baur 03-10-2008 15:37

Dank voor de complimenten.

Als alles trouwens volgens plan was verlopen, had ik nu twee Baur's gehad. Helaas was de blauwe op de foto's onder (323i, 150pk) te slecht om er nog een winter mee te rijden.


Dus toen maar gesloopt. Aankoopprijs was er zo uit.
-Velgen met banden: 150 euro
-Motorblok: 150 euro
-Dak: 100 euro
-Draaisysteem dak: 75 euro
-Elektrische antenne: 20 euro
-Interieur: 50 euro
En dan heb ik nog ramen e.d. liggen
Aanschafprijs was 250 euro.

Tot voor kort had ik ook nog een Opel Rekord 1700S Coupé van 1965. Gekocht als eerste auto, herfst 2004. Echter nooit echt mee opgeschoten. Deze is nu verkocht en van dat geld wordt de Baur opnieuw gespoten.

Gr Jeroen


All times are GMT +1. The time now is 18:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.