Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Retour g lader 16v g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40900)

16vg60mk2 23-03-2008 21:50

Retour g lader 16v g60
 
Even een vraagje voor mijn mede g60 liefhebbers:

Ik heb een 16v g60 gebouwd welke nu in de afbouw fase zit maar ik twijfel wat ik met de g lader retour zal doen.

Ik heb een passende pijp gemaakt waarop meteen de carterventilatie en stappenmotor aangesloten kunnen worden, maar als ik deze plaats wordt het in combinatie met mijn oliekoelerslangen wel erg vol.

Ik zit eraan te denken om de g lader retour gewoon af te doppen, de carterventilatie op een catch can aan te sluiten en op mn stappenmotor een klein filtertje te zetten.
Nu is het enige waar ik bang voor ben dat mn g lader levensduur achteruit gaat omdat deze de vette damp van de retour niet meer binnenkrijgt, en dat hierdoor mn dichtlijsten een gebrek aan smering krijgen.

Ik wil namelijk absoluut voorkomen dat ik problemen krijg met mijn g lader.

De lader is uiteraard gereviseerd en voorzien van de juiste dichtlijsten en voldoende kluber vet, de rest is standaard en ik ga met poelie 68 rijden, ook zal de lader elke 6 a 7000km opengaan ter controle.

Graag hierover jullie mening!

Rallyegolf20vt 24-03-2008 11:19

Je kunt de retour best afdoppen .
De keerringen zweten ook altijd wat olie , dus hierdoor zal er wel smering optreden.
Wel heb je een grote kans dat je een vervelende lucht
zeg maar gerust , giftig, (onverbrande koolwaterstoffen) in de auto krijgt
als je de carterdampen in de open lucht afblaast.
De retour op je gasklephuis kun je daarintegen niet afdoppen .
Doe je dit wel , heb je grote kans dat je slangen er af springen .
Laat je dit open heb je een vervelend sissend geluid .
Persoonlijk zou ik het niet doen , en gewoon de retour er op plaatsen .
Kun je je oliekoelerslangen niet nog wat aanpassen ?

Pewi Vwteam 27-03-2008 17:57

als je nou gewoon een mooi [plaatje] maakt voor op je g-laderwaar normaal je retour buis op komt. in het midden van dat plaatje boor je een gat maak je mooie knelkoppeling op + een mooi stukje slang met van dat gevlochten staal er om heen, en deze leid je dan zo naar je kleppen deksel. en daar maak je eventueel zo zelfde soort koppeling in vast. de slang is mooi dun ten opzichte van je retour buis en toch krijgt ie carterdampen binnen.

Roy-16VT 27-03-2008 19:09

Ik weet helaas voor m`n maatje dat je een G-lader beter niet af kunt doppen.

zegt wel genoeg denk ik.

Lexo 28-03-2008 08:19

Quote:
Originally Posted by Roy-16VT
Ik weet helaas voor m`n maatje dat je een G-lader beter niet af kunt doppen.

zegt wel genoeg denk ik.


Omdat? Gewoon iets zeggen is makkelijk, wat is de redenatie erachter? Zegt nog meer denk ik..

Roy-16VT 28-03-2008 19:54

Quote:
Originally Posted by Lexo
Omdat? Gewoon iets zeggen is makkelijk, wat is de redenatie erachter? Zegt nog meer denk ik..



omdat??

hij stuk gelopen is doordat hij net het laatste beetje smeering niet krijgt op de lijsten. en hierdoor was de lader dus kapot gelopen.

Pewi Vwteam 28-03-2008 19:59

mmmmm dat lijkt me wel heel stug! jd rijd ook gewoon altijd met dat spul afgedopt! en roma tuning ook. en je kunt zelfs kitjes krijgen dat je g-lader een bijde zijden frisse lucht binne krijgt via een luchtfilterbox met twee uitlaat kanten er op, dus dat verhaal geloof ik zo net nog niet.

Jan de Tuinman 29-03-2008 19:18

De mijne is ook afgedopt heb er nog nooit problemen mee gehad en bij mijn vorige ook niet!

Pewi Vwteam 29-03-2008 19:32

inderdaad! dus dat kapot lopen zal wel kwestie van slecht onderhoud zijn geweest! of gewoon domme pech!

Roy-16VT 29-03-2008 22:01

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
inderdaad! dus dat kapot lopen zal wel kwestie van slecht onderhoud zijn geweest! of gewoon domme pech!


Dat akn het ook nog zijn geweest want hij heeft het spul toen de tijd 2e hands gekocht en de lader niet laten reviceren maar ja ik blijf er gewoon een rare nasmaak bij houden.

bolku 30-03-2008 15:53

Ik wil namelijk absoluut voorkomen dat ik problemen krijg met mijn g lader.


Dat kan je niet voorkomen want die dingen gaan nou eenmaal vaak kapot...als je van dat gezeur af wil zijn en een hoop extra vermogen erbij wil moet je gewoon ombouwen naar turbo..

16vg60mk2 30-03-2008 15:58

g lader retour
 
Hmm, ik weet het zo net nog niet de meningen zijn een beetje verdeeld en ik wil eigenlijk wel zekerheid hebben dat het goed gaat.

Mijn auto moet 19 april naar jd om te chippen en dan rij ik er een weekje mee, en daarna is het gelijk 1250 km en terug naar worthersee, de auto heeft me dan 3 jaar bloed zweet en tranen gekost en ik wil niet dat mn g lader er na 3000 km kapot loopt.

Ik denk dat ik misschien maar eens even moet informeren bij jd of mrg.

16vg60mk2 30-03-2008 16:00

En ik begrijp ook wel dat je nooit 100 procent zekerheid hebt dat een lader heel blijft, maar ik wil dit in ieder geval niet af laten hangen van een gebrek aan smering door het ontbreken van carterventilatie dampen.

The Green 31-03-2008 04:47

Ik rij ook al jaren zonder retour.
Schijnt wel niet met alle dichtingslijsten te kunnen.

Ik heb als ik me niet vergis teflon (geel/beige van kleur)

Rallye-VR6t 31-03-2008 20:15

Ik rij nog steeds met retour, maar is voor prestaties niet nodig.


Zonder kan ook, maar als je niet weet wat je doet blaas je de keerringen uit je lader. Of met geluk een slang eraf.
Je Glader is een luchtpomp en die pompt echt door en laat zich niet tegenhouden door een dopje.
Kan de lucht niet in de motor gaat het ergens anders heen.

Smeering van je dichtlijsten, waarom ?
VW heeft er zelf geen vet in gestopt voor smeering of afdichting.
VW heeft keerringen aangebracht om olie lekkage TEGEN te gaan.
VW heeft GEEN olie nevel iets aangebracht in de lader.

Er is zoals altijd weer heeel veeel onzin wat verteld wordt.


All times are GMT +1. The time now is 21:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.