Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Eerste autoproject DERBY! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39828)

Bartarie 21-02-2008 20:40

Eerste autoproject DERBY! *TOTAL LOSS!* :S :(

Hallo

Ik heb een week geleden me eerste autootje gekocht om een projectje van te maken een Derby 2 tadaaa!

interieurtje,

kontje,

Gelijk heb ik ook maar echte oldskool stoeltjes en gordels gekocht! :D

Dit is een beetje mijn plan:
-Polo 1 bumpers (zwart)
-Ats classic velgen
-Leuke radio inbouwen (heb ik al)
-rugleuning achterbank mooi recht maken bovenaan
-emblemen weg
-de rand in de motorkap inkorten (randje waar uitsparingen in zitten bij koplampen)
-eigen gemaakte grill
-overnieuw spuiten (zelfde kleur)
-blauwe platen (niet zeker wel heel stoer)
-spatbord verbreders (kunstoffen dingen) weghalen

dat is optisch eigenlijk wat ik wil maar er zijn nog een paar dingen die ik nog niet weet namelijk:

Voor dat ik me radio inbouw wil ik hem DROOG hebben van binnen welke tips zijn hiervoor want ik vrees echt dat ik hier niet de enige in ben die dit graag wil

Welke kleur (ral of vw naam) is de auto en hoe zou ik weer aan die lak kunnen komen?

Zijn er nog tips? en tricks die ik echt moet doen?
ik wil dus een klein beetje richting de mk1 stijl gaan

onderdelen die ik een beetje min of meer zoek:
Sportstuurtje+ stuurnaaf
Polo 1 bumpers (compleet en liever geen chroom)

Tot zover mijn ideen! ;) stay tuned

arno Derby 21-02-2008 22:20

Leuke polo :thumbup: en een hoop plannen.

De lak kun je wel op meerdere plaatsen halen voor te spuiten maar hoeveel wil je er voor uit geven.

Ral kleuren zijn wel goedkoper natuurlijk..

Succes met alle plannen.

gr

Mitta 21-02-2008 23:08

vette stoelen:P echt oldschool:D

AryX 22-02-2008 08:10

Leuk wagentje :D

Hoe meer Derby's hoe beter! ;)
Als je 'm opnieuw laat spuiten, laat de spuiter de goede lak erbij zoeken, scheelt je werk ;)

Hou ons op de hoogte van de vorderingen!

PvdP 22-02-2008 09:10

Radio droog, klinkt stom, maar zet er eens een grote vochtvreter in van Bison of zoiets...

Heb ik ook eens gedaan, en werkt perfect...

Bartarie 22-02-2008 18:34

LOL jah maar een vochtvreter moet ik die in men subwooferkist bouwen (A) ik ga wel met folie enzo aan de gang (A) we zien wel alle tijd

berendd 22-02-2008 18:42

polo 1 bumpers zijn grijs...

blauwe platen mag niet,

verder leuke plannen!

Larsv5 22-02-2008 18:46

Wat zijn dat voor een stoelen...?? zien er erg vet uit.

Suc6

Lars

Sjon 22-02-2008 19:06

.

arno Derby 22-02-2008 19:41

Quote:
Originally Posted by Sjon
Derby, ah leuk........klikt enthousiast op de topic......topic opent......
.....en wat zie ik: een polo sedan......leuk, maar dat maakt 't nog geen Derby.

Ik weet niet van wat voor n bouwjaar hij is maar het kan ook nog een Derby 2 zijn he :). Maar volgens mij is dit wel een polo sedan ja anders had hij andere koplampen moeten hebben dacht ik.

Sjon 22-02-2008 20:52

.

AryX 22-02-2008 21:46

Derby klinkt veel leuker en welk model het ook is, iedereen weet gelijk dat het om een Polo met kont gaat. lekker belangrijk of het wel of geen echte Derby is

Bartarie 22-02-2008 22:27

De stoeltjes zijn behoorlijk zeldzaam het zijn stoeltjes uit een Simca rally 2 ze zijn nog redelijk goed eentje heeft een weerhaak aan de zijkant en kleine gaatjes niet veel bijzonders aankomende week ga ik ze er in lassen denk ik is het niet makkelijk een "groot" derby/polo/classic topic openen ik snap er NIETS meer van t lijkt wel zon verhaaltje te zijn van jetta en bora dat de jetta nooit weggeweest is in bepaalde landen en wij een periode bora hebben gehad...

86C 23-02-2008 00:41

Droog zien te krijgen van binnen ---> vochtvreter inderdaad.
Beter is om eerst te checken waar het vocht de auto in komt.. is het aan de axhterzijde van de auto, dan kan er wel eens vocht in de koffer komen van tussen de koets van de auto en de achterlicht units.. (had ik ooit ook eens)
Beetje badkamerkit doet wonderen. Als het aan de voorkant naar binnen komt, dan zou ik eens onder de accu kijken.. waarschijnlijk een wak onder de accu van waaruit het vocht dan zo achter het dashboardkastje je interieur binnenkomt. Dat wordt plamuren of beter nog --> plaatje inlassen onder de accu.
Succes!

Der Ghopmeister 23-02-2008 19:20

ats classics heb ik wel voor je liggen zie marktplaats advertentie

http://www.marktplaats.nl/index.php...lassics-6j.html

verder een nette polo en erg leuke stoelen! :thumbup:

AryX 23-02-2008 19:42

gaat ie trouwens nog omlaag of nie?

Bartarie 23-02-2008 22:32

UITERAARD! bijna vergeten ik wil alleen zo laag dat je er wel normaal mee kan rijden dus schuin drempels nemen heb ik niet heel veel zin in... platte bandjes en 40 mm omlaag is genoeg denk ik zo....

AryX 23-02-2008 22:40

gewoon plat op z'n muil.. daar heb ik nog wel wat leuks voor liggen ;) :D

Bartarie 24-02-2008 18:40

Wie weet of dit stuurtje "plug and play" op mijn stuuras past? muv de claxon mischien... ik weet het ook niet precies

http://auto-diversen.marktplaats.nl...BMgk%2 B3&fs=1

passatje2 24-02-2008 19:46

het lekken komt waarschijnlijk van de accubak,standaard bij een polo 1/2,heb ik bij al mijn polo's gehad,je kan t goedkoop maken met wat plamuur(als het gat niet te groot is) of plaatje op lassen,ik heb t ook wel eens vanonder met ducktape opgelost :D haal je accu maar eens eruit dan kom je vast wel wat tegen.....als je maar een stuurtje met klein gat erop zet en niet een stuur van na 87,die hebben een groter naafgat.

All times are GMT +1. The time now is 20:20.