met de golf 1 op vakantie naar zuid frankrijk
hey mede forummers,
zoals de titel al aangeeft gaan we met de golf op vakantie naar zuid frankrijk. we gaan week 30, 31 en een stukje van week 32. maar nu is dat best een afstand en wil dus goed voorbereid op weg ! nu kwam ik er vandaag achter dat de golf als hij heel warm is nog steeds niet wil starten ? nadat hij 10 a 15 minuten is afgekoeld start hij wel weer ? dit euvel is al ouder en dacht het verholpen te hebben door het hitte schiltje te monteren wat om de startmotor hoort ! zijn er mensen hier die een oplossing hebben voor dit probleem ? verder loop ik alles nog ff na voor ik weg ga en monteer ik een olie temp meter zodat ik die in de gaten kan houden ! foto's van de trip komen uiteraard ook in dit topic ! gr. Martijn & Esther |
bobine denk ik..
|
|
He geweldig man,
Wij gaan dit jaar ook naar Zuid-Frankrijk, maar dan met de Kever! ben voor de zekerheid even lid geworden van de ANWB! Veel plezier!! Gr Rob |
@ FEMME : da's idd een goeie !
@ J-9A-N : heb het topic ff doorgelezen en dat ga ik er is ff tussen maken v/d week ! @ robstar : ja heb er echt onwijs zin in en ga me ook ff aanmelden bij de anwb !! gr. Martijn |
Leuk, ik ben ook van plan om dit jaar met de auto op vakantie te gaan,
ik heb er alleen even een Subaru Legacy station voor aangeschaft :P En een abbonementje ANWB had ik al, maar ik neem er ook even vervangend vervoer bij ;) |
ik heb van mijn oude werkgever een digitale temp metertje + pt100 voeler "gekregen" ?
die wil ik eigenlijk tijdelijk in de golf 1 maken zodat ik de olie temp in de gaten kan houden ! maar waar kan ik zo'n ding het beste plaatsen zodat ik een goeie meting heb ? zal vanmiddag ff foto maken voor de duidelijkheid ! b.v.d. gr. Martijn |
Er zijn bij de automaterialenzaak vervangingsbobines te krijgen, echter ook olievrije uitvoeringen die minder snel overhit raken als de oliebad-uitvoering. Service manual zegt overigens dat de originele oliebad bobines regelmatig moeten worden schoongeveegd om werking te garanderen.
Succes, fijne vakantie! |
start ie niet of slaat ie niet aan?? dit zijn 2 verschillende dingen he :thumbup:
|
Quote:
Heb je zo'n lage dunk van je auto's dat je een jap moet kopen voor de vakantie? :D Ik ben vorig jaar ook naar Frankrijk geweest met de 16v, heerlijk! Zonder ANWB of zo, moet wel een beetje avontuurlijk blijven :) |
Allereerst een super leuke trip alvast gewenst!!
En dat van dat startenheb ik destijds ook zo ongeveer gehad met mijn BX GTI aut. Daar waren uiteindelijk de draden naar de startmotor nagenoeg vergaan... Door de warmte van het blok trad er steeds weerstandsverlies op..Met als gevolg dat de startmotor niks deed. Na een minuut of 20 kon ik hem meestal wel weer starten. Heb toen alle bedrading vervangen en ook de automaatpook laten afstellen. Stond in N niet goed vergrendeld en schurkte tegen de D aan... raar maar waar.. |
Quote:
We moeten wel in de auto kunnen slapen :D |
Dit gaat echt helemaal goed komen!!
|
veel succes met je tocht.
zou het ook graag doen zo,maar de vriendin wil de vlieger op... amuseer je maar onderweg! |
veel succes en have fun en zeker veel foto's nemen uiteraard ;)
Bon voyage :thumbup: |
bedankt voor alle leuke reactie's ;) !!
morgen ff een daagje sleutelen : * andere startmotor plaatsen * bobine kopen * startknop maken * even de sapjes nakijken en ik wil kijken of ik deze temp meter ergens kan plaatsen zodat ik kan zien wat de olie temp doet ? iemand een idee waar ik deze pt100 voeler het best/makkelijkst kan plaatsen ? gr. Martijn p.s. deze meter heb ik liggen dus ga geen speciaal auto metertje kopen ! |
Hoe zit het eigenlijk met het koelvloeistof/vriesdoppen verhaal?
|
Quote:
er zijn 3 nieuwe vriesdoppen geplaatst ! gr. Martijn |
Quote:
er is hier vast wel iemand die een idee heeft ? b.v.d. gr. Martijn |
niemand een idee ?
gr. martijn |
All times are GMT +1. The time now is 18:12. |