Versnellingsbak ''probleem''?!
Gisteren ben ik begonnen om mijn versnellingsbak klaar te maken voor inbouw.
Nu heb ik eerst de fout gemaakt door de ''dunne as'' van de vierbak in de 5 bak te duwen. (dun asje wat in de versnellingsbak verdweint) dus... hoe krijg ik deze er weer uit (deze is te kort) verder vraag ik me af of mijn dif kapot kan zijn. als ik namelijk aan een aadrijfflens draai draait de andere mee. Dus niet de andere kant op. dit verschilt niet of ik hem in de versnelling heb of niet. (het gaat trouwens om een 4s bak) Wie weet wat meer over? Alvast bedankt! Groeten Marvin |
Quote:
Dat meedraaien had ik ook bij een slechte en een goede bak, als je een beetje kracht zet willen ze waarschijnlijk wel onafhankelijk draaien. dat was bij mij het geval tenminste, maak er niet (te) veel zorgen over. uitvissen van een as, tja, probeer een goede magneet? als je echt pech hebt kun je je bak open maken. Meestal kun je dan ook alle keerringen en eventuele pakkingen vervangen. mvg db |
Bak met de ingaandeas naar beneden draaien.Valt die er dan niet uit,via het druklager
Als je het groene deksel erafhaalt kom je bij het druklager Als je dit eruit hebt komt de drukstang er ook uit Dif gaat best zwaar als het even stil heeft gelegen Flens aan 1 kant beethouden en de andere kant draaien |
Quote:
jezus jij weet alles zeg,ben je een vw monteur of een goede hobbyer, :D :D (dit is positief bedoeld he,omdat je de meeste teechnische dingen weet) :thumbup: |
Dank voor het compliment
Ja voor hobby Sloop er zo nu en dan nog wel een 1 En doe al het sleutelwerk/onderhoud aan mijn 2 golfjes zelf |
haha,dat doe ik ook al jaren maar sommige dingen moet je toch echt weten zoals dit of al eens meegemaakt hebben
|
Bak met de ingaandeas naar beneden draaien.Valt die er dan niet uit,via het druklager
Als je het groene deksel erafhaalt kom je bij het druklager Als je dit eruit hebt komt de drukstang er ook uit Dif gaat best zwaar als het even stil heeft gelegen Flens aan 1 kant beethouden en de andere kant draaien er zit bij mij een dekselstje ''ingestanst'' moet ik dit gewoon net als een pot verf open maken dan? Groeten |
Yep
Als je het voorzichtig doet kun je het zo terug zetten Kun je ook gelijk het druklager vervangen :thumbup: |
thanks... deze kan het arcief in. het is allemaal gelukt!
|
All times are GMT +1. The time now is 00:52. |