Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Martez' Golf 1 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45306)

Martez 14-08-2008 17:21

Martez' Golf 1 project

Hallo allemaal,

Het gaat dan eindelijk gebeuren. M'n golf 1 wordt volledig opgeknapt. plannen zijn om de golf van nieuw plaatwerk te voorzien waar dat nodig is en de auto daarna te laten spuiten. (kleur is nog niet zeker.. iemand een goed/orgineel idee?)

Hier even een foto van de golf;

Wat ik nu als eerste van plan ben is de auto van binnen zo kaal mogelijk maken. nog wel rijdbaar omdat er aan de auto gelast moet worden en ikzelf geen lasapparaat ter beschikking heb. Ben al begonnen met het kaalmaken van de binnenkant, alles achter de voorstoelen is eruit en ik heb de achterbumper gedemonteerd.

zo staat de auto er nu bij;

toen ik de achterbank eruit had, vond ik een stukje papier dat onder de achterbank zat, lijkt op een bon vanuit de fabriek ofzo, vond het wel wat hebben.

toen ik bezig was zag ik ook een erg rare plek op de rechter wielbak.. rotte plek, maar kan het niet echt plaatsen.. iemand een idee?

Lijkt erop dat de vulhals hier achter zit.. wat kan ik het beste doen? nieuwe wielbak? of iets anders?

Eerste plannen zijn de auto verder leeg maken en om ander plaatwerk te bestellen en een gedeelte hiervan erin te laten lassen. (iemand nog een goede lasser in de buurt van Drachten??)

Het project zal niet snel gaan, aangezien ik niet echt veel vrije tijd heb, maar zodra er nieuws is, post ik het hier.

Groetjes Marten

vwmk2driver 14-08-2008 17:32

bekend probleem, is gewoon binnenkant spatscherm.

daar zijn 8 van de 10 golfjes rot, of ooit rot geweest.

verder ziet hij er nu al netjes uit met deze kleur ook.

Martez 14-08-2008 17:54

De auto ziet er zeker voor z'n leeftijd nog erg net uit, zou hem opzich ook gewoon in deze staat kunnen laten.. alleen de drang naar een Golf 1 die technisch en optisch nieuw is, is gewoon groot. Daarnaast is het gewoon leuk om op deze manier met een auto bezig te zijn. is en blijft hobby..

greets

Sponze® 14-08-2008 19:16

Je wil m van binnen zo kaal mogelijk?
Wil je mij ff PMen over je interieur?

Misschien kan ik je er vanaf helpen :D

Martez 14-08-2008 21:14

eehh.. sponzer.. Ik haal em leeg omdat de Golf compleet opnieuw gespoten wordt.. dus ook vanbinnen.. nadat de auto gespoten is gaat het interieur er gewoon weer in! :D

Greetz

mischatdi 14-08-2008 21:33

(kleur is nog niet zeker.. iemand een goed/orgineel idee?)

origineel!!! hij is ja uberdik qwa kleur!!

Martez 14-08-2008 21:39

Quote:
Originally Posted by mischatdi
(kleur is nog niet zeker.. iemand een goed/orgineel idee?)

origineel!!! hij is ja uberdik qwa kleur!!

Dank u! :thumbup: maar toch.. het is niet helemaal 'mijn' kleur.. wordt waarschijnlijk toch een beetje meer oldschool.

Greetz

H dejong 15-08-2008 10:33

Hey Marten,

Eindelijk aan de bak :thumbup:

Maar euhm, je gaat die kleur toch niet wijzigen kerel??? :screwy:
Ik heb je Golf nu een paar keer in het echt gezien en die kleur is gwoon dik!
Vooral als ie strak gepoetst is en dan de zon erop. :wow:

Ik zeg houden die kleur ;)

Suc6!!

Gr

Hans

marcmk1 15-08-2008 10:38

Buurman zie je nou wel wat je met de kleur moet doen :screwy: haha..

nee grapje je moet het helemaal zelf weten..
veel succes met de golf :thumbup:

dekilo 15-08-2008 11:14

Kleur laten, chromen smalle bumpers erop en klaar!
Mooi project basis.

