Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   start niet na lassen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45341)

marcovandaar 15-08-2008 19:02

start niet na lassen
 
hallo

we hebben een stomme fout gemaakt, en dat is lassen aan de auto zonder accu los te koppelen!

de auto starte de 1e keer, en viel gelijk weer uit. en nu start hij helemaal niet meer.

wat zou er aan de hand kunnen zijn?

mvg
marco

Jetta Fireandic 15-08-2008 19:17

misschien een zekering gesprongen?

ronnie_v 15-08-2008 19:18

volgens mij kan de ECU dan een piekspanning gehad hebben, en dus kapot zijn.

marcovandaar 15-08-2008 19:35

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
volgens mij kan de ECU dan een piekspanning gehad hebben, en dus kapot zijn.


kun je controleren of dat stuk is, of kun je het alleen weten als je het vervangt?

En moet ik perse een ecu hebben die ook uit een 1.8 16v pl komt? of kan het ook bijv. uit een 8v ofzo?

redbull 15-08-2008 22:16

nee je moet er een uit een pl hebben
heb er nog wel liggen zijn er 2 stuks

marcovandaar 16-08-2008 10:38

Quote:
Originally Posted by redbull
nee je moet er een uit een pl hebben
heb er nog wel liggen zijn er 2 stuks


ook voor een 1.8 16v ?

groetjes

marcovandaar 16-08-2008 11:22

ik heb alle zekeringen na gekeken, en er was er 1 door gebrand.

Het gaat hier om de vijfde zekering aan de linkerkant, van 15 ampere.

Ik heb deze vervangen, en geprobeerd te starten.

Hij starte dus, en viel gelijk weer uit.

Diezelfde zekering is weer door gebrand..

Weten jullie wat het probleem is, waarom deze steeds doorbrand?

ronnie_v 16-08-2008 12:04

dan heb je er waarschijnlijk kortsluiting in zitten, in dat gedeelte vh stroomcircuit. Vaak staat er op een bakje of een gedeelte vh dashboard wel waar de zekering van is. Kortsluiting kun je mooi controleren, door op de plaats vd zekering, een lamp te monteren. ( heb er thuis een gemaakt ve oude fitting ve knipperlicht) Dan moet je alleen weten, welk gedeelte vh stroomcircuit,achter de zekering zit. En dan een voor een stekkers/componenten lostrekken. Als bij het lostrekken ve stekker/component, het lampje uitgaat, zit daar je kortsluiting.

Maar ik zou eerst eens proberen, ergens een goedkope ECU te vinden, en dat eerst proberen.

marcovandaar 16-08-2008 14:32

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
dan heb je er waarschijnlijk kortsluiting in zitten, in dat gedeelte vh stroomcircuit. Vaak staat er op een bakje of een gedeelte vh dashboard wel waar de zekering van is. Kortsluiting kun je mooi controleren, door op de plaats vd zekering, een lamp te monteren. ( heb er thuis een gemaakt ve oude fitting ve knipperlicht) Dan moet je alleen weten, welk gedeelte vh stroomcircuit,achter de zekering zit. En dan een voor een stekkers/componenten lostrekken. Als bij het lostrekken ve stekker/component, het lampje uitgaat, zit daar je kortsluiting.

Maar ik zou eerst eens proberen, ergens een goedkope ECU te vinden, en dat eerst proberen.



Ja we hebben vandaag alles door gekeken en getest.

de benzine pomp doet het niet. dus hebben we handmatig met accu aan kunnen krijgen, en zo de auto proberen te starten maar dat gaat ook niet.

maar komt er allemaal op neer dat het aan de computer ligt.

dus ik zoek naar een computer voor een 1.8 16v pl

redbull 16-08-2008 15:13

je hebt mail

marcovandaar 17-08-2008 21:31

ik probeer je een bericht te sturen, maar je inbox zit vol geeft ie aan..

redbull 20-08-2008 09:59

heb je een bericht gestuurt met mn gegevens :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 02:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.