Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Problemen met een 16V G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44835)

VWAirlines 31-07-2008 18:01

Problemen met een 16V G60
 
Ik heb problemen met een 16V G60 motor..

Het is een omgebouwd KR blok met ander zuigers etc.

laatst starte de auto niet meer en uit eindelijk bleek dat de 3e cilinder geen compressie meer had..
Na wat beter kijken bleek de kop gescheurd te zijn..

Heb er vervolgens een kop van een PL motor op gezet maar nu heb ik het probleem dat als hij koud is loopt de motor goed, maar zodra hij warm wordt gaat hij echt heel beroerd lopen..

Ik kom nog maar net om de hoek kijken betreft 16V G60's, dus bij deze aan jullie de vraag wat kan ik allemaal doen of controleren?

Bedankt alvast.. :thumbup:

steven16v 31-07-2008 19:48

De nokkenassen van een PL zijn anders als van een KR. Misschien dat dat een oorzaak kan zijn?

J-9A-N 31-07-2008 20:26

:iamwithst

Wat ook nog een mogelijkheid is , is dat de kleppen lekken bij een warme motor.

Gr Jan.

VWAirlines 02-08-2008 09:06

Zit er veel verschil in de nokkenassen van een KR of een PL motor?
ik dacht dat dat praktisch hetzelfde was, betreft timing?

Er is verder niks verandert aan het programma van de motor.
Zou zelf het idee hebben dat met een andere kop erop zetten de motor gewoon weer netjes zou moeten lopen?

Blue Rallye 02-08-2008 10:25

Een verschillend type nokkensas kan nooit dit soort problemen geven!

Massaprobleem wellicht? Check alle massa's maar vooral de massa aan de cilinderkop van de Digifant motorkabelboom, tenminste als dat erop zit. Het lijkt erop als de lambda regeling in closed loop gaat, dat ie dan in de stress schiet. Als de motor koud is schalkelt de Digifant de lambda regeling uit.
Succes ermee!


All times are GMT +1. The time now is 16:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.