Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Kwaaltje van Golf IV? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40020)

vw team extreme 27-02-2008 15:21

Kwaaltje van Golf IV?

Mijn achteruit wisser doet niks meer hij ging de laatste tijd al wat langzamer, maar nu doet hij niks meer of kan het een zekering zijn ?? En zoniet als het de motor is wie weet wat zoiets kost ?

RubenD 27-02-2008 16:29

Bij de voorste wissers heb ik wel eens gehoord dat het asje (aluminium) corrodeerde. Misschien dat, dat achter nu bij jouw gebeurd is?

vw team extreme 27-02-2008 16:49

ik zal eens kijken of dat het is

Pedaalemmer 27-02-2008 16:52

Zekering zou je zowiezo na kunnen kijken. Vaak liggen er dan wat meer uit. Soms slijten de kabels bij de schanierpunten. Maar bij een nieuwere golf moet dit nog niet aan de orde zijn.

Wat je kan testen is de achteruit wisser inschakelen dus de hendel naar voren duwen en iemand laten luisteren of de moter kracht zet. Zo ja dan is het asjes dol. zo niet komt er geen spanning op de moter, of de moter is defect.

Tjaap 27-02-2008 16:54

asje er niet afgelopen? weet niet of het wissersysteem in de loop de jaren veel veranderd is maar das een golf2 kwaal

VeeDubber 27-02-2008 20:52

Gegarandeerd een gecorrodeerde wisseras. Je kunt hem er uithalen, opschuren, opnieuw in het vet zetten en hij doet het weer. Toen ik nog bij de dealer beunde langs mijn studie ben ik dit meerdere malen op een MKIV tegen gekomen.

Jurgen Santana 27-02-2008 21:15

Klopt, kijk gelijk even of er geen ruitensproeiervloeistof de motor in lekt. Dit is vaak de veroorzaker van de ellende.

Black Devil 27-02-2008 21:43

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Gegarandeerd een gecorrodeerde wisseras. Je kunt hem er uithalen, opschuren, opnieuw in het vet zetten en hij doet het weer. Toen ik nog bij de dealer beunde langs mijn studie ben ik dit meerdere malen op een MKIV tegen gekomen.

Dit is eigenlijk alleen bij het ruitenwissermechaniek aan de voorzijde aan de hand.

Jurgen Santana 27-02-2008 22:41

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Dit is eigenlijk alleen bij het ruitenwissermechaniek aan de voorzijde aan de hand.

Achter ook hoor. We verkopen die motortjes vaak zat.

Black Devil 27-02-2008 22:48

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Achter ook hoor. We verkopen die motortjes vaak zat.

Wij verkopen ze ook vaak zat bij de VW, maar vorop gaat het mechaniek stuk omdat het vastrot en achter gaat vaak de sproeier lekken waardoor het motortje stuk gaat.

Dus niet dat we 2 dingen door elkaar halen, al maakt t niet uit want t gaat allebij stuk ;)

Jurgen Santana 27-02-2008 23:16

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Wij verkopen ze ook vaak zat bij de VW, maar vorop gaat het mechaniek stuk omdat het vastrot en achter gaat vaak de sproeier lekken waardoor het motortje stuk gaat.

Dus niet dat we 2 dingen door elkaar halen, al maakt t niet uit want t gaat allebij stuk ;)

Er bestaat ook een reparatiesetje voor de wissermotor achter. Daar zit geen motortje in wel een asje. Maar als de wisser helemaal niks meer doet ben je daar al te laat mee ben ik bang.

Er zijn verschillende motortjes op de G4 achter geleverd en het setje past niet op alle motortjes.

Als de boel goed vastzit voor gaat daar ook het motortje stuk trouwens ;)

infamous 28-02-2008 09:33

Kortom, weg met die achterwisser :icon_spin

Voor heb ik ook het probleem gehad.

ronnie_v 28-02-2008 20:15

kijk eens in de doorvoerrubbers bij de scharnieren,misschien draadbreuk?

vw team extreme 28-02-2008 23:08

of heeft iemand misschien nog een wissermotor liggen voor achter voor een Golf IV van '99?

vw team extreme 01-03-2008 22:38

Nu heb ik alles vandaag een keer los gehaald en deed het later ook een klein stukje maar heel erg traag en nu doet hij niks meer dus dan is het denk ik toch het motortje

Dasher 01-03-2008 23:39

Onze Golf IV had dit probleem ook................even langs de garage waar we hem gekocht hadden, in Duitsland dus, monteur twijfelde niet een seconde........regelde even koffie en demonteerde achterkleppaneel, achterwisser er compleet uit, met een grote boog in de prullebak, nieuwe erin en alles weer inelkaar en wenste ons noch einen schönen Tag. :D

Auto was 1 maand uit de garantie en deze reparatie was nog gewoon onder Kulanz van VW Duitsland. Onze golf is van 2002.

Martyn 31-03-2008 20:10

ik heb nog wel een motertjes liggen evt als je nog zoekt....

Gr.

vw team extreme 31-03-2008 22:47

Quote:
Originally Posted by Boss
ik heb nog wel een motertjes liggen evt als je nog zoekt....

Gr.

Als het goeie is heb ik wel interesse

Zeend 31-03-2008 23:06

Quote:
Originally Posted by Dasher
Auto was 1 maand uit de garantie en deze reparatie was nog gewoon onder Kulanz van VW Duitsland. Onze golf is van 2002.

[offtopic]
Bij mijn bus uit 1974 werkt alles nog, toen maakte VW's nog auto's die het gewoon deden...
[/offtopic]

de handle kan ook wel eens kaduuk gaan (bij de Lupo althans); krijgt je motortje wel signaal?

Jens

Martyn 31-03-2008 23:26

Quote:
Als het goeie is heb ik wel interesse

Ja hij is toen van mijn ex golf 4 afgegaan, en werkte toen nog super.

laat maar wat weten.
Gr.

All times are GMT +1. The time now is 14:21.