Leuk bakkie, welkom hier.
|
Nice !!
|
mooi hoor!
en welkom |
Hee Dirk, volgens mij hebben wij elkaar vorige week in Drachten gesproken. (ik rijdt een 5 deurs type 1, BBS rm wielen, in dezelfde kleur als jou MK1..)
Veel succes met je type 1, verlaging staan em in ieder geval al een stuk beter! Greets Marten |
mooi strak golfje en nog leuke toekomst plannen :thumbup:
|
Quote:
Dat was ik ja :D |
Erg leuke golf 1 leuk met dat rekje erop..veel plezier er mee..
|
Sinds gister ownerd van een gangsterkappa :D
Foto volgt.. |
een wah??
|
Quote:
Quote:
idd, wat is dit nou weer voor taal ?? |
Jullie van zelf zien :D
|
Klopt zo'n zonneklep
Maar zoals sommige al weten heb ik wat problemen met mijn MK1 helaas. De motor stottert en slaat soms helemaal dood, en het begint mij eigenlijk een beetje de strot uit te komen. Ik dacht koop een VW kan ik lekker rijden en sleutelen wanneer ik dat wil. Maar ja ben nu al genoodzaakt om te moeten sleutelen omdat ik anders nergens kom met dat ding ( begint een beetje op het vorige merk te lijken waar ik tot voor kort in reed )Erg vervelend weer. De auto blijft problemen houden ondanks de vernieuwde delen. Ondertussen heb ik dit vervangen om dingen uit te sluiten: Bougie's Bobine Bougie kabels Rotor Rotorkap Contactpunt Condensator Ik heb ook nog alle vacuum slangen vervangen en de brandstof slangen. Ik vond de auto al zo naar benzine stinken, bleken de slangen zo gaar als wat te wezen en te lekken. Meteen tijdens het vervangen van de delen ook maar de carb. er af gehaald en gereinigd, na alles gemonteerd te hebben, naar de garage geweest voor Co meting en laten afstellen. Na vervangen van bobine en condensator, gaat de RPM teller geen eigenleven meer leiden tijdens het stotteren van de motor. Wat ik nu ga doen is compressie meten en 4 gasmeting doen. Aan de hand hier van zullen een paar gevens naar voren komen die waarschijnlijk tot het probleem leiden, en misschien minder leuk nieuws brengen. Ik kan trouwens bij stom toeval ook nog aan 2 scherpe nokkenassen komen met verschillende lift. Is nokkenas vervangen door scherpere merkbaar op dit type? |
Net vooronsteking afgesteld, stond te laat.
Toen compressie meting gedaan. Cil 1: 8 bar. Krap aan. Cil 2: 8,5 bar. Cil 3: 9 bar. Ruim. Cil 4: 8,5 bar. Krap aan. Zit toch een groot verschil in Morgen 4 gas test daaruit zal blijken of de kleppen lek zijn of dat het de zuigerveren zijn die lek/versleten zijn |
Motor loopt gelukkig ook weer zoals het moet. Iemand misschien de juiste waarde van de compressie?
Ik heb de nieuwe chromen sierlijsten gemonteerd en de chromen embleemloze grill plus de heldere koplampen met kruis. Nu nog de nieuwe chromen sierlijsten in de ramen zetten. Nu nog vinden : Bruine hoedenplankdragers. Hoedenplank. Chromen raam sielijsten voor de deuren. Bruine deurpanelen. Gascilinder voor de achterklep. Chromen spiegels. Hierbij nog even een foto van de gangsterkappa... |
dirk uit leeuwarden?
heb ooit wel eens contact met je gehad over een setje ats classics die je toen onder een daihatsu had. Of dat was een andere dirk die pinda werd genoemd :D |
Jepper de pep...Thats me :D
|
Men nemen bruine hoedenplank dragers, en monteren die.
Dan neemt men een standaard hoedenplank die gebroken is, en haalt daar vervolgens de bekleding vanaf. Dan pakt men een 22mm MDF plaat zaagt die op maat en freest daar de gewenste contouren uit. Voor het eindresultaat moeten jullie nog even wachten :mrgreen: |
Nieuwe uitlaat is gemonteerd alleen nog zonder spaggetie spruitstuk.
En op valentijnsdag mij zelf maar een valentijnkadootje gekocht :D Een zelfde mk1 als ik nu heb alleen van "79 en ik ben 2de eigenaar. Foto's volgen. |
Nette wagen man!
|
All times are GMT +1. The time now is 21:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.