![]() |
Aansluiten tittentacho-cockpit in Caddy1
Hey
Ik heb al een tijdje een tittentacho-dash klaarliggen en wil die eigenlijk vd zomer in mijn Caddy 1 zetten.. Maarja, de aansluitingen van de kabelboom komen niet bepaald overeen en ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik moet beginnen met meten, etc. Ben ook geen gigantische electrowizard maar je moet ergens beginnen he. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier ooit een mooi schema voor heeft opgesteld dus hoe kan ik dit het beste aanpakken? Oude cockpit laten zitten, contact aanzetten en meten welke draden er bij welke actie puls geven (dus bij contact gloeit olielampje op, meten welke dat is, knipperlicht aan, voorgloeien, etc. etc. Dan weet ik dus welke draad welke kabel aanstuurt qua lampjes, maar dan de meters zoals kvs-temp en brandstofpeil.. Iemand al eerder zoiets aangepakt? Even wat extra info (mocht dat van belang zijn)... Ik heb nu een 1.6D (code JK) (er komt eind juli een 1.9TD (code AAZ) in maar dat verandert niets aan bekabeling) en ik heb de keuze uit 5 dubbele tittentacho's, waarbij de GTI(?)-versie (tot 220km/u) nog het mooist is. Daarnaast is dat de enige waarbij op de achterzijde staat, welke aansluiting voor welk onderdeel is (alhoewel ik niet bij alles begrijp wat het betekent.. Alle tips zijn welkom hoor! Ook hoe je zonder knippen in de originele kabelboom de aansluiting naar de andere tellerbak maakt ;) groets Boaz |
Kheb eindelijk vakantie dus ben er maar aan begonnen... vanwege de ellendige regen is dit het enige wat ik binnenshuis kan proberen :)
Ben op zich al een eind gekomen met meten van een oude tellerbak die ik nog had liggen, ook het aanpassen van de verbindingen, de stekker kan gewoon open... Ik vraag me nu nog 1 ding af... Kan het kloppen dat een tittentacho-cockpit op 2 stekkeraansluitingen is geaard? (t.w. zwart en bruin) Of zit er nog verschil tussen? |
en weer een stap verder via doppelwobber, dat ik daar niet eerder aan had gedacht :oops:
Ik heb o.a. de draadkleur erachter gezet en heb dan gelijk weer een vraag: Pin-Belegung für Schalttafeleinsatz bis August 1978 (Benziner) Klemme Belegung 1 Blinker blauw/rood 2 Fernlicht blauw/wit 3 Klemme 1/Klemme 30 rood 4 Masse bruin 5 Beleuchtung blauw/grijs 6 Plusleitung zwart 7 Tank zwart/paars 8 Temperatur blauw/geel 9 Klemme 61 blauw 10 Öldruckkontrolle blauw/zwart A) Sinds wanneer is de + zwart? En waarom zit deze op de print gekoppeld aan bruin? B) Wat houdt Klemme 1/Klemme 30 in? Ik kan de draad ook niet traceren in de tacho zelf. Ik kan het ook nergens vinden op fora en google :( Klemme is volgens mij 'positie' ofzo, maar de verwijzing naar 1, 30 of 61 begrijp ik dan niet. C) Klemme 61 zou volgens mij het acculampje moeten zijn Nu kom ik er niet meer uit, enige uitleg is zeer welkom! :) hoi Boaz |
de middelste:
![]() |
![]() |
Anyone? :roll:
Voel me op deze manier nogal ![]() |
In mijn "So wird's gemacht" staat nog het volgende:
3 Drehzahlmesser Klemme 1 oder Zeituhr/Plusleitung- Klemme 30 9 Generatorkontrolle - Klemme 61 11 Vorglühkontrolle 12 Frei |
Quote:
ahahahahahaa. ik had de luistercasette toen ik klein was... ik HAAT remy |
@PeterZ: dankjewel! Ik ga dit weekend ook maar mijn huidige cockpit er uithalen en kijken of er nog meer wat overeenkomt!
Tjaap, deze afbeelding staat (helaas) ook op mijn netvlies gebrand.. typische EO Jody en het hertenjong-serie... met die stomme fonkelende traanogen... bah |
All times are GMT +1. The time now is 11:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.