Kruimeltuning (vliegwiel)
Hallo ik heb een vraagje.
ik heb een G1 1.8 GTI dx blok die gedeeltelijk gereviseerd is. en ben met kruimeltuning bezig om het net iets te verbeteren, nu heb ik op het blok een Groep A uitlaatlijn van supersprint, een K&N luchtfilter (geen kelk!!). een warmtedraairegelaar van Audi 5v. en wil naast een nieuwe koppeling te steken ook het vliegwiel 10% laten afdraaien. nu mijn vraag: wat zijn de voor en nadelen van afdraaien? (gezien de specs van mijn GTI) wordt hij niet te nerveus? (nokkenasje komt later wel maar ik wil geen zenuwachtige wagen). ik hoor het wel. mvgr Stefan |
10% ga je helemaal niet merken....
Ik heb vliegwielen op voorraad waar een stuk meer vanaf is en waar je stationair niks van zal merken. |
Rechts heb ik er op [16v] Merk het alleen in de lage toeren met rijden,maar is niet zo erg Een 16v is een toeren motor:D |
16V is idd gevoeliger dan een 8V.
|
Hoeveel % zijn die vliegwielen afgedraaid die jij aanbied Jeroen?
|
Exact weet ik het niet, denk ergens rond de 50%.
Minder eraf halen heeft niet veel zin en wij hebben dit in de loop der jaren gewoon telkens uitgeprobeerd. Ik heb 3 smaken, ligt ook aan je toekomst plannen, wil je bv straks met een erg heftige nokkenas gaan rijden zou ik een iets mildere uitvoering nemen. |
Stefan, ik heb een vliegwiel gekocht bij bolku tuning en dit verschil vond ik onwijs groot dus echt een aanrader!!
|
Quote:
heb je enkel het vliegwiel veranderd? of heb je meer dingen veranderd? zit je niet te snel door de versnellingen heen? |
All times are GMT +1. The time now is 00:59. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.