Bastaardkever goes EJ20E JDM STi..
Waarom een kever op het watergekoelde forum?
1303 met een 2 liter subaru motor goedgekeurd? Die 850 kilo met 125 pk? watergekoeld? Ben ook bezig met een thread bij te houden op keversite.nl maar wilde jullie niet onthouden van dit stukje fijne brabantse techniek.... Hoever is ik nu? Niet zo ver als ik had willen zijn, maargoed ik zal nu f korte beschrijving geven van hoe ver ik ben. De kevert ontdaan van alles poespas en zooi. Subaru Legacy 2 liter gekocht met APK voor 300 euro. Motor gestript en complete kabelboom eruit gehaald. Onderdelen verkocht en 150 euro winst gemaakt :thumbup: 150 euro meteen doorgesluist naar het bestellen van de pasplaat en aangepast vliegwiel, 440 euros... :screwy: Complete remmerij van een porsche 944 gehaald. :D Wie hard wil gaan moet ook hard willen (kunnen) stoppen. Radiator van een ouwe volvo 740 station. Was voor een 2 liter turbo, dus moet vrij aardig koelen. Plus het formaat was ideaal voor in de neus van de kever. Ben nu momenteel bezig met de bedrading(lees nachtmerrie). Ik ga kijken hoe ik hier fotos kan upLOWden. Hoe jullie op de hoogte Poging tot fotos kevertje zelf, heeft betere tijden gekent, van korte duur, maar ze waren er wel De 2 liter sub motor. 125 pk als het allemaal meezit. |
leuk project!
hou je de injectie erop? |
Kijk, cool!! Ben benieuwd
|
heel vet project
deze blijf ik zeker volgen!! succes er mee |
neem ook eens een kijke op www.ratlook.nl ook een soortgelijk project. Komen hier uit friesland.
Gr. maurits |
Kijk, een mooi stukje Brabants werk ;)
|
Leuk project hoor, waarom geen subaro gtturbo blok? :D
|
vriend van mij heeft ook een subaru in z'n kevertje, heb er mee gereden en dat gaat erg leuk. Remmen en bak wel aangepast, plus een cup strebe en extra stabilisatoren. Auto staat te koop voor de liefhebber ivm aanschaf type 3
|
Dude
Zo welgeteld 1 dag op de site en meteen reacties. Mooi mooi
De injectie hou ik er zeker op. Het voordeel van een complete auto was dat ik de complete bedrading en computer mee kon nemen. Ben begonnen met een aantal dingen weg te knippen kijken of ie start en dan weer vrolijk verder knippen. Heb daardoor uiteindelijk 50 % van alle bedrading in de sub kunnen laten. Het blijft nog een schijtlading aan draden, geloof me... De remmen ga ik zeker aanpassen, en de cubstrebe is besteld. Ook urethaan ophangrubbers voor de bak. Waarom geen EJ20G (typeaanduiding twin turbo blok) Ben en blijf student en de prijzen die voor dat soort blokken gevraagd worden gaan mijn pet zeker te boven. Heeft iemand suggesties voor de diameter buizen die van de radiator van voor naar achter gaan? Zit zelf erg te twijfelen tussen de standaard 28 mm en iets van 40 mm(via een speciaalzaak) suggesties zijn dus zeer zeer welkom. Nou tot zover mijn geouwehoer. Ga komend weekend carnalallen(hoe :offtopic: kun je gaan?) maar zaterdag overdag zeker even wat fotos maken en hierop posten. Groeten, Frank a.k.a Subever |
ej20g is enkel turbo, geen twin turbo..maar verder leuk project( ej20tt is twin turbo maar kleine kans dat je die vindt (JDM motor))
|
Vet!, jammer dat hij ongeblazen is maar zal ongtwijfeld heel goed gaan lopen.
