Zitpositie MK1 aanpassen
Hallo mede Volksforumers :thumbup:
Ik heb meer ruimte nodig voor mijn benen, is er een mogelijkheid om de stoelrails te verlengen, zodat je verder naar achter kan? Ik heb er nu lederen golf 2 stoelen in zitten, voorheen corrado maar die zaten te laag! En heb ook recaro's geprobeerd ... Iemand ideen of oplossingen? |
Golf 4 stoelen die kan ik helemaal doorschuiven tot aan de achterbank.
|
De stoelen worden nu geborgd door een imbusboutje aan de voorkant van de rails (die rails in het midden)... Als je die eruit haalt, en dat gaatje ietsje groter maakt kan je stoel alweer 1 stapje verder naar achter...
Maar als je dan de hendel indrukt (bijv. tijdens het rijden) valt je stoel wel uit de rails als je maar een beetje naar achter beweegt... |
er zijn speciale stoel sledes los verkrijgbaar. deze kunnen onder elke stoel gemonteerd worden. en zo kun je je stoel helemaal naar achteren zetten tot tegen de achterbank aan.
Bij dit bedrijf kun je terecht voor je aanpassing. http://www.mobiel-prototypebouw.nl/ |
Hoe lang ben je dan?
Ik ben bijna 1.90 en nergens last van, vind alleen wel dat je zo hoog in de auto zit (m'n stoelen zijn niet in hoogte verstelbaar :( ) |
ik ben bijna 2 meter lang, ik ga de stoel wel iets aanpassen zodat je ietsjes lager zit!
Mischien moet ik de stoelrails van een andere stoel eraan lassen, ik moet zowiezo een sportstuurtje aanschaffen. Dat scheelt ook wel qua claustrofobisch gevoel! |
Quote:
Weet je al hoe je de stoelen lager gaat maken? Heb nog wel een nieuw 30cm sportstuurtje liggen ;) |
Ik heb geen last van dat de stoel niet genoeg naar achter kan, maar meer van de hoogte.
Ik zit constant met m'n kop tegen het dak aan te stoten als ik over een hobbelweggetje rijd :screwy: |
Haha ik ook, maar ik slijp gewoon die stoelpoten door, haal er een stukje tusenweg en las ze weer vast.
Zit alleen met die stoelrails, thanx voor d tips iedereen. @ Skeez wat voor een stuurtje is dat? |
Quote:
Hallo, Ik heb nog een stoel onderstel van een scirocco liggen, die is in hoogte verstelbaar, en ziet er origineel uit! Mag je zo op komen halen. Ik had hem ook in de golf zitten, maar heb het niet nodig. |
Quote:
|
Die verstelrail kun je wel langer maken lijkt me zo. Met dat frame van Meer kun je 1 onderstel opofferen om die andere twee aan te passen en daarvan de verstelrail langer te maken.
Edit: Ik weet alleen niet hoe het zit met de rails van de twee achterste pootjes, die zijn ook niet oneindig lang. |
Quote:
Hallo Meer je hebt PB! @ skeez, ik hou niet zo van jamex spul. Maar zeker bedankt voor de moeite! @ de rest :tongue: bedankt voor de reply's, even uitzoeken wat ik precies ga doen. |
Ik denk dat ik 2 corrado stoelen koop, en alles over zet van mijn huidige stoelen.
Wie weet of dit mogelijk is, dus de corrado stoelen compleet strippen. Zodat je alleen het zit gedeelte overhoudt. Dan het schuim etc, van de andere stoel erop, en de rugleuning monteren. Zou dit kunnen, iemand al eerder gedaan zo? :screwy: :tongue: Een andere optie: Een stuk rails aanlassen, en de poten inkorten (vanwege de zithooge) ... |
Ik heb deze vraag ook weleens gesteld, en dat zou moeten kunnen..
|
All times are GMT +1. The time now is 12:08. |