De Jetta ombouwen
Mensen,
Ik ben inmiddels druk bezig met een 1.8 blok 8V klaar te maken om in de mijne te gooien. Nu zijn er een aantal dingen waar ik nog antwoord op wil hebben... De mijne heeft een nieuwe zekeringenkast, de donorwagen had een oude. Hoe ga ik dit het beste oplossen met de (motor)kabelboom? Als ik ga inbouwen, waar moet ik rekening mee houden, wat zijn de goeie tips en tricks? |
En wat voor verschillen zijn er tussen de kabelboom? Kan ik de mijne niet gewoon laten zitten? Lijkt op het oog hetzelfde.
|
heb net de mijne (89er) ook omgebouwd naar een 16v kr uit 87.
kabelboom is geheel anders. er is een modificatie geweest in 88 waardoor alle bedrading door de auto aangepast of vervangen diend te worden. ik hoop dat je de auto er ook bij hebt gekocht want ik moest nogal wat over zetten. (nu heb ik een 16v kr overgezet, weet niet of de opbouw anders is?) check anders mijn topic: http://www.vwforum.nl/modules.php?n...der=asc&start=0 mvg jan willem |
Dit betreft verder dezelfde opbouw. Blok is identiek alleen de inhoud is anders. Daarom de vraag of er verschil in de kabelboom zit. Anders is omzetten overbodig veel werk.
|
Quote:
ik dacht dat dit een probleem op zou leveren omdat er allemaal andere stekkers op zaten bij mij.. |
Dat vroeg ik me af, moet ik die omsolderen of zou het zo passen?
|
de stekker die achter in de zekeringskast gaan zijn echt wel anders,
je kunt motorkabelboom om solderen naar nieuwe stekkers, als je echt tijd over hebt kun je dit doen. als gewoon de gehele kabelboom erin leggen van die donor auto, dan ben je sneller klaar. suc6, marten |
dat heb ik in dit geval ook gedaan. wat hier dus wel bij komt is dat de kabelboom in het dash en naar achteren ook vervangen dient te worden. maar die ligt langs de bestuurderskant naar achteren en is vrij simpel te vervangen. door het dash is helemaal 10 min werk.
|
Wordt dan solderen, die andere is niet 100% meer intact. Koperdieven :D
|
Maar ik zou dan toch gewoon die stekkers van de oude kabelboom op de nieuwe kunnen solderen? Of zou de de rest ook verschillend zijn? Wie weet dit?
|
ik zou mooi de andere helft erbij zoeken. dit is vragen om problemen
|
En dan nog iets. Donorauto had onder de parafan geen module zitten, de mijne wel, hoe werkt zoiets en hoe ga ik dat aanpakken?
Overigens ben ik nog niet van die draden overtuigd. Kan toch die oude stekkers op mijn kabelboompje solderen of denk ik te makkelijk... |
kleuren komen ook niet overeen, dan moet je een schema hebben van oude type en een schema van het nieuwe type, vervolgens moet de de schema's kunnen lezen/begrijpen, en dan zou je het kunnen omsolderen. zonder schema's. niet aan beginnen, auto loopt nooit weer. spreek uit ervaring.
groet marten |
Quote:
denk het ;) |
Ok ok, ik ben overtuigd :D
En die module kan er dan ook uit? |
Dan misschien toch maar op zoek naar een nieuw type blok. Das nogal een stukkie eenvoudiger.
|
Ach ,ik kreeg het ook voor elkaar om een KR 16v draaiende te krijgen (en rijd nu nog !) in een nieuw type jetta !
Kleuren van de kabelboom komen wel overeen ,alleen van de tellerklok zijn de kleuren anders ,maar in die jetta moest ook een digifiz klok . Ik heb gewoon de stekkers eraf geknipt en kleur op kleur weer aangesloten en gesoldeerd op de nieuwe stekkers ,ik had daarna maar 2 draden over ,en die heb ik uit een schema weer kunnen vinden ! Zo moeilijk kan het niet zijn ! gewoon simpel nadenken ,en schema;s erbij en een multimeter ,dan kom je een heel eind ! Vooral met zo'n carburateur motor ,daar zit immers niks geen electronica op ! |
Door een weddenschap zal het volgende oangean :D
De passat heeft nog tot juli APK dus het moet nu gebeuren. Kan nog net voor Burgum :D |
Weet Ron21 hier niet ook het een en ander van af? ;)
Heb hem toen dezelfde vraag gesteld voor een KR, en hij kon de oude motor wel op een nieuwe kast passend maken... vraag het hem anders ook even. |
tis al opgelost ;)
Wederom was Wytze de sleutel tot het Jetta gebeuren. Wytze=vraagbaak :D |
All times are GMT +1. The time now is 08:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.