Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Abf 16v in golf 1 Gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42367)

Ridgetone 10-05-2008 15:56

Abf 16v in golf 1 Gti
 
Wie weet welke aanpassingen er allemaal verricht moeten worden

Ik heb een 2.0 16V Abf motor en een 16V KR compleet injectie systeem met kop en draadboom
Dit moet gebouwd worden in een golf 1 komt een 2y bak achter.
Past de 2.0 Abf motor zo in de auto inclusief de kop en injectie systeem van de KR of moet ik de KR kop gebruiken
Is er ruimte voor de dynamo en kunnen de distributie poelies inclusief kap blijven zitten.

Als iemand dit al eens heeft ingebouwd graag foto’s
en graag alle tegenslagen

Groetjes Edwin

bolku 10-05-2008 19:46

Bouwen wij idd wel vaker in en als je een beetje kan sleutelen past het vrij makkelijk.

Ridgetone 10-05-2008 23:28

Quote:
Originally Posted by bolku
Bouwen wij idd wel vaker in en als je een beetje kan sleutelen past het vrij makkelijk.



Jeroen,

Kan ik de dynamo gewoon zo laten zitten hoe het nu bevestigt zit op de 2.0 16v. En kunnen de poelies er ook gewoon op blijven zitten.
daar is wel de ruimte voor in de Mk 1
past de spaghetti spruistuk 16v van een golf 1 hier ook gewoon op
ik lees dat het blok namelijk iets hoger is.

Alvast bedankt voor je snelle andwoord.

Edwin

ronnieabf 11-05-2008 21:25

ik heb het spruitstuk iets aangepast anders kwam het niet mooi uit onder de auto en ik heb ook met een 2y bak gereden maar die was erg kort heb er nu een 4t achter zitten verder past het allemaal goed

Blue Rallye 11-05-2008 22:04

Het onderblok van een ABF is 16,5mm hoger dan het lage KR onderblok.

maikel 12-05-2008 08:46

volgens mij past je motorkap niet meer dicht.

Ridgetone 12-05-2008 12:50

Oke dat betekent dus dat het allemaal past
ik kan dus beter een keus maken voor een andere bak de 2y heb ik nog niet.

ik heb bij deze motor geen draadboom er bij
nu is mijn vraag ik kan alles over zetten van een kr motor hier heb ik alles van liggen draadboom en compleet injectie systeem.

of is het beter om over te gaan op digifant en wat is hier het voordeel van
en is dit makelijk in te bouwen op de huidige gti 83 kabelboom
mischien dat iemand voor mij een voorbeeld heeft.

Ronnie,
foto,s van jou inbouw zijn wel welkom zodat ik een goed voorbeeld heb.


Edwin

Pewi Vwteam 13-05-2008 21:58

motor kan gewoon op kr draadboom lopen! injectie weet in niet zeker. wij zijn nu een abf in een golf 1 aan het zetten met 45er webers der op! loopt ook leuk!

Ridgetone 13-05-2008 23:43

Bedankt allemaal,

Ik ben er al uit hij gaat op het KR systeem lopen
dit moet allemaal goed te doen zijn

alleen de versnellingsbak wat ik er achter ga doen ben ik nog niet helemaal uit
misschien iemand nog een goede raad wat goed loopt bij deze motor.

Ben nu al een halfjaar bezig met de golf alle kit is er uit gehaalt
deze week gaan we gaan we een paar roestige delen er uit halen (bijna niks)
en worden deze delen gestraalt en geschoepeert en kan de auto van binnen worden gespoten en kan ik beginnen met de afbouw.
foto's zullen zekers volgen maar heb zelf zeer weinig tijd dus dit laat nog nog wel even op zich wachten.

Het is trouwens een orginele NL golf gti van 1983 die nog nooit schade heeft gehad en heeft meer als 10 jaar stil gestaan met 182.000 op de klok.

Groetjes Edwin,
word vervolgt

Emiel 14-05-2008 06:59

Ik kijk al uit naar de beloofde foto's :D

Menace 14-05-2008 09:25

8klepper bak derachter, trekt ie ook nog lekker vlot op :D

Ridgetone 14-05-2008 18:41

En welke 8 klepper bak word er aangeraden dan.
Ik heb hier nog wel de origineele 1800 gti bak liggen van de golf 1
is deze bak wel sterk genoeg voor deze motor en kan deze bak wel de uiteindelijke top halen

Groetjes Edwin

Pewi Vwteam 14-05-2008 22:07

of gewoon een 2y bak van een kr werkt ook goed alleen ff de klinknagels van het differentieel ff vervangen door bouten! setje scirocco 16v of setje cabrio aandrijfassen met een 100mm homokineet en klaar ben je!

Ridgetone 18-05-2008 13:28

Ronnie,

die 4T bak waar zit die orgineel onder

petjes 18-05-2008 13:43

http://www.turbo-conversion.com/16v...Advice/56-block

ronnieabf 18-05-2008 14:33

volgeng mij is de 4t bak van een td de versnellingen zijn iig een stuk langer als van een 2y

Ridgetone 18-05-2008 21:24

Oke bedankt Ronnie

Als ik vragen mag hoe rijd een 2.0 16v in een golf 1
trekt dit goed en heeft dit een goede top snelheid met een 4T bak er achter

Groetjes Edwin

MORREN 18-05-2008 21:29

Quote:
Originally Posted by Ridgetone
Oke bedankt Ronnie

Als ik vragen mag hoe rijd een 2.0 16v in een golf 1
trekt dit goed en heeft dit een goede top snelheid met een 4T bak er achter

Groetjes Edwin



Als je genoeg koppel hebt dan kan je met een 4T een hele hoge top halen, de 4 en 5e versnelling zijn vrij lang namelijk.

Ridgetone 26-05-2008 21:44

Heb de motor bij een tuner gebracht voor een revisie en te laten tuning

Nou zegt hij de motor het beste te kunnen laten lopen op de originele computer en draadboom dit is beter af te stellen en kunnen ze de software bijwerken en de Lambda word uit geschakelt.

De draadboom en computer heb ik er compleet bij.
nu is de vraag welke kabels er allemaal nodig zijn om het in de golf aan het lopen te krijgen (laatste model zekeringkast zit er in de auto) zodat ik een mooie afgewerkte kabelboom kan maken

wie heeft er een schema of weet wat ik allemaal nodig heb

Alvast maar weer bedankt

Ridgetone 02-06-2008 22:21

Niemand


All times are GMT +1. The time now is 20:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.