Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   De Keef mag blijven.. en een Westy er bij (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43551)

Soumensch 19-06-2008 21:10

De Keef mag blijven.. en een Westy er bij

Gelukkig.. de kever kan blijven en toch een busje :D . Het is een T2a-b Westfalia camper '72 geworden uit california. Hij is helemaal origineel van binnen en van buiten. Er zit alleen een 2L motor in.. maar dat is helemaal niet erg :tongue: :tongue: . Ik ga hem volgende week ophalen en van het winter wat dingetjes opknappen en hem klaar maken voor het RDW.

Ik heb gelijk een paar vragen. Wat moet aan een amerikaanse bus veranderen voor het RDW? De sidemarkers mogen het niet doen geloof ik en de koplampen moeten vervangen worden voor europese. maar hoe zit het met de rest van de verlichting?

En wat moet ik doen om hem camping klaar te maken. In de US hebben ze namelijk 110v.

Wat foto's:

a.busser 19-06-2008 21:14

NICE!
voor de rest....geen idee.....

Zeend 19-06-2008 21:56

Leuke wagen!
Weet je zeker dat het een tweeliter is? Grote kans dat het een 1700 motor is, ook typ 4. Die is nl geleverd vanaf model '72.

Jens

Mitta 19-06-2008 22:02

hele leuke auto:D lijkt me echt vet om een keer op vakantie te gaan met zo een bakkie:D

Soumensch 19-06-2008 22:25

Quote:
Originally Posted by Zeend
Leuke wagen!
Weet je zeker dat het een tweeliter is? Grote kans dat het een 1700 motor is, ook typ 4. Die is nl geleverd vanaf model '72.

Jens

Nee zeker weten 2L. Heb de verschillen opgezocht. ze lijken idd veel op elkaar.

Zeend 19-06-2008 22:30

't schijnt trouwens dat de sealed beam lampen wel door de keuring komen, in ieder geval door de APK. Wellicht kan Hajee je het fijne vertellen?

Heb je je M-plaatje al gecheckt? Het aluminium plaatje achter de bestuurdersstoel...

Jens

Soumensch 19-06-2008 22:58

Quote:
Originally Posted by Zeend
't schijnt trouwens dat de sealed beam lampen wel door de keuring komen, in ieder geval door de APK. Wellicht kan Hajee je het fijne vertellen?

Heb je je M-plaatje al gecheckt? Het aluminium plaatje achter de bestuurdersstoel...

Jens

Nee nog niet gedaan.. heb wel de westfalia plaatjes bij het rechtervoorwiel gezien :tongue: Maandag haal ik m op en dan kan ik de bus uren lang bestuderen.

hajee 20-06-2008 06:41

He, mooie bus! gefeliciteerd ermee!

koplampen moeten een E-keur hebben(bij import buiten de EU)

sidemarkers mogen wel

voorste knipperlichten branden bijna altijd oranje mee met je koplamp..
dit mag niet, maar wit mag weer wel..(mits je in de koplamp geen stadslicht zet, anders is dat weer dubbel)
bij T2A knipperlichten kun je dit echter heel makkelijk regelen:
witte knipperlichtglaasjes monteren.

nog even toelichting van de sidemarkers:

edit:
Bedrijfsauto's/personenauto's mogen zijn voorzien van:
zijmarkeringslichten, indien deze lichten niet reeds ingevolge artikel 5.3.51 verplicht zijn,

kleur sidemarkers:
5.De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.
Toelichting: Het achterste zijmarkeringslicht van bedrijfsauto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1998 mag rood licht uitstralen.

Rinus66 20-06-2008 07:20

Mooie bus! Ben twee weken geleden in Drachten wezen kijken voor een golf 1, stond precies dezelfde :D

Arne 20-06-2008 10:02

Echte hippie bus geweest aan de Grateful Dead sticker te zien, prachtig :D

vwcrewcab 20-06-2008 15:03

Toch wel gaaf zo'n origineel westy interieur!
Ziet er ook echtw el netjes uit allemaal.

Soumensch 20-06-2008 16:19

Okee.. dat met de verlichting word dus geen probleem :D .

Nu wachten tot maandag.. ga hem ophalen met groene platen ;)

Soumensch 20-06-2008 16:22

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Toch wel gaaf zo'n origineel westy interieur!
Ziet er ook echtw el netjes uit allemaal.

Hij heeft wel wat dingentjes hoor.. bijv het tafeltje moet een nieuwe scharniertje op, er missen wat knopjes van de kastjes en het doek van het dak. Maar dit is wel leuk werk om te fixen:D Er zit bovenin ook een originele hangmat :D :tongue:

vwcrewcab 20-06-2008 19:11

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Hij heeft wel wat dingentjes hoor.. bijv het tafeltje moet een nieuwe scharniertje op, er missen wat knopjes van de kastjes en het doek van het dak. Maar dit is wel leuk werk om te fixen:D Er zit bovenin ook een originele hangmat :D :tongue:

Als dat alles is, wel alle originele kastjes enzo!

Soumensch 22-06-2008 16:41

Weet iemand de site of het email adres van Rolf de Kam. Deze man verkoopt op meetings westfalia stoffen en onderdeeltjes.

bugdaddy 22-06-2008 16:57

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Weet iemand de site of het email adres van Rolf de Kam. Deze man verkoopt op meetings westfalia stoffen en onderdeeltjes.

dekam@skynet.be

Soumensch 22-06-2008 22:00

Quote:
Originally Posted by bugdaddy

Okee thanks ;)

danielle 30-06-2008 12:53

Mooi busje! Heel veel plezier met je aanwinst!

Died 07-07-2008 21:17

Super! Early bay's kick ass!

Soumensch 08-07-2008 10:50

Ja vind ik ook ;) en van voren word hij weer helemaal mooi.. het wiel is er af en de deuk er achter ook. Nu nog strak maken en spuiten. Ojaa en een embleem scoren :tongue:

All times are GMT +1. The time now is 22:01.