Tuning Tips Vento
Goeiedag iedereen,
ik heb vandaag mijn eerste auto gekocht, een Vento 1.8 CL. Deze auto heeft 66 KW en 90 pk. Dit autootje wilde ik graag een beetje opfokken en faceliften. Nu vroeg ik mij af of iemand goeie tips heeft om de motor een beetje op te fokken. Ik ben 17 jaar dus heel veel geld heb ik niet, dus graag een beetje goedkope simpele tips, zoals een sportfilter of iets dergelijks. Welke onderdelen kan ik het beste vervangen voor sport versies daarvan. Graag gelijk adresjes waar ik eventueel deze onderdelen kan kopen. Dan nog voor het interieur en exterieur. Bumpersetjes, sidskirts, spoilers e.d. Als iemand nog onderdelen heeft van een Vento in goede staat is dit mooi meegenomen. Ik woon in Barneveld, dus enige tips inde buurt zijn ook van harte welkom. |
Gewoon orgineel laten, schroefsetje eronder en een paar dikke velgen !
|
kijk hier maar eens voor mooie ideeen..
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22756 Ik las dat je in 5 Gym zat.. dus slim genoeg om niet aan spoilers te beginnen.. ;) |
Hmmm, aardig slim kan je me miss wel noemen al heb ik niet de beste cijfers, maar waarom geen spoiler? Ik vind het er wel wreed uitzien of heb je dan teveel downforce op de achterkant waardoor je grip op de voortkant verliest? Wat bedoel je precies?
Alvast bedankt voor de link. |
Niet zulke moeilijke woorden gebruiken. Downforce met een 90PK :screwy: ...
Maar inderdaad, geen spoilers, dan had het maar geen VW moeten worden maar een Mazda ofzo. Gewoon eerst lekker omlaag en ga jezelf eerst het rijden maar echt aanleren ipv meteen de auto op te fokken. |
Nee bij onze auto's en snelheden heb je echt niks aan spoilers, nog posi- nog negatief.
Het is gewoon persoonlijke smaak. Een smaak die overigens wel vrij breed gedragen word hier op het forum :lmao: |
Okeej, gelukkig, ik vind het net even dat kleine beetje extra's aan die anders zo saaie achterkant geven. Niet te opzichtig natuurlijk, maar jeumig wat staan er veel vette vento's (alliteratie!) op de thread in die link. Echt onwijs bedankt!
Nu heb ik alleen niet veel meer informatie dan voor ik dit topic begon. |
wat opfokken betreft. ja er is wel het een en ander mogelijk voor dat blok. Maar goedkoop zal het nooit worden. En hoewel het waarschijnlijk niet is wat je wilt horen, een 1.8 CL heeft echt genoeg vermogen voor een beginnend bestuurder. Ik denk dat velen hier met mij kunnen be-amen dat de eerste auto toch niet lang heel blijft.
Komt nog bij dat een 1.8 redelijk zuinig is. En geloof me, ook daar ga je je grondig op verkijken als je bijvoorbeeld net je scooter inleverd (en een tientje per week in de tank gooide) |
Hier is mn oude wagen, ook een 1800. beetje verlagen en leuke velgen dr onder. dan heb je voor een paar centen een nette wagen. Met sideskirts, vleugels etc gaat het al snel een paar centen kosten.........
|
Quote:
en je auto wordt er niet mooier en al helemaal niet sneller van.. gewoon niet te gek gaan doen dus, less is more. paar mooie velgen en een leuke verlaging zijn in het algemeen ruim voldoende kwa looks. wat vermogen betreft, 90 pk is idd genoeg als beginnend bestuurder, en goedkoop opfokken kun je best vergeten. een stukkie verlagen zal de wegligging wel veel ten goede komen (minder bodyroll), 2 vliegen in 1 klap dus. vraag maar aan elke willekeurige coureur, winst pak je in de bochten, dus onderstel en remmen hebben prioriteit. maarja.. je moet natuurlijk gewoon doen wat je zelf wilt, ik ben ook begonnen met gaasgrilletjes en witte achterlichten enzo (krijg ineens een leuk idee voor een "jouw foute periode"-topic) ik ben er echter wel snel van genezen (gelukkig). |
Inderdaad een leuke verlaging en mooie wielen.
