![]() |
voorscherm demonteren
hey , heb een ander voorscherm voor mijn golfje 1 gevonden , maar nu moet ik hem monteren voordat ie naar de spuiter gaat...
nu dus mijn vraag hoe ga ik het beste te werk , hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen! nog een vraag , in dit scherm zitten geen gaten voor de bumperbevestiging , is dat veel werk om die erin te maken?? is maar een klein sleufje toch?? groet Eelco |
niemand die wel eens voorschermen gedemonteerd heeft?? , moet dinsdag de auto langs de spuiter brengen..
|
Aangezien je op msn alweer afwezig was toen ik het las, post ik het hier maar even:
Boven net onder de rand van de motorkap zit het scherm vast met 4 bouten, die draai je los. Dan de auto even op de krik en neem je het wiel eraf, dan kan je langs de deurstijl ook nog 2 bouten losdraaien. Laatste is onderop het scherm aan de dorpel, daar zit er ook nog eentje. Als dat allemaal los is kan je met wat gepast geweld het scherm loswrikken, hier wil nogal eens wat kit of tectyl/bodyshoot onder zitten. Je merkt dan vanzelf of je wat vergeten bent. Al met al een kwartiertje werk. Dat gat voor de bumpersteun gewoon netjes aftekenen en met een dremel of iets dergelijks uitslijpen, is een kleine vierkante opening. Succes! |
hey arco!
kijk hier hebben we wat aan!! dus het is wel te doen! dus in totaal 7 boutjes?? hoop dat het gaat lukken! grtz Eelco |
Er zitten totaal 9 zelftappers in het spatscherm. Inderdaad 4 boven in de motorruimte. 3 in de wielruimte aan de deurkant. 1 onderaan bij de dorpel en nog 1 aan de voorkant (onderaan). Zit aan de voorfront vast.
Bij demontage in de wielkast kan je het beste de strijkkit even met een fohn of iets dergelijks verwarmen zodat het wat zachter wordt. Daar zit namelijk een behoorlijke laag strijkkit. Dit is behoorlijk taai. Er wel enige voorzichtigheid geboden met het loshalen van een spatscherm. |
9 boutjes dus ;)
Zat het uit mijn hoofd te doen :D |
kan errrrg goed vastzitten (bij jongere uitvoeringen)
|
idd , bij mij zat ie dus erggg goed vast , zelfs de bouten waren niet te vinden in de wielkast ,die zaten helemaal onder de kit..
maar hij is eraf! , en de andere zit er al op , auto staat al bij de spuiter :D |
wat ik niet snap..je had al een nieuwe geregeld zeg je. Dan kan je daar toch zo de bevestigingspunten op vinden?
|
Quote:
ja maar die had ik nog niet hier , en goeie navraag voordat je eraan begint kan nooit kwaad toch! , dan lukt het tenminste beter met ervaringen van anderen ;) |
Quote:
Al klaar? Hoop dat je geen kleur verschil hebt :rolleyes: |
yep is klaar!
scherm is op de auto gespoten en uitgespoten op de deur , dus geen kleurverschil! ziet er weer toppie uit! |
All times are GMT +1. The time now is 22:10. |