Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   trillend rempedaal (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42684)

Johannes-golf1 21-05-2008 20:35

trillend rempedaal
 
Wie kan mij helpen??!!??

Een tijdje terug merkte ik dat mijn rempedaal trilt als ik ongeveer 100 km/h of harder ga. Het eerste wat ik dus dacht: scheven schijven! Ik die schijven vervangen + blokken. Nu ben ik de schijven aan het inremmen en merkte ik op de snelweg dat mijn pedaal weer trilt :wow:

Wat kan dit zijn?

groetjes Johannes

Bertus_01 21-05-2008 20:45

Wel alles goed gemonteerd (naaf etc schoongemaakt ivm hitteafvoer)
Achter trommelrem?

Was het in het begin wel verholpen na het monteren van nieuwe schijven, of is het trillen nooit weg geweest?

Johannes-golf1 21-05-2008 20:49

Quote:
Originally Posted by Bertus_01
Wel alles goed gemonteerd (naaf etc schoongemaakt ivm hitteafvoer)
Achter trommelrem?

Was het in het begin wel verholpen na het monteren van nieuwe schijven, of is het trillen nooit weg geweest?


Schijven gewoon door garage laten monteren, alles gewoon goed schoongemaakt etc. Achter heb ik idd trommelrem. Ik denk dat het trillen altijd is gebleven want ik ging vandaag pas voor het eerst met deze schijven de snelweg op. Als ik onder de 100 km/h blijf trilt er niets, voorheen ook niet.

groet

Domi 21-05-2008 20:58

Je kan ruimte hebben op een fusse. Je wiellagers kunnen wat speling hebben. Rubber van stabilisator kan wat ruim zijn.
Het kan eigenlijk van alles zijn.

René 21-05-2008 21:01

Wielen uitgebalanceerd?

Bertus_01 21-05-2008 21:05

Quote:
Originally Posted by René
Wielen uitgebalanceerd?


Precies :rolleyes:
zat ik nu ook aan te denken...

RubenD 21-05-2008 21:19

Mja, als de uitlijning niet helemaal lekker is kan dat ook de veroorzaker zijn. Weet je heel zeker dat je stuur helemaal niet trilt?

sjampoo 21-05-2008 21:43

Quote:
Originally Posted by René
Wielen uitgebalanceerd?


Quote:
Originally Posted by Bertus_01
Precies :rolleyes:
zat ik nu ook aan te denken...



Trillen van de auto kan voorkomen onder 3 verschillende omstandigheden

- Tijdens rijden, vooral bij snelheden rond de 80 a 100 km/h
- Tijdens het feitelijk remmen
- Iets anders.

De oorzaak is bij alle drie de omstandigheden anders.


- Tijdens rijden, vooral bij snelheden rond de 80 Ã* 100 per uur:

Onbalans in de wielen zorgt voor trillingen in het stuur, pedalen, voortrein of andere resonerende delen. Onbalans in de achterwielen valt minder snel op, en voel je (als je 't al opmerkt) meestal in de zitvlak: wiebelen-wiebelen!
Oplossing: Laat de wielen balanceren bij de bandenboer: alle 4. controleer direct (of vraag even aan de monteur) of er geen (hoogte) slag of andere afwijkingen zichtbaar zijn aan de wielen. Een klein tikkie tegen de stoeprand kán al een kromme velg betekenen, met trillingen als gevolg.

- Tijdens het feitelijke remmen
Bij enige pedaaldruk komen de remblokken tegen de schijven. Bij kromme schijven, rommel achter de remschijf, verkeerde montage of wat dan ook voor 'kromheid' in de schijven voel je een trilling in het pedaal. Zijn de schijven ook maar iets krom, dan kan toch de hele auto al beginnen te schudden/trillen bij het remmen. Remschijven trekken krom door oververhitting, snel plaatselijk afkoelen (rijden door plassen water met warme remmen ) of 1 van de andere 1001 mogelijke oorzaken.
Oplossing: Remschijven/blokken vervangen of laten afdraaien. Let erop dat de remklauwen goed gangbaar zijn; slecht lossende remklauwen zorgen voor over verhitting en opnieuw kromme schijven.

- Iets anders:
Vergeet niet dat er 1001 redenen zijn waarom er wat trilt, rammelt piept of kraakt: sporing, hoogte slag in een band, slechte lagers, kapotte homokineet, slecht wegdek of speling in het stuur: het kan allemaal: sluit niets uit, maar begin bij het begin: meest voor de handliggende zaken worden vaak over het hoofd gezien!

In jouw geval klinkt het in iedergeval alsof het niet je remmen zelf zijn, maar er onbalans in 1 van de wielen zit. Vanwege het feit dat de remmen reeds vervangen zijn, en het probleem niet is verholpen, schat ik zo in dat jouw garage niet echt met je mee denkt: als blijkt dat 't niet de remmen waren, maar slechts onbalans in de wielen, dan wordt dat vermoeden bevestigd, en zou ik in het vervolg een andere garage bezoeken.

Johannes-golf1 21-05-2008 22:55

Super bedankt voor jullie reactie allemaal! Hiermee kom ik er denk ik wel uit! Net weer even stukje gereden eigenlijk begint die echt te trillen bij 120km/h of harder en dan voel ik het stuur toch ook constant een beetje trillen. Dus ik ga eerst uitbalanceren daarna zie ik verder.

Bertus_01 21-05-2008 22:57

Daar zou ik inderdaad ook mee beginnen.
Suc6

sjampoo 21-05-2008 22:59

Quote:
Originally Posted by Johannes-golf1
Super bedankt voor jullie reactie allemaal! Hiermee kom ik er denk ik wel uit! Net weer even stukje gereden eigenlijk begint die echt te trillen bij 120km/h of harder en dan voel ik het stuur toch ook constant een beetje trillen. Dus ik ga eerst uitbalanceren daarna zie ik verder.

'eerst uitbalanceren daarna zie ik verder'

Nee hoor: Daarna ben je van het trillen af! :thumbup:

(maar zoals ik al zei: vraag bij de garage niet alleen om 'ff balanceren' maar of ze ook even kritisch willen kijken: misschien is er een velg krom, of minder recht :) misschien ben je alleen een loodje verloren )

Johannes-golf1 22-05-2008 13:01

Quote:
Originally Posted by sjampoo
'eerst uitbalanceren daarna zie ik verder'

Nee hoor: Daarna ben je van het trillen af! :thumbup:

(maar zoals ik al zei: vraag bij de garage niet alleen om 'ff balanceren' maar of ze ook even kritisch willen kijken: misschien is er een velg krom, of minder recht :) misschien ben je alleen een loodje verloren )


Net laten uitbalanceren. De banden waren al goed maar toch even gedaan. Het lijkt iets minder maar het is nog steeds niet weg... Dus weer een optie om weg te strepen..


All times are GMT +1. The time now is 14:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.