ventilar radiator slaat niet aan
hallo,
Aangenaam ik ben sinds 3 dagen vw rijder ik heb vorrige week een jetta gekocht. Nu werdt er bij de koop gezegd dat de temperatuur opliep bij stationair draaien. dit klopt ook en zodra ik weer ga rijden zakt het pijltje weer mooi naar het midden. Nu zei de verkoper dat het waarschijnlijk d ethermostaat was dus daar kreeg ik een nieuwe van mee. thuis aangekomen viel het mij op dat ook na een tijdje draaien wel de temperatuur weer opliep maar de ventilator op de radiator niet aansloeg. Wat kan dit zijn? gr Gravety |
vervang de dikke sensor in de koeler maar.9 vd 10 keer is deze kapot.
ter controle kun je de stekker eraf halen en doorverbinden. gaat de fan nu aan, dan sensor vervangen :thumbup: |
Quote:
AMEN gr. Martijn |
Zekering kapot!!
Is een groene van 30amp |
zekering was ok ga vanavond even kijken naar de sensor
die sensor waar zit die en hoe koppel ik die door? heb net even gekeken maar wordt er niets wijzer van :) alvast bedankt |
Die zit in de radiateur
Als je voor de auto staat rechts Is het een motor met carburateur? |
rechts onderin? een stekker op een blauwe sensor? sensor eruit draaien en dan stekker doorverbinden?
Het is een 1.6 benzine uit 87 of er een carb op zit heb ik nog niet gezien |
bj 87 is een jetta 2[staat verkeert:D:D]
Als je er het luchtfilter afhaalt zie je de carb Daar zit een zwarte draad aan als je die tegen massa aan houd moet de ventilator gaan draaien Dit is de naloop[als het contact uitstaat]van de ventilateur Sensor er NIET uitdraaien met WARME motor |
maar goed als ik het via die draad doe hoef ik in eerste instantie aan de sensor niets te doen. excuses voor het verkeerde mapje
|
Als je die draad tegen massa aan houd en de ventilator slaat dan aan ,dan is die goed
Dan moet je de sensor vervangen die in de radiateur zit |
verplaatst. andere auto's andere oplossingen.
|
dmv de zwarte kabel bij de carb draaide de fan dus is het de sensor die defect is en is het dus geen probleem met de thermostaat.
gr |
Met koude motor even de sensor vervangen
Let wel dat je de goede neemt Ze zijn er met 2 en 3 aansluitingen Als de thermostaat niet open gaat wordt de onderste radiateurslang ook niet echt warm Dus de sensor[die zit daar net boven]wordt dan ook niet warm,en geeft dan ook geen signaal door |
All times are GMT +1. The time now is 20:15. |