Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   1.6 74KW, AFT, wie ervaring met tunen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46476)

loco-vr6 19-09-2008 13:28

1.6 74KW, AFT, wie ervaring met tunen?
 
Tot mijn grote verbazing kan ik zeer weinig vinden over deze motor. Hij is alleen geleverd in de golf 3, tussen 1995 en 1997, en dan ook alleen in de milestone sport versie. hij is een kleine 100pk standaard, een 1.6 met crosflow kop. Ik ben aan het zoeken naar een apparte motor voor in mn scirocco en vindt dit eigenlijk wel een goeie optie, maar wie heeft er hier allemaal ervaring met deze motor? :confused: zijn ze sterk of is er een reden dat deze motor niet zo gek veel voorkomt????

mijn idee is om zo veel mogenlijk vermogen uit een ongeblazen blokje te proberen te halen, ik kan ook een crossflow kop op mn huidige 1600 blok monteren maar ik leg liever de originele motor achter in de schuur voor als ik de rocco ooit nog eens origineel wil gaan maken :D

bolku 19-09-2008 23:28

Ik heb er zelf een gehad en wij gebruiken die koppen ook veel bij projecten.
Met een leuke nokkenas, chip, spruitstuk enz is er leuk vermogen uit te halen, motor werkt met een vrij slim motormanagementsysteem waardoor je er best wel wat vermogen uit kan halen.
Hoeveel vermogen je eruit kan halen ligt natuurlijk wel aan je doel en budget, motoren die wij voor competitiedoeleinden bouwen kosten vaak beduidend meer en hebben dan ook veel meer vermogen dan straatmotoren, maar met competitiemotoren is vaak niet dagelijks meer mee te rijden......laat staan APK keuren...
Best lastig nl. als je volgens de apk een stationair toerental van 950 rpm moet hebben en je 210 pk 2,0 8V onder de 3000 toeren niet blijft lopen..

Niles 22-09-2008 22:17

krukas van een 1.8 erin heb je weer 200 cc extra. de boring is het zelfde

loco-vr6 24-09-2008 15:04

Kijk dit is info waar ik wat aan heb. Jeroen, ik denk dat ik binnenkort maar eens bij jou moet gaan winkelen :thumbup:

Dank u :D

Allart-Ghetta 24-09-2008 21:09

Quote:
Originally Posted by Niles
krukas van een 1.8 erin heb je weer 200 cc extra. de boring is het zelfde


Krukas van een 1.8 small block dan zeker :confused:

s.cosic800 20-06-2009 21:36

kan er ook een chip erin, weet er nog niet zo veel van
heb zelf een 1.6 101 pk rijd perfect maar will toch nog meer vermogen kan dat en zo ja hoe

richard-polo 21-06-2009 08:14

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Krukas van een 1.8 small block dan zeker :confused:


dus het is een small block? ik kwam laatst een 6n2 topic tegen over een aft onderblok en afh cilinderkop :thumbup: wel met turbo ma volgens de eigennaar heeft die +- 350pk,s :wow:
op het polo forum was er iemand(sjon) die zei dat het een big block is 1.6!!
ik had nog niet eerder van een aft gehoord...
ma die kerel in griekenland heeft een verdomt snel en gaaf motorblokkie..

effe wat foto,s...








specificaties aft engine with afh cilinderhead..
Forged pistons and piston rods
Forged inlet and outlet vavles.
Denso spark plugs 27
Custom spark plug wires
550 cc motor becks
Bosch fuel pump
Cams schrick 274
Adjustable cams cogwheels.
Cystom TB
70mm custom exaust and no cat.
Custom inlet manifold
Garrett 2871R turbo
Custom intercooler
Oil cooler Setrab
CPU Haltech-custom car wiring
External wastegate 38mm Tial Sport
Gear box from polo 6n gti limited with LSD (Limited Slip Differencial)
Clutch set from Zachs Racing
Modified crank
KW Variant 3

Sjon 22-06-2009 19:54

.


All times are GMT +1. The time now is 23:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.