LED knipperlicht achter
Ik heb dus voor de richtingaanwijzers achter LED lampjes aangeschaft.
Zijn gewoon P21W 12v dus met gelijke pinnen, maar ze knipperen te snel. Zeg maar net als er een lampje kapot zou zijn. Ze geven dus te weinig weerstand. Weet iemand hier misschien hoe ik de weerstand kan vergroten zodat ik gewoon de LED lichten gebruiken kan? Het is voor de golf 2... :thumbup: |
Weerstand in serie zetten met het lampje..
|
Okee, hoe gaat dat in z'n werk?
|
Draadje wat naar het betreffende lampje gaat doorknippen, netjes aanstrippen en daar een weerstandje tussen solderen/schroeven.
|
weerstandje van 24v voldoende?
En waar te krijgen? Gewoon bij de bouwmarkt? |
ik denk dat het een beetje uitzoeken is om te weten welke weerstand je moet gebruiken.
of even meten welke weerstand er nu al over alle ledjes samen staat en dan uitrekenen hoeveel weerstand je er nog moet bijdoen om de lamp normaal te laten branden |
Weerstand meten van een normale lamp en van je led lampjes.
Te veel weerstand levert ook dat ze te snel gaan knipperen [doe er maar eens een 5W lamp in ipv een 21W lamp]. |
heb vroeger een paar scirocco's en golf gti's oa.gehad en er ging wel eens een knipperlichtrelais kapot,dan haalde ik een van de sloop en tot mijn verbazing zat er wel eens verschil in de snelheid waarmee de knipperlichten knipperden dan,zit in die relais dan ook verschil in?????
|
Quote:
Zolang er maar totaal 21W als weerstand is begrijp ik hieruit? Waar koop ik die weerstanden? |
Watt is niet hetzelfde als ohm (weerstand)
Als ik het goed voorheb zou je nu 6.857142857142857 ohms op die lamp hebben. Dit is dus de weerstand. En de lamp is 1.75 ampère. hier een link hoe je dit moet berekenen mocht je het niet meer weten van je schoolcarriere http://users.telenet.be/annette-guy/elec/ohm.htm Hopelijk heb je er iets aan. Groeten |
Informatieve site :thumbup:
Ik hoop dat het me gaat lukken, ik heb nooit eerder een weerstand gemaakt. |
All times are GMT +1. The time now is 20:06. |