![]() |
Voorruit Golf I 1980 verwijderen
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Golf I uit 1980 waarbij rondom de voorruit wat roestplekken zitten die ik graag wil bijwerken.
Nu heb ik begrepen dat de voorruit niet geplakt zit maar in de rubber ring die er omheen zit. Wat is de beste werkwijze om deze te verwijderen en weer terug te plaatsen zonder dat ik het rubber en/of de ruit beschadig? |
rubber beetje soepel maken met wat sop en een spatel en dan voorzichtig met je voeten eruit drukken..
|
Quote:
met je voeten :screwy: ?? |
ik doe het altijd met meerdere schroevendraaiers, en dan van binnenuit, het rubber wegdrukken. Wel op een plek beginnen, anders komt de ruit onder spanning, en kan die zo knappen.
|
zorg wel voor een mannetje[of vrouwtje] aan de andere kant van de ruit he!!
vr groet |
Quote:
beter verspreide druk over een groter oppervlak dan met je handen.. |
Quote:
daar heb je wel gelijk in jaap maar ben toch voor ronnie zijn manier ;) ! gr. Martijn |
Regel gewoon een nieuwe rubber en snij de oude kapot.
|
jesus, al die vage tip's...
Er is maar 1 echte manier(dank aan vw-joppie). Raam is er zo uit, 0,0 kans op breken, geen rubber stuksnijden... met een niet scherpe platte schroevendraaier, aan de binnekant van de auto, de rubber bewegen zodat er een wasknijper op kan, om de 4cm ofzo doe je dit, dan kunje hem als het ware, eens volledig rond met wasknijpers, eruitduwwen met 1 vinger! |
heb het van de week ook met de voeten gedaan.
wel met 2 man eentje links en eentje rechts ging helemaal geweldig:) |
Quote:
Ja Jaap dat werkte echt helemaal fantastisch! :thumbup: |
WEL BINNEN DOEN!
Of in ieder geval met warm weer, door hogere temperatuur word het glas een beetje " flexibel" en krijg je hem er makkelijker uit |
Quote:
De rubber bewegen zodat er een wasknijper op kan :confused: :confused: Kan het zijn dat ik dat niet snap!!!!!!!!!!!!! |
ja lekker vaag idd. :):):)
rubber soepel maken en van binnenuit met je voeten duwen gaat ook prima. Heb het zelf ook al meerdere keren zo gedaan. |
Quote:
nogtans is het erg simpel :thumbup: http://www.volksforum.com/forum/sho...76&postcount=11 en als de topicstarter de search gebruikt had: http://www.volksforum.com/forum/sho...t=ruit+uithalen |
Je kan er ook een reservewiel doorheen smijten, werkte ook goed...
|
mijn manier komt op hetzelfde neer, als met de wasknijpers. Steeds stukje voor stukje het rubber wegdrukken.
|
All times are GMT +1. The time now is 06:16. |