![]() |
Golf 1 Olie probleempje
Hallo,
ik heb een golf 1 1.8 GTI uit 1983. Het probleem dat ik heb is dat het olie lampje blijft knipperen. Op het moment dat ik de sleutel op contact zet dan hoor je de zoemer en en lampje gaat knipperen. De golf heeft een grote beurt gehad, olie en olie filter zijn vervangen. De olie temperatuur is goed en de auto word dus ook niet warm. Nu heb ik twee sensor op het blok vervangen. De sensor die boven zit en die onder zit. Er zitten ook nog twee sensors bij de olie filter, deze heb ik nog niet vervangen. Nu ben ik er achtergekomen dat er twee draaden niet aangesloten waren. Ik heb hier twee foto's van toegevoegd. De twee draden zitten op het onderblok. Weet iemand waar deze van zijn? ![]() ![]() Vraag twee kan het aan het soort olie liggen dat het lampje knippert??? Gr Nanne |
De sensoren die op het oliefilter zitten...eentje daarvan is toch voor de zoemer..en eentje voor het lampje?
Als je de stekkertjes daarvan omdraait dan? |
Quote:
Dat durf ik niet te zeggen, misschien iemand anders?? |
Ik heb ook hetzelfde probleem. maar dan affentoe als ik boven de 3000 toeren kom.
ook alles vervangen incl olie en filters. 10w40 olie erin. niets hielp tot nu toe. |
Ik ga maandag nog twee andere sensoren halen, ik hoop dat het dan opgelost is.
|
probleem had/heb ik ook bij me jetta mk1.
bij mij zat het probleem in het cockpitje. en die post van rené is iig het proberen waard om even de 2 draadjes om te wisselen. kan iig geen kwaad om te proberen. succes |
ik heb het ook gehad met een auto.
De stekkertjes van de oliedruk sensoren op het olie filterhuis zaten verkeerd om. Even omwisselen en klaar. |
Die blauwe sensor moet een bruine zijn
Die op het filter huis is er 1 die voorop zit van de olie temp.[ik meen groen/rode draad] en de andere voor de zoemer[blauwe draad] |
Quote:
Ipv de bruine sensors worden al een paar jaar blauwe sensoren geleverd. Dat er een blauwe in de kop zit dat klopt dus. |
Ik denk dat ik met deze info al een stuk verder kom. Ga het morgen allemaal eens testen. Tot zover bedankt voor de tips!!! :D
Mocht ik het gevonden hebben dan laat ik het wel even weten. |
Ik heb de sensor voor op het filterhuis vervangen ( die van de zoemer als ik het goed heb ) Het lampje blijft even goed knipperen en de zoemer ook.
Ik heb op de sloop een kabelboom gevonden zal de draden eens vervangen die niet meer zo goed zijn. |
Probleem zit hem waarschijnlijk in de tellerunit zelf, komt erg veel voor.
|
Quote:
is dat op te lossen? zonder een andere tellerunit aan te schaffen? |
heb je de stekkertjes al eens omgewisseld?
|
Quote:
Ik heb gisteren de draden vervangen die niet meer zo goed waren. Ook heb ik de nieuwe sensor van de zoemer er opgezet.Maar er is nog steeds geen verandering. Als het probleem in de tellerunit zit waar zou ik dan precies moeten kijken? Kortsluiting in de tellerunit bedrading slecht? |
:cool: draadjes van de sensoren al eens gewisseld
|
All times are GMT +1. The time now is 17:02. |