golf 2 1.6 automaat bj 84 Probleem.
hee.
ik heb vandaag een golf 2 automaat aangeschaft.. maar de motor loopt niet nu weet ik zo niet wat het kan zijn en als ik hem start dan maakt hij een schurend geluid en heel hard nu ben ik er achter gekomen dat het van de automaatbak komt, weet iemand of dit normaal is of wat het zou kunnen zijn?? en waarom hij niet aanslaat? heeft dat ermee te maken? de auto heeft een jaar stilgestaan gr nicky |
automaat geeft altijd een schurend/blikkerig geluid
als hij niet aanslaat weet ik niet mischien de benz toevoer oid heeft wel lang stil gestaan |
vonkt ie wel?
werkt de benzine pomp? olie nog voldoende aanwezig? |
dat hij een jaar heeft stilgestaan is niet zo mooi.
kan zijn dat je carburateur nu helemaal vuil is daardoor. als hij wel benzine krijgt en hij vonkt , dan moet hij in principe lopen. ik heb zelf trouwens ook een 1.6 AUT uit 84. post eens een paar foto's van de jouwe. |
Ik heb gister even met Nicky mee gekeken. En hij krijgt wel benzine. Nadat we alle bougies en verdeler kap enzo schoon hadden gemaakt deed hij wel iets meer als daar voor maar slaat niet aan.
Ik heb zelf het idee dat ze niet alle 4 vonken. Maar die herrie die er uit komt lijkt mij niet gezond misschien kan ik het morge eens filmen en er bij zetten dan word het wat duidelijker wat hij bedoelt. |
dat metaalgeluid komt van de startmotor, dit is normaal bij een automaat!
als ie een jaar stil heeft gestaan moet je alles even nalopen, ontsteking en brandstoftoevoer. kijk of alles werkt. en doe er ook wat nieuwe benzine in. Het kan zijn dat de de benzine die nog in de tank zit te oud is. |
Quote:
je kan toch gewoon checken of ze alle 4 wel vonken? boegie eruit draaien, terug in de bougiedop drukken. en tegen massa aanhouden (tegen de kop of klepdeksel is het makkelijkst) als je dan ff iemand anders de auto laat starten zie je of hij goed vonkt of niet. en zo ff alle 4 af gaan en je weet het. en die tip hiervoor is ook goed: nieuwe benzine. |
jaja ik weet wel hoe dat werkt..
maar ik zal eens even wat dingetjes gaan vervangen.. en wat foto's maken en zal ze vanavond even posten. gr |
jaaaa hij loopt..
heb wat dingetjes vervangen: bougies rotor en verdelerkap en toen deed hij het nog niet, maar heb er even iemand naar laten kijken en die draaide aan wat schroefjes volgens mij onder het kapje bij de rotor.. en toen deed ie het in 1 keer! dus nu volle gas klaarmaken voor de apk en dan flink op zn pens leggen... foto's volgen nog! |
Geweldig! :D
Effe maar een oud topic uit 't stof trekken... Vandaag kentekenpapieren voor de rooie binnengekregen, gelijk naar de autozaak om de hoek voor een setje platen, verzekering geregeld, en starten maar! Niks... Starterpack er aan gehangen, maakt geen verschil. De accu is ook niet leeg, want de lampen en kachel enzo werken prima, de accu geeft ook om en nabij de 12v. De kabels voor zover mogelijk doorgemeten, en de plus-kabel naar de startmotor geeft 'n kleine 11v. De kabel naar de accu heeft er ook geen breuk in zitten, die geeft ook de stroom prima door. Nu is het een automaat, en kom ik dus voor geen meter bij de aansluitingen op de startmotor. Ik kom er net genoeg bij om een flinke klap op dat ding te geven om te zien of ie weer wil ronddraaien, maar dat werkt dus niet. Als iemand een ander idee heeft wat het kan zijn hoor ik dat graag, ook als iemand tips heeft voor het vervangen van dat ding. Want zover ik het zie moet de aandrijfas los of het uitlaatspruitstuk, en waarschijnlijk nog een hele hoop zooi. Het startrelais (nummer 17) heb ik al vervangen, alles op de startmotor na is doorgemeten en ik heb al lopen timmeren... help!? ;) |
Quote:
Je meet 11v op die kleine aanstuur kabel? ? Om de startmotor te testen kun je eventueel ook met een los draadje een + op de aanstuurverbinding op de startmotor zetten. Draait hij dan nog niet is de startmotor defect. |
Quote:
Heb je `m wel in de P of N staan? ;) |
Quote:
Op die gele kabel meet ik 11v als ik de sleutel helemaal omdraai, dus op starten. Zolang ik de sleutel helemaal naar rechts houd blijft ie 11v doorgeven, zodra ik de sleutel loslaat, en hij terug gaat naar de stand waarin ie staat met lopende motor, geeft ie geen stroom meer door. Zoals 't moet dus. Ik heb die meting gedaan met het ene eind van de multimeter op die gele kabel en het andere eind op de massa. De kabel zelf heb ik ook doorgemeten, en daar was nergens een breuk in te vinden. Zal dus toch aan de startmotor zelf liggen. Quote:
Ja. :D Heb nog met de rem ingetrapt geprobeerd, omdat dat bij veel nieuwere automaten zo moet, maar dat maakte ook niet uit. Maar nu je het zegt... d'r moet ergens een sensor zitten die registreert in welke versnelling ie staat. Of die misschien stuk of niet aangesloten is? Maar dan zou die ook geen spanning naar de startmotor moeten doorgeven. Nja, kijken of ik morgen de tijd krijg, dan trek ik de aandrijfas eens los en kijk of ik de startmotor er uit krijg. Natuurlijk gaat die voor de eerste keer stuk als ik een automaat heb, waarbij de startmotor onder 47 verschillende kappen en buizen en weet ik wat verborgen zit. :tongue: |
Chris, als je de sleutel wat langer vasthoudt slaat ie vanzelf aan. :) En ff checken of ie goed in P staat.
|
Zojuist 'n paar keer goed lang contact vastgehouden, echt meer dan 'n minuut lang, en hij sloeg aan. :D
Voorlopig ben ik dus geholpen, maar hoe lang ie dat volhoudt, geen idee. Voor de zekerheid toch maar 'n flinke hamer meenemen. |
Quote:
haha zei ik toch :D goed man |
We willen vandaag vertrekken, en alweer start die roestbak niet. :chair:
Heb alles doorgemeten zo ver ik er bij kan, en alles lijkt in orde. De accu geeft genoeg stroom, ik kan nergens een draadbreuk vinden en ook de stekkertjes geven de stroom prima door. Na 'n uur alles proberen, de auto maar weer op de krik gezet zodat ik goed bij de startmotor kom, toch nog maar eens geprobeerd te starten, en hij slaat aan. Weer uitgezet, en nog eens geprobeerd, en weer doet ie niks. De keer erop draaide alles maar heel moeizaam rond, voor weer alles stilviel. Ik dacht dat ik de accu leggetrokken had, maar die gaf nog ruim 10v. Starterpack er aan gehangen, maar ook dat maakte geen verschil, alles bleef stil staan. Iemand 'n idee waar ik het moet zoeken? Enige dat ik afwijkends kon zien, behalve de kleur van de deur, was dat de dop bovenop de versnellingsbak miste en je zo op de starterkrans kon kijken. Kan het zijn dat het ontbreken van die dop er iets mee te maken heeft? Of moet ik het eerder in de motor of startmotor zoeken? |
All times are GMT +1. The time now is 08:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.