Van spoilers en skirts zal hij niet mooier worden ben ik bang... Sportluchtfilters enz. scheelt mischien iets in geluid, sneller gaat hij er niet van worden (eerder langzamer). |
Quote:
dat kan ik ook nog wel even vullen hoor.. :D |
Hmmm, als ik die foto van die 1800 ziet dan ben ik al een heel end overtuigd. Toch blijf ik van mening dat de een kleine achterspoiler zeker niet misstaat. En over dat luchtfilter, volgens mij is het zo dat door een betere luchtfilter en uitlaatsysteem er een betere 'flow' is voor de aangezogen lucht en de uitlaatgassen, waardoor je motor op zijn geheel wat makkelijker loopt.
Als jullie zeggen dat 90 pk genoeg is, dan zal ik me daar wel aan houden. Gewoon die motor nog een keerjte goed schoonmaken zal ook wel iets helpen ;-) En zeker voor het geluid wil ik het er in zetten, ik vind het altijd zo vet zo'n diepe grom. Ik denk dat de meeste mensen mij een beetje te hard van stapel vinden lopen... en volgens mij doe ik dat ook inderdaad, maar ik ben er ook zo psyched over, maar goed. Wederom bedankt voor de tips. P.S. Weet iemand hier hoeveel het ongeveer gaat kosten om de auto helemaal over te spuiten? De kleur die hij nu heeft is dat donkerblauw/ paarsachtige, wat ik niet erg mooi vind. |
verlaging mooi setje wielen klaar is kees less is more.
Wat betreft spuiten hou het tussen de 1000 en 2000 is mijn schatting zal der wel wat boven zitten. |
Einddemper alleen doet weinig als je echt herrie wilt. De tussendemper daarintegen.... Sportfilter klinkt best aardig, maar doet niet veel volgens de stopwatch. Tis vooral een gevoelskwestie bij een Vento.
Op Ebay.de worden heel veel goedkope chips aangeboden, maar of het wat is? Nokkenasje zie je sporadisch wel eens aangeboden worden. Maar vooral: verlagen! Origineel is het net een waterbed qua wegligging. |
Okeej, dus iig verlagen, dat is gewoon een must. Ik zat zelf een eraan te denk om zown dubbele DTM uitlaat erop te zetten, mooie dingen vind ik dat. Hoeveel schat je de kosten om het hele uitlaatsysteem te vervangen? Zodat ie een wat betere flow heeft?
|
Die betere flow ga je echt niet merken hoor, zonde van je geld.
Rijd eerst nou maar met die 1.8, kun je in de tussentijd sparen voor een snellere auto.... Dit is nou eenmaal (gelukkig) niet het forum voor dubbele dtm pijpen en spoilers, daarvoor zijn andere fora. |
Dit is meer een forum waar geen bumper kits en spoilers en weet ik hoe of wat aan je auto timmert maar meer de retro look oldskool de oudere volkswagens. Auto orgineel houden desnoods plat op ze pens en nice rims.
|
Quote:
wat betreft uitlaatsystemen kan ik die van powersprint wel aanbevelen, zijn relatief goedkoop, passen goed en van RVS. gaat dus lang mee en RVS klinkt zo lekker. voor een vento: € 575,- voor een voorpijp (katvervanger), middendemper en einddemper. als je de middendemper weg laat (vervanger) zal het nog wel iets goedkoper uitkomen. http://www.powersprint.info/ heel veel vermogen zal dit niet schelen, tenzij je ook een spagettiespruitstuk pakt. (200euro) |
eerst zakken en andere wielen dan zul je zien dat een vento geen plastic nodig heeft :D !
tupperware fans zijn er hier maar weinig (gelukkig) ! gr. martijn |
All times are GMT +1. The time now is 14:59. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.