G60 of 1.8T
Ben ff aan het brainstormen geweest om een nieuw hart in mijn Golfje te zetten.
Nu dacht ik aan een 1.8T maar aangezien dit nogal prijzige en schaarse blokken zijn leek een G60 ook een optie. Ik heb ooit es een Golf 3 variant op marktplaats gezien met een G60 erin. Wie kent er meer Golfjes 3 met een G60 en wat zou beter zijn qua prijs,inbouw,etc. |
er heeft eens een filmpje van (een hele lage) golf 3 met een g60 op het forum gestaan, verder heb ik het nog nooit gezien eigenlijk...
|
1.8t blok zijn even duur als een goed g60 blok...dus om de prijs hoef je het niet te laten..qua blok dan..
|
kzou voor g60 gaan hebben maar bar weinig mensen en lijkt mij makkelijker in te bouwen dan een 1.8t ivam met kabelboomen etc..
|
Ik heb wel eens een G60 MK3 gezien, zag er wel apart uit. Ik zou ook voor de G60 gaan, het is veel specialer in een MK3 dan een turbo en makkelijker in te bouwen ook.
|
zou voor de 20vt gaan.... meer plezier als je ook nog eens verder wilt gaan in de pk's... plus, ik weet hoe mooi jij dat afblaasgeluidje vindt....zie het ook eens op langere termijn... bij verkoop van de auto...
|
Quote:
dat is ook weer zo.. |
Ik zou ook voor de 1.8T gaan!
Veel meer power beschikbaar, veel meer mee te doen dan een G60. Is misschien wat lastiger in te bouwen maar later heb je er meer plezier van denk ik. |
Quote:
De blokken zijn ongeveer even duur, maar voor de inbouw van de 1.8T zal een meer aangepast moeten worden en extra onderdelen aangeschaft moeten worden. Uiteindelijk zal de inbouw toch meer gaan kosten. Neemt niet weg dat ik ook voor de 1.8T zou kiezen, gezien de vermogenswinst die haalbaar is en de bestrouwbaarheid ;) |
psies.....en als je hem later gaat verkopen dan is het niet zoiets als...."hé jammer een g60", maar "heeee, een 20vt!".... mensen zijn er niet zo gewillig op dat je een oudere motor in een nieuwere auto bouwt, kijkend vanuit de automarkt..
|
vandaar..."qua blok" marc.... en ja de inbouw is iets prijziger, maar ook heb je iets meer
|
Een 20VT is de beste optie.
Maar vergis je niet in ombouw prijzen. PLUS dat je wel aan de CO en APK normen moet voldoen. Een 20VT is daarin recenter. Afblaas geluid zul je nauwelijks krijgen bij een 20VT. Helaas, zo werkt de 20V niet. |
nauwlijks....wel een beetje dus..;)
|
Quote:
niet? hmm ik kan me een golf 2 20VT (APX!!) en een golf 1 20VT, respectievelijk afkomstig uit leeuwarden en stiens (frank en hugo) en die hebben beide een flink afblaasgeluid! |
Hmmm,moeilijk moeilijk G60 is goedkoper maar Richard heeft ook wel weer gelijk met betrouwbaarheid e.d.
|
kijk het op een wat langere termijn zou ik zeggen... je doet een ombouw, dus het is voor langere tijd... ivm latere verkoop ed. zou ik zeggen 20vt. revisie g-lader, ouder blokje etc etc alles wat ik bovenin al genoemd heb...
|
idd een G60 is wat 'enger' om mee te rijden.. maar als je weet dat het blok goed is en je er altijd fatsoenlijk mee rijdt (lees: goed warmrijden etc) dan moet het wel goed gaan..
stond ooit een keer een stukje in een PVW: nothing beats the sound of an 16VG60 die op toeren komt! (vertaling mag je zelf invullen) ik weet t gaat hier niet om een 16v maar dacht tiep het ff ;) 20vt is natuurlijk ook heel erg gaaf is vandaag de dag niet meer bijzonder.. |
g60 die op toeren komt blaft niet zo erg... tÃ*s meer van vanonderuit zeg maar..
16vg60 daarintegen wel.... |
Quote:
Een 20VT MOET in een gelosten circuit afblazen. Deze hoor je dus eigenlijk niet. Hoor je ze wel, blazen ze af naar buiten.... Dan lopen ze voor geen meter meer, de komplete mengsel bereiding wordt dan niet goed meer berekend. Door het ontbreken van de lucht die is ontsnapt maar die wel door de LMM is meten. Foute boel dus. Ik weet een Rallye die zelfs 2 afblaas ventielen heeft, en die hoor je nauwlijks in de auto. Maar doet wel 13.01 sec op de 1/4 mile! Iets dat in Friesland met 20VT nog niet vaak gezien is. Helaas gaat die motor weer uit de Rallye.....om iets te worden opgepept... :D |
Quote:
Resonantie lucht hoor je altijd in de auto. Punt is dat je het niet mag afblazen naar buiten bij een 20VT. |
All times are GMT +1. The time now is 21:57. |