Polo steilheck 1983 Project
Hierbij de foto's/verhaal van de polo waar ik hobbymatig in rijd;
Zo was ie bij aanschaf polo steilheck, met 1.3 HK blokje verlaagd 60/60 G40 interieur +dashboard (dus upgrade naar nieuwer type polo) Raid HP leren sportstuur Compomotive 13*6 ML competition uitvoering (nieuw, en legering met lagere dichtheid aluminium) Pirelli p700-z 165/55/13 Homemade sportdempertje (orri met stofzuigerbuis aan 't einde :D ) VWI remsysteem ipv de originele klauwen Harman Kardon composysteem (uit een peugeot 607) weggewerkt Voor de auto is nog in aanbouw/ligt al klaar; 1.3 3F blok (std. 75pk) met een geflowde kop en CV carburateurs spaghettispruitstuk PU rubbers voor in de ophanging Heb de auto inmiddels al 1,5 jaar en rij er altijd met plezier in. De auto heeft al een half jaar op CV carbs gereden, maar is nu weer terug naar de originele Pierburg 2e3 setup. De CV carbs komen op het 3F motortje, nu met een zelfgemaakt aluminium spruitstuk. |
echt een leuk auto-tje in het echt...
|
op de foto's niet hè :)
tijdens de uitdeukdag vorig jaar in Naaldwijk En nee, zonder spuiten gaat die nare deuk op het voorscherm er niet uit :) :shake: |
filmpje van lege weg met de Keihin carburateurs op de polo..
Ik had de auto toen net 1 dag aan de praat + gekeurd. jijbuis |
dat klinkt stoer !!
gr. Martijn |
wielen staan hem echt goed :thumbup:
|
klinkt heel lekker. hoop dat mn GK blokje op cbr carbs ook zo gaat lope!
|
Het polootje loopt sinds kort weer op motorcarbs. Ik heb een aluminium spruitstuk gemaakt, een extra alu steun om de carbs op het onderblok af te steunen zodat ze niet alleen aan het spruitstuk hangen.
Nog wat extra steuntjes gelast voor de ophanging/bevestiging van de gaskabel/chokekabel en de polo rijdt/brult weer! Ik vraag me echt af waarom ik de brommercarbs er ooit afgehaald had? Het rijdt veel beter en klinkt veel beter. de motor is 100x levendiger vergeleken met de originele Pierburg carburateur. Waarschijnlijk laat ik morgen de carburateurs synchroon stellen bij een motorzaak, heb het vermoeden dat ze nu niet helemaal lekker staan. Vandaag op mijn werk een filterbak gemaakt (prototype) uit GFK. Foto is de onafgewerkte versie van 1mm kunststof. Morgen ga ik de definitieve versie maken uit 2mm dik kunststof. Op het achterwandje komt een filterelement van universeel filterschuim. |
Goed bezig :D
|
Jep, binnenkort maar eens een dragrace doen door De Zweth:) met jou en je jetta!
|
van de ene kant ziet het eruit als een bakje van de afhaalchinees... van de andere kant ben ik super impressed dat je die vormen zelf kan maken.. hoe word dit gemaakt? met een spuitmal?
|
Dit klinkt ook als een bakje van de afhaalchinees:)
Lees= proefmodel.. 2á 3mm plaat kost veel te veel, daarom eerst met een dun plaatje een proefmodel gemaakt. Ten eerste om te kijken of het überhaupt zou werken, ten tweede om te kijken of de pasvorm nog een beetje acceptabel zou zijn. Ik heb nu 1 liggen in 3mm plaat, ziet er al 10x beter uit. De bak past echt 100% netjes op de carbs:) Hoe het werkt? Vacuum vormen over een zelfgemaakte mal. |
Egt ne ferme polo steilheck, zeker die velgskes :thumbup: ..
Kun je mij mss ens de maten geven van die velgen? |
Is het heel moeilijk om ook zo'n bak voor mijn carbs te maken? :rolleyes:
|
neuh, dat is wel te doen. Ik heb vandaag de filterbak gepast, het past echt supernetjes. Nu nog een filterelement op maat maken en de boel is weer netjes.
Helaas besloot de polo vandaag om er mee te kappen. Start heeel erg slecht, en bokt/schud/stoot daarna tijdens het rijden. Ik verdenk de ontsteking.. Ik krijg geen/weinig vonk als ik de bougie op het kleppendeksel leg en de motor start. |
Quote:
13*6 ET 24 met 165/55/13 Pirelli banden :thumbup: Bedankt voor 't compliment. ;) |
Klein updeetje.
Polootje brult heerlijk op de motorcarbs. Zelfs met de vrieskou was het starten en lopen:) Vandaag in de regen de verbindingsrubbers vernieuwd. De oude waren iets aan de korte kant. Om problemen voor te zijn heb ik maar nieuwe gemonteerd. Ook heb ik de sproeiers vervangen voor 2 maatjes groter. Bij vollast liep de motor toch nog iets te arm. De filterbak zit er al een tijdje op, met een op maat gesneden TwinAir filterelement. Ben nu met een nieuwe filterbak bezig, het kan nog wat netter/beter. Polootje krijgt binnenkort een zeer net voorscherm (de gedeukte kan eindelijk weg) en het achterschort heeft iets aandacht nodig. |
Blijft mooi werk, die smallblocks met goede beluchting :)
|
Ben er ook erg tevreden over.
Een setje Webers/solexen is nog mooier, past beter bij het plaatje. Maar heb nu het geld niet voor een degelijk setje (en nog belangrijker) of afstelwerk.. Ik zal morgen eens een foto maken van de filterbak in de auto, deze foto is wel erg donker/wazig. |
Leuk ding! Klinkt heerlijk met die carbs :D
|
All times are GMT +1. The time now is 17:59. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.