Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   welk onderblok moet ik gebruiken? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42727)

johannes 22-05-2008 20:46

welk onderblok moet ik gebruiken?
 
hallo mede forummers mijn 18-16v pl gaat op de schop nu is mijn bedoeling om er een 2.0 onderblok onder te hangen welke kan ik het beste gebruiken???

saus 23-05-2008 22:40

9a

Mad_Uwe 24-05-2008 13:56

Of je gebruikt alleen de krukas van een 9a om aan 2.0 te komen.

saus 25-05-2008 11:30

Of je pakt gewoon heel het 9a onderblok zodat je ook de grotere boring en zuigers hebt

82,5 ipv de kr 81.
De zuigers van de 9A zijn trouwens ook lager, dus zou je de kr zuigers moeten afdraaien bij jouw optie. Beetje gezeik voor niks lijkt mij.

Erik 25-05-2008 16:54

Waarom precies 9A? Zijn die hetzelfde als ABF?

WilliamF 25-05-2008 22:47

Ik zou geen 9a pakken. Voor zover ik weet is de 9a een geknepen blok. Nou zit dat meestal in de kop maar de 9a heeft ook iets langere drijfstangen volgens mij. Gevolg hiervan is dat de maximale draaihoek van de drijfstang kleiner word. En daardoor de motor rustiger (luier) loopt, en over het hele toerengebied gewoon minder vermogen heeft.

Blue Rallye 26-05-2008 17:27

Dit verhaal hieronder geldt dus voor de ABF.

Deze heeft een lui karakter vanwege de langere slag en de lange 159mm stangen. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Van de 9A is niks geknepen of wat dan ook. De 9A is gewoon 92.8mm kruk in het lage onderblok maar wel met de grotere 82,5 boring en de kleinere 144 stangen.

Je kunt voor een 2.0 veel kanten op, als basis een 9A gebruiken is een goede, tevens als het 1 van de latere types is, dan heb je de beter flowende ABF specificatie. Deze setup werd veel in autocross toepassingen gebruikt.


Quote:
Originally Posted by WilliamF
Ik zou geen 9a pakken. Voor zover ik weet is de 9a een geknepen blok. Nou zit dat meestal in de kop maar de 9a heeft ook iets langere drijfstangen volgens mij. Gevolg hiervan is dat de maximale draaihoek van de drijfstang kleiner word. En daardoor de motor rustiger (luier) loopt, en over het hele toerengebied gewoon minder vermogen heeft.


All times are GMT +1. The time now is 23:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.