Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Martin's Scirocco II GT (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45448)

MartinGT 18-08-2008 21:12

Martin's Scirocco II GT

Ruim drie jaar geleden stelde ik mij - in dit topic - voor met mijn eerste auto, een Scirocco MKII. Omdat ik er ontzettend veel problemen mee gehad had ging de auto na een jaar - met pijn in het hart :( - in de verkoop, uiteindelijk verkocht ik de auto aan een Belg die de auto uitvoerde naar België.

Vervolgens heb ik met veel plezier diverse polo's 86c gehad, fijne auto's om in te rijden en aan te sleutelen.

Toch moest ik regelmatig aan de rocco terug denken, en hield ik met enige regelmaat de Belgische verkoop site kapaza.be in de gaten of mijn eerste liefde niet toevallig in de verkoop kwam. :redface:

En vorige maand stond hij daar in één keer, en hij was er bepaald niet op vooruit gegaan!!! :eek: Dus tja het was niet erg waarschijnlijk dat ik een tweede kans zou gaan krijgen om de auto terug te kopen, dus gelijk maar een afspraak gemaakt en de auto terug gehaald uit België.

Vervolgens heeft de auto een tijdje in de stalling gestaan, omdat ik eerst de polo die ik nog had wilde verkopen. Maar afgelopen zaterdag was het eindelijk zover, de polo was verkocht en de rocco kon eindelijk weer naar huis. :dance:

Het is nu de bedoeling om de auto weer in een redelijke staat terug te brengen, te keuren, en te gaan gebruiken als daily drive. :)
Maar zoals jullie op de foto's kunnen zien moet er nog behoorlijk wat gebeuren voordat het zover is. :D

Edition-Blue 18-08-2008 21:16

Leuke rocco, succes met het opknappen !
Maar zal wel goed komen !!

Siroj. 19-08-2008 09:04

ey martin!

ziet er goed uit hoor :thumbup: alleen nog het een en ander opfrisse. Is trouwens wel een flinke deuk in je achterscherm of niet? Maar zal allemaal vast wel goed komen. Veel succes er mee, ik blijf dit topic eve volgen, ben benieuwd wat je er mee gaat doen!

ohja, je hoeft MP nie in de gaten te houden. De polo zal niet snel meer de verkoop in gaan :D

MartinGT 21-08-2008 21:40

Inmiddels het interieur en dashboard uit de auto gesloopt, de vorige eigenaar had een lelijk versleten Corrado interieur in de auto gezet. :screwy: Het dashboard was gebarsten door de warmte, is een typisch scirocco kwaaltje.

Afgelopen maandag heb ik al een net origineel interieur op de kop kunnen tikken, en gisteravond heb ik een net dashboard opgehaald. Foto's volgen nog. :)

MartinGT 31-08-2008 23:05

Morgen (maandag) naar de RDW! :dance:

Invoeren dus, en waarschijnlijk gelijk apk! Het is wel een beetje een gokje, want ik ben er niet helemaal zeker van dat de auto 100% apk waardig is, dus ik hoop dat hij er doorheen komt.

Tjaap 01-09-2008 00:56

krijg je je oude kenteken terug? neem aan van wel..

MartinGT 01-09-2008 14:55

Quote:
krijg je je oude kenteken terug? neem aan van wel..

Yes, inderdaad het oude kenteken terug gekregen.

Vanochtend dus naar de RDW in Zwolle geweest, voor schouwen en Apk keuring. Eerst 's ochtends vroeg de auto op de autoambulance gezet, waarna we naar Zwolle gereden zijn.

Rond tien uur kwamen we in Zwolle aan:

Daar de auto aangemeld voor keuren zonder afspraak, er waren gelukkig geen wachtenden voor ons dus werden we vrijwel direct geholpen. Auto de keuringshal binnengereden en gelijk aan de keuring begonnen, dit gaat eigenlijk vrij snel. Tussendoor moet je even met wat dingetjes helpen zoals remmen, even aan het stuur draaien, auto starten enz.

Maar hij kon gelukkig niets aan de auto vinden, alleen CO stond iets te hoog, maar naarmate de motor warmer werd daalde dit al vrij snel naar de toegestane waarde. :)

Dus de Scirocco is goedgekeurd + Apk! :D

Met een beetje geluk krijg ik donderdag de papieren al binnen, dan nog even kenteken platen laten drukken, verzekeren en rijden maar. :drive:

Marcski 01-09-2008 15:04

gefeliciteerd!

Tjaap 01-09-2008 15:06

gefeliciteerd

martiepartie 01-09-2008 15:12

Top!

Jurgen Santana 01-09-2008 15:42

Das een goed begin alvast!

MartinGT 01-09-2008 16:18

@all: Thanks! :thumbup:

Het ging ook best snel allemaal, binnen het uur stond ik weer buiten de poort. Apk erbij is trouwens wel een aanrader, ze kijken de auto goed na maar echt niet preciezer dan bij een gewoon garagebedrijf.

Rutger 01-09-2008 19:55

Goed bezig, misschien zien wel elkaar nog wel eens rijden in Apeldoorn e.o. !

Siroj. 01-09-2008 20:14

goed bezig hoor martin! :thumbup:

Jurgen Santana 01-09-2008 20:25

Quote:
Originally Posted by MartinGT
ze kijken de auto goed na maar echt niet preciezer dan bij een gewoon garagebedrijf.

Ze zijn tenminste niet bang voor een steekproef :thumbup:

MartinGT 06-09-2008 19:25

Zo gisteren dan eindelijk de papieren binnen gekregen, gelijk de kentekenplaten laten drukken met het zo felbegeerde 1tje erop :D

Voordat ik de weg opkon heb ik eerst nog een nieuwe uitlaat onder de auto gezet, de einddemper die er nog opzat was behoorlijk verrot namelijk. Dus gelijk maar een compleet nieuwe uitlaat besteld :)

Vandaag even een stukje getoerd, en hij rijd prima. Binnenkort nog even een beurtje doen, en dan kan hij er weer tegenaan voor de winter. :drive:

MarlyNL 07-09-2008 12:35

Ziet er goed uit ;)

Waarom eigenlijk een 1tje op je kenteken?

MartinGT 07-09-2008 16:54

Omdat de auto uit België komt, maar al eerder in Nederland op kenteken gestaan heeft. Er word dus voor de tweede keer een kenteken uitgegeven, vandaar de duplicaatcode 01.

MarlyNL 08-09-2008 17:46

Ah zo ;)
Ik wou al zeggen komt uit belgië en gelijk een 1...

MAar nou snap ik hem ;)

MartinGT 23-11-2008 18:17

Net even wat sneeuw foto's geschoten: :)

All times are GMT +1. The time now is 08:21.