Martez 15-08-2008 14:17

Heej! bedankt voor de reacties!

maar wat de kleur betreft.. die is nog niet zeker, feit is zeker dat de kleur veranderd! (is algemeen bekend dat ik soms nogal dwars kan zijn..haha)

@DeKilo; wat chroom betreft.. dat komt er zeker op.. veel chroom :D alleen komen er geen smalle bumpers op, wel nieuwe bumpers maar geen smalle, omdat ik vindt dat je dat teveel ziet bij golfjes die gerestaureerd worden, dat ze er later smalle bumpers op zetten. Ik wil de golf wat bumpers etc betreft zoveel mogelijk orgineel houden, het hoort bij dit model en deze uitvoering. Maar dat wil niet zeggen dat ik smalle bumpers niet mooi vindt hoor, vind het super, zolang het maar bij modeljaar/uitvoering hoort.

verder bedankt voor de reacties, geeft een boel motivatie om met de Golf bezig te gaan!

groetjes Marten

Martez 19-08-2008 19:44

Zoo!

weer even met de Golf bezig geweest vandaag, interieur is nu zo goed als kaal, tevens bumpers en strips verwijderd.
Wat me opviel aan de golf is dat ie echt nog keihard is, helemaal geen gekke/rare plekken tegen gekomen.. had zelf gedacht wel wat verrassingen tegen te komen.. wat ik wel tegengekomen ben is een hele zooi kabels onder het tapijtje op de vloer van de auto.. dit bleek van een geluidsinstallatie te zijn.. het meest lompe daaraan was dat een stel kabels op de zekeringskast aangesloten waren..
Zal er zo snel mogelijk wat foto's van posten.

volgende punt op de agenda is de auto verder te strippen,

Hou jullie op de hoogte,

Greets Marten

marcmk1 19-08-2008 19:54

hey buurman goed bezig..

moet maar even een x langs komen bij jou golf kijken,

maare geluidsinstallatie kabels op zekeringskast :screwy: :shake:

meijer1972 19-08-2008 20:04

Tja, ook ik vind de huidige kleur nog niet zo gek. Vooral op die foto van de achterkant ziet de golf er mooi uit (en in deze kleur) Als je er veel chrome op doet dan zou ik bij een metallic kleur blijven. Maar dat is mijn smaak.
En dat je dwars kunt zijn dat staat in jouw profiel (Location:Drachten)

Martez 20-08-2008 05:53

@ MarcMk1;

Hee Buurman! Je mag zeker een keer komen kijken bij de golf, kun je eens zien hoe 'Het groene Hok' er nu bij staat.. Hoe zit het trouwens met jou nieuwe aanwinst? heb je hem al!? Ben hem hier op het forum anders nog niet tegen gekomen..

@ Meijer1972;

De huidige kleur is zeker niet gek, maar ik wil hem gewoon anders, een metallic kleur is zeker mooi, maar misschien voor mij een beetje te new school, ligt ook maar net aan de stijl die je een auto wilt geven..

En mensen uit Drachten zijn niet per defenitie dwars hoor..! :tongue: :D

Hier nog even een foto om te laten zien hoe de golf nu in de lak staat.. was op de VAG meeting 2008 in Burgum.

Groetjes Marten

marcmk1 20-08-2008 10:00

[QUOTE=Martez]
En mensen uit Drachten zijn niet per defenitie dwars hoor..! :tongue: :D

:iamwithst

mijn nieuwe aanwinst staat lekker droog in het hok op dit moment. :)
ik had er al wel een topic voor geopent.onder Golf en Jetta MK I.

ArjenE 20-08-2008 10:23

dat papiertje zat ook in mijn golf 1. staat de productie-datum, dag, week, jaar etc. op wanneer hij uit de fabriek is gerold.

alleen zat hij bij mij ergens achter mn dashboard geplakt.

Martez 20-08-2008 12:58

Quote:
Originally Posted by ArjenE
dat papiertje zat ook in mijn golf 1. staat de productie-datum, dag, week, jaar etc. op wanneer hij uit de fabriek is gerold.

alleen zat hij bij mij ergens achter mn dashboard geplakt.

Wel leuk opzich om te weten wanneer de auto van de band is gerold, die van mij is dan in oktober '79 geproduceerd.

Greetz

Pedaalemmer 20-08-2008 13:57

Vind de kleur heel mooi staan. Nu is het ook wel dat veel kleuren op een mk1 goed staan. Ben benieuwd wat het word keep us posted...!

Zweiter 20-08-2008 14:59

hee marten,
goed bezig aan de mk1, goede plannen!
en dat drachsters dwars zijn... neuh juh, wij zijn de moeillijksten niet... (al ben ik een importje...)
qua kleur zou ik voor dezelfde (inari silber?) gaan, staat hem erg goed.
ik ben benieuwd!

All times are GMT +1. The time now is 08:57.