Duits bedrijf bezig met G60 verdringers
Mensen,
Zit regelmatig op Rallye-golf.info, daar zit een kerel welke een eigen bedrijfje heeft en bezig is om te kijken of ze de verdringers van een G60 lader na kunnen bouwen. Zijn nu bezig met hun eerste tests vanuit kunststof om de kwaliteit en toleranties te testen. Misschien interessant voor wat mensen hier.... Link naar hun website |
zou tijd worden ook, op een gegeven moment zijn ze gewoon op natuurlijk
|
Ja en voor Golf II zijn de 15 jaar nu om met onderdelen dus zal eens tijd worden.
|
ze waren daar tijd geleden ook bezig om een bedrijf te strikken om glazen van rallye koplampen te maken, dat is niet van de grond gekomen jammer genoeg. Daar had ik wel een aantal dozen van willen kopen
|
Ja ik ook wel :D
|
Als ze hem helemaal goed namaken zal vw er wel een stokje voor steken,mag niet HÉ :)
|
Quote:
na 15 jaar vervalt het recht op onderdelen toch.. ?? imi schermpjes of imi G-Lader.. same diff. |
En stel dat ze er wel een stokje voor zouden steken, dan zou dat mooi dom zijn, tenzij ze natuurlijk iets geregeld hebben voor vw-classicparts.de
|
Quote:
Volgens mij is nog niet zo lang geleden VW's patent erop vervallen. |
je bent ook wel een enorme koe als je verdringers gaat ontwikkelen als er nog een patent op rust...
Ik neem aan dat het Duitse bedrijf hier wel naar gekeken heeft voordat er meerdere kunststoffen modellen gefreesd zijn.. |
Van kunstof? dat kan toch niks worden....
|
Officieel patent vervalt na 25 jaar. Als je het exact gekopieerde product op 1 punt wijzigt, geldt het patent niet meer. Groter probleem is deze grappenmakerij winstgevend te maken...
Testproducten in wit HDPE vaak om een cnc machine af te stellen en om wat testen te doen. Heel normaal, zelf ook veel gedaan... |
Quote:
Om hem nog even volledig in te koppen; De uiteindelijke verdringers worden van alu gemaakt! Het is een beetje duur om al je tests uit te voeren met alu, daarom kunststof. Hoeveel zou een custom verdringertje moeten kosten? Nie goedkoop, maar als er niets anders meer te krijgen is... VW had in de jaren '80 al een G40 aan het testen ('85?), misschien dat het patent inmiddels verlopen is. De ontwikkeling zal ergens begin jaren '80 begonnen zijn, incl. patent.. |
Quote:
Een patent ook wel octrooi genoemd vervalt in de "meeste" landen na 20 jaar. Of men heeft destijds gekozen voor een octrooi van 6 jaar wat toen ook nog een mogelijkheid was. (sinds 2008 niet meer in Nederland) Hoe dat in Duitstland zit weet ik niet. |
Quote:
Met plaatwerk is het een ander verhaal,dat zijn meestal oude fabrieks mallen die gebruikt worden en die zijn door vw zelf doorverkocht. Lampen zijn vaak net ietsjes anders en dan mag het weer wel. |
Ik ben benieuwd! Wel een initiatief om aan te moedigen in ieder geval.
|
All times are GMT +1. The time now is 05:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.