|
Stof Stof Stof
Jezus,
ik schaam me diep dat ik me zo de snor heb lopen drukken hier... Lang verhaal, Vorige zomer in augustus gepleurd met de fiets, resultaat kaak gebroken op 3 plaatsen. Aantal tanden minder(gewoon mezelf customizen...) en nu dit alles weer gerestaureerd is ben ik echt volle bak begonnen aan de kevert... Ik ga vandaag even foto's maken van hoever ik gevorderd ben... Lijkt me een redelijke update die eraan zit te komen hahaha. De hoeveelheid stof die op dit topic zat is echt beschamend. dus ga vanaf nu even om de dag een updeetje plaatsen. Aangezien er de laatste tijd en de komende tijd heeeeeeel veeeel gaat veranderen:) Brabantse groet aan iederlichaam. Houdoe |
Was je nog bezopen van het carnavallen? :D
Ben benieuwd naar de updates! |
Feuteus
Haha,
was het maar zo, nee klapband met mijn voorwiel en toen voorover van mijn stuur afgedoken... best wel AUW Dit was de schade, niet super te zien maar de kaken op elkaar geschroefd, 10 kilo afgevallen.. 8 weken vloeibaar voedsel STERKER NOG, ben gevallen in Arnhem hahaha, Presikhaaf onder het bruggetje bij het station. Studeer daar Autotechniek.. |
Onder het mom van foto's zeggen meer dan woorden...
Aangepast vliegwiel Pasplaatje “luchtgaten” Pas hendig zat Dit is inmiddels alweer aangepast, kleiner radiateur(2 eigenlijk). Met rond 35 mm rvs pijp naar achter Dit maal 635 en je hebt alle rot die er in mijn kevertje zat. Altijd fijn denk je, 1 stukje rot wegslijpen kom je nog 3 platen daaronder tegen die ook weg moet en daarachter nog een klein hoekje wat weg moet. Daarnaast zat ook nog een stukje…. Maargoed idee lijkt me duidelijk Probeersel voor een uitlaatje alsie eenmaal gekeurd is, kijken of dit een beetje herrie maakt hahaha Persoonlijk vind ik dit hele dikke velgjes. Ze worden matgrijs(DONKER) alla de volvo R velgen.. Deze koplampen komen erin(tijdje geleden gemaakt deze foto) heb er namelijk ook een setje Bi-xenon bij gekocht…!!!!! |
En die kop heb je ook van die valpartij, of was die al zo? :D
Jk. Op die fiets-rotonde bedoel je? Heb een paar jaar terug hetzelfde gehad, toen ik nog in Driebergen woonde. Mooi opgevangen, kwam me de fiets in m'n nek vliegen. Gezicht plat op het asfalt, maar niks gebroken oid. Probleem was toen alleen: geen ziekenfonds. :chair: Alles rond m'n mond en bovenop m'n neus lag open. Ik zag er uit alsof ik een ongesteld wijf had lopen beffen... :D |
Quote:
Ja ik ben de jongste thuis dus ik denk dat ze sommige dingen beetje hebben afgeraffeld hahahaha. Nou het is gebeurd aan de kant van de plattenburg(frietkot) en ja ging allemaal redelijk snel, maar als je het zelf hoort breken en je hebt stukjes tand en een hoop bloed en je handen dan denk je toch van :shake: Ik denk dat mijn lijf zoiets had van ik heb bloed te veel gooi het gewoon via zijn hoofd naar buiten. Het kwam echt overal uit hahahaha. Dus dat met de ongesteldheid van de vrouw komt me lichtelijk bekend voor hahaha |
Ik schrok me ook te pleuris, dacht meteen dat ik geen tand in m'n gezicht meer heel had. Dat viel achteraf gezien nog mee...
Enige dat ik te horen kreeg toen ik het studentenhuis binnenkwam daarna, met de boodschappen, was: "je bent wel laat met dat vreten hè!" :chair: Nu is alles in ieder geval weer helemaal in orde neem ik aan? |
Nice dat er weer actie in 't project zit, en verder +veel voor je gevoel voor humor :)
|
Quote:
Ja op dat soort momenten heb je niet heel veel anders... Of ja voordat ik ruzie krijg, heb een hele hele lieve vriendin die me er ook lichtelijk doorheen heeft gehaald. Ja was wel weer eens tijd wat actie, ben ondertussen ook nog verhuisd van locatie. Nog dichter bij huis dus komt helemaal goed :thumbup: Vandaag even wat roest uit het schuifdakje gerepareerd. Nog van vroeger uit liep het water niet goed weg achterin het valse dakje. Toendertijd dichtgekit. Nu helemaal los gemaakt en dichtgelast. Was mijn camera vergeten dus morgen even kiekjes maken... |
All times are GMT +1. The time now is 17:48. |