Syncro 16 singlecab
Projekt Syncro 16" enkelcabine pickup. Redelijk zeldzame versie. Zeer slechte staat maar niet in zoals we die kennen van de kevers enzo. Roest is nauwelijks aanwezig (doorgerotte plekken) maar het ding heeft een zwaar leven achter de rug, overal gedeukt waar een deuk kan zitten. Een paar 2WD pick-ups gaan als donor dienen. De aandrijflijn moet ook nog gevonden worden, wat niet meevalt (ook financieel niet!!!). Grtz, Michel |
Wie iets exclusiefs wil moet lappen he!
|
Is een Passat Syncro aandraaflijn uit '86 niet veel hetzelfde VW kennende ?
|
mot je ervanaf gert? dacht dat die zooi in de fox ging?
|
Leuk projectje ;)
|
Quote:
Nee, en de pest is dat een "gewone" T3 syncro ook weer een ander onderstel heeft dan de 2138 gemaakte 16"ers. Deze heeft langere draagarmen achter om de grotere wielen kwijt te kunnen in de wielkasten, versterkte aandrijfassen, andere versnellingsbak met kortere overbrengingen en alles wat ik nog vergeten ben.. Maar ja wat ik zeg er zijn 2138 stuks met 16" onderstel gemaakt en daarvan zijn, naar het schijnt, slechts 34 enkelcabine pickup. Helaas zal een dergelijke restauratie niet uitkunnen. Kijk maar eens naar de spijlbus pick-ups, die zijn tegenwoordig in verhouding tot de personenbussen ook geen kloot waard. Maar goed, Volkswouter citerend; " wie iets exclusiefs wil moet lappen!" is een heel treffende opmerking! Michel |
Hee mich,
Kan je je tijd niet beter steken in je '52 barndoor ?? Vind ik toch nog net iets exclusiever om rijdend te zien ! |
Quote:
Ik denk dat technisch restaureren een stuk "makkelijker" is dan plaatwerk restaureren zoals de barndoor .... Of heb ik het mis ?? |
ja, oke.....
Maar als je een superzeldzame synchro heb waar al het synchro gedeelte van ontbreekt....... En hij dan ook nog eens vol met deuken zit..... Kan je beter de barbdoor doen, is technisch een stuk makkelijker en het plaatwerk is gewoon te koop |
Maar daar hangt ook een stevig kostenplaatje aan...
Aan beide eigenlijk...:D |
Nee Tjaap .. de Fox wordt ooit in ori staat hersteld .. chassisnummer 10 is munten waard . Er zijn er tenslotte ooit maar 4000 van gemaakt
Syncrobus : ik zou toch op je gemakkie op zoek gaan naar een onderstel ervoor . Geen haast mee hebben want dan betaal je de hoodprijs . Zo te zien erg zeldzaam dus het restaureren waard |
Quote:
Hadie Leon, Is een leuke voor een poll ofzo.. hehe is dat mogelijk hier? Het is natuurlijk wel een verschil tussen wat jij vind dat exclusiever is en dat wat daadwerkelijk exclusiever is... Barndoors zijn bijna een wie-maakt-me-los attribuut aan het worden... zijn er duizenden van gemaakt.. Michel |
1000-en van gemaakt ja......
Maar wel een uitstervend ras !! Anders doe je eerst de synchro, kan die mooi de trailer trekken met de barndoor er op alstie in concour staat is hehehe En hoe is t met de '67 kever ??? |
Quote:
Ha die is gek! Zo'n bus is om te rijden zeg, het is wel wat eng denk ik om in een conc. auto te rijden maar goed... Zo'n ding op een trailertje rond rijden is ook niet je-dat. Kijk een beetje tegen die onderdeel prijzen op van die barndoors. Opzich heb je wel gelijk hoor, een barndoor is leuker dan zo'n syncro... 67er krijgt als het goed is dit jaar een gerestaureerde bodem en daarna gaat hij voor de apk..... Michel |
dus met de RAT naar Spa dit jaar ?
Hebbie al foto's ? Wat is er trouwens met www.split52.com gebeurt ? |
Quote:
Dat zou geweldig zijn ja! maar of dat gaat lukken, betwijfel het.. Op een gegeven ogenblik heb je teveel van die troep, nu heb ik weer 8 auto's is een tijdje 10 geweest maar moet nog steeds afbouwen... streven is niet meer dan 4 (of dat gaat lukken?) Split.com is momenteel dood door toedoen van Vevida.. Wankers eerste klas.. heb er al tijden niets meer op staan en toch doet dat kut ding het wel een beetje.. Nouja ze moeten het maar weten, kan me d'r ook niet druk om maken. Michel |
Quote:
Zolang ze niet alle 8 voor de deur staan,is er niks aan de hand ... En dingen van de hand doen,gaat mij in ieder geval niet goed af !!! ;) |
Quote:
Nou dingen van de hand doen is opzich niet zo moeilijk als je maar weet wat je weg doet. Ik heb mijn t2a verkocht en dat vond ik jammer maar het was een beetje zo'n freubelbakenbraadbak van een ander, daar heb ik dan redelijk snel genoeg van.. Zijn bij mij een paar welke niet weg gaan, tenzij er heel dik betaald wordt (maar dat is ook heeeeel dik dan) dat zijn mijn 1e auto (T3 1.6D), de spijl en de 1500 (ex beetlecenter) de Syncro 16 is ook wel iets wat bewaard moet blijven maar als een ander er heil in ziet kan dat wat mij ook nog wel... Verder kan wat mij betreft alles de laan uit. Gelukkig staan ze niet allemaal voor de deur nee! Dat zou een mooi tafereel zijn zeg, maar denk dat bepaalde mensen daar geen vrede mee zouden hebben... We hebben met z'n 3en een mooie loodsenpartij die steeds voller met oude troep komt te staan, dat is mooi zo.. Michel P.S. Iemand een goed(e)(kope) spuiter voor mijn 1200J (kleur wit). P.P.S. Is er niet zoiets als een Poll mogelijkheid op dit forum? |
Hoi Mich,
Poll is mogenlijk zie ik net !! Gwoon een nieuwe topic (onderwerp) aansnijden en dan krijg je onderaan een poll optie ! suc6 |
Ik zie wel heil in de 16" :-)
ff een kraan huren en 't ding over t huis in de achtertuin tillen.. en er dan gewoon tegen aan gaan kijken onder het genot van een krantje, koffie.. :-) Vind de T3 die ervoor staat ook wel ok,.. toch jammer dat een doka zoveel praktischer is dan een single-cab.... Vind de single-cab mooier.. |
All times are GMT +1. The time now is 18:02. |