Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   verlaagd (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42541)

remcotje 16-05-2008 23:41

verlaagd

Heej,

paar dagen terug de verlaging set van de jetta onder de golf gezet. lekker laag.. binnen kort komt de foto.
alleen op de doos staat 60/40 maar het lijkt wel een 80/60 set. me aandrijfassen lopen aan. en de stuurstangen komen tegen me carroserie...:(

Hoe ga ik dit makkelijk oplossen?

Gr

maartenunplukt 17-05-2008 00:32

Mijn god hoe zit dat dan? Ikzelf heb een schroefset die nu op iets van 100/100 staat en dat gaat allemaal prima.

remcotje 17-05-2008 07:46

me lip (dikke bumper) hangt 1 cm boven de grond... :screwy: maar ik zie duidelijk dat hij het chassis raakt :rolleyes:

iemand ideeen?

jetta mk1 '82 17-05-2008 07:57

maak is (duidelijke) foto's want volgens mij kloptt er iets niet !!

gr. Martijn

remcotje 17-05-2008 08:04

Het klopt wel hoor :thumbup: onder de jetta ging het net wel..(niet) de as kwam wel is tegen het subframe aan met inveren. maar ik zal wel is foto's maken hoe het gemonteerd zit.

Btw. het is niet de eerste keer dat ik een auto verlaag maar dit slaat alles :rolleyes:

De Limburger 17-05-2008 09:00

Ben benieuwd naar de foto`s..

Maykel1986 17-05-2008 15:17

60/40 moet nooit maar dan ook nooitgeen probleem zijn.....

klopt dus geen snars van.

maak idd eens foto's ervan :)

Jurgen Santana 17-05-2008 16:12

Kijk nog even goed in de doos, mischien ben je deze dingen vergeten te monteren:

remcotje 17-05-2008 23:19

Jongens... doe is niet zo stom.... :mad:

Ben zelf auto monteur dus weet egt wel hoe je een paar simpele veertjes moet monteren incl dempers etc......

net nog even gekeken. hij loopt niet direct aan maar zie duidelijk een afdruk van me stuurstangen tegen het chassis en van de assen zit ook een loopspoor...... :screwy: onder de jetta ging het wel goed dat is het stomme :rolleyes:

Greetz

Lexo 19-05-2008 07:22

Quote:
Originally Posted by remcotje
Jongens... doe is niet zo stom.... :mad:

Ben zelf auto monteur dus weet egt wel hoe je een paar simpele veertjes moet monteren incl dempers etc......

net nog even gekeken. hij loopt niet direct aan maar zie duidelijk een afdruk van me stuurstangen tegen het chassis en van de assen zit ook een loopspoor...... :screwy: onder de jetta ging het wel goed dat is het stomme :rolleyes:

Greetz

Doe zelf niet zo stom, met een 60/40 set mogen die dingen helemaal niet aanlopen! Of je doet iets verkeerd, of je hebt een verkeerde set.. :screwy:

Vains 19-05-2008 08:24

Ik gok op een verkeerde set... Met inbouw kan niet zoveel misgaan.
Op mijn golf had ik een setje 80/70 met voor nog veerschotels van Bonrath dus uiteindelijk 90/ 70 en daar liep nog niks aan.
Dus ik zou of andere veren kopen (echte 60/40) of natuurlijk een stukje van de carroserie verwijderen boven de assen/stuurstangen.

remcotje 20-05-2008 10:55

vains,

Zou dat te doen zijn... :) denk van wel toch? hoe ga ik dit het makkelijkste aanpakken?

Greetz

martiepartie 20-05-2008 11:15

als het wel een 60/40 set is, van welk merk is deze en hoe lang heb je deze set al in gebruik? Is het een complete set (incl. kortere schokdempers) of zijn het alleen verlagingsveren?

Misschien is het Dramex; die zakken veel na. Als je een goede automonteur bent, weet je ook dat het dan beter is om een nieuwe set veren te kopen ipv door te rijden met ernstig nagezakte veren... Dat komt het rijgedrag niet ten goede.

Zomaar slijpen in een carrosserie (als je van plan was om 60/40 te monteren) lijkt mij niet verstandig.

remcotje 21-05-2008 06:47

Quote:
Originally Posted by martiepartie
als het wel een 60/40 set is, van welk merk is deze en hoe lang heb je deze set al in gebruik? Is het een complete set (incl. kortere schokdempers) of zijn het alleen verlagingsveren?

Misschien is het Dramex; die zakken veel na. Als je een goede automonteur bent, weet je ook dat het dan beter is om een nieuwe set veren te kopen ipv door te rijden met ernstig nagezakte veren... Dat komt het rijgedrag niet ten goede.

Zomaar slijpen in een carrosserie (als je van plan was om 60/40 te monteren) lijkt mij niet verstandig.

Martie,

Het is een set (dempers & veren) setje is nu een maand of 3 oude dus hij kan nog niet nagezakt wezen ;)

greetz

Siem 21-05-2008 07:16

Heb je geen foto?
Mij lijkt het sterk dat wat er scheelt dat dat door de verlaging komt. Heb zelf
ook al een aantal vw'tjes verlaagd waaronder nu ook mijn nieuwe mk2. Nog niet extreem maar toch wel een mm of 80 - 90 en heb nergens last van.

Zal toch ook eens gaan kijken of er geen andere oorzaken zijn.....

remcotje 21-05-2008 07:51

Quote:
Originally Posted by vwpolo_siem
Heb je geen foto?
Mij lijkt het sterk dat wat er scheelt dat dat door de verlaging komt. Heb zelf
ook al een aantal vw'tjes verlaagd waaronder nu ook mijn nieuwe mk2. Nog niet extreem maar toch wel een mm of 80 - 90 en heb nergens last van.

Zal toch ook eens gaan kijken of er geen andere oorzaken zijn.....

foto's zal ik is even maken..... komt zsm. me voorbumper hangt +- 1,5 cm boven de grond... tevens heeft die ook last van als je door een bocht gaat dat die begint te malen..... alleen in een bocht naar rechts. wat zou dit kunnen zijn?

Met vriendelijke groet! :D :D

Siem 21-05-2008 09:24

Je bedoelt met malen, dat hij begint te tokken? of hoe je dat ook wilt omschrijven. Had het mijn mijn vorige mk3 ook. Deze lag wel goed laag, door hem zo ver te verlagen komt de fuseekogel onder een anderhoek te staan waardoor hij niet geheel vrij mee kan functioneren. Hierdoor krijg je dat getok. Teminste dat is wat ze mij hebben verteld.

Groetjes

Siem 21-05-2008 09:25

Als je met een 60 - 40 setje al met je voorbumper 1,5cm van de grond hangt. Is dan die set niet helemaal naar de klote heen????????

Of rij je op 10 "inch haha

remcotje 21-05-2008 22:13

Net even gemeten en hij hangt rond de 1,5 tot 2 cm van de grond... met 15'' velgen met 195/50 banden. waarschijnlijk heeft de verkeerde set in de doos gezeten :confused: maakt verder niet uit alleen dat me stuurstangen en aandrijfassen tegen me chassis komen is wel kut :mad: :mad:

greetz

Jurgen Santana 21-05-2008 22:23

Quote:
Originally Posted by remcotje
onder de jetta ging het wel goed dat is het stomme :rolleyes:

Komt de set die nu onder je Golf zit ook echt onder de Jetta vandaan.Of heb je een tweede set erbij gekocht.

All times are GMT +1. The time now is 16:42.