Golf II 2.0 16v Turbo (golf GTI G60)
hallo,
hier dan maar even een topic over de beruchte Golf II met 200+ PK :D hier even een lijst van wat er aan de motor gedaan is. :eek: -opgeboord onderblok van een 1.9 TDI (opgeboord naar 1975cc) -speciale drijfstangen (carillo) -speciale handgesmede zuigers (mahle) -stalen koppakking -bewerkte kop van een 16v KR -speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk van alu -8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen) -speciaal geslapen turbo nokkenassen -verzwaarde klepveren -klepzittingen doorgestoken -speciale turbo (turbinewiel van een RS2, compressorwiel van garret en keramisch gekogelagerd). -downpipe en de rest van de uitlaat in van hittebestendig RVS (met een binnendiameter van 75mm). -eindemper van EPS (ook RVS) -2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het afleze van je mengsel). -het motormanagment wordt geregeld door DTA -elektronische ontsteking ipv de standaard rotor en verdeler -sinterplaat koppeling (sachs) -verzwaarde drukgroep (sachs) -shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen) -aandrijfassen van G60 -Grote intercooler (mercedes artego) -op maat gemaakte aluminium intercoolerbuizen. -samco turbo en intercooler aansluitingen -radiateur van G60 -race thermostaat (opent bij 75 graden) dat was het gedeelte onder de motorkap, hier een foto van de motor: de verhalen gaan dat de auto zo rond de 350 pk zou hebben :rolleyes: , ik heb er geen testrapport bij, maar ik weet alleen dat ie hard gaat :D auto is voor de rest een originele GTI G60 op kenteken met 128.000 km op de teller :thumbup: heel netjes voor een auto uit 1990. als het mooi weer is, zal ik even mooie foto's maken groet marten!! |
Ben benieuwd naar de fotos !
Maar klinkt ieder geval goed ! |
Kom maar op met die foto,s
|
ik ben ook wel benieuwd naar de fotos marten zal wel een mooie auto zijn.
|
Quote:
en gister zei je dat je de auto wel kon ;) idd die uit damwoude (carfix) |
Oke die oude van carfix, hele mooie strakke wagen !
|
de auto is ong 8 maand in den haag geweest, daar heb ik hem vandaan gehaald.
|
dat ding gaat heel snel , eigen ervaring , heen en weer naar de rontonde hier om veenwouden , en ik had de broek vol :tard:
|
weet nu nog steeds niet of je in de kuipstoel past alberto :)
geintje, toen ik voor het eerst in dat ding reed, toen gas ik een klein beetje gas en toen schrok ik zo. pfffffff toen weer eens proberen en daarna vlogen de intercoolerbuizen er af. dus buizen eraf gehaald en een krans op gelast zodat de slangenklem er niet meer af kan knallen. nieuwe accu erin (was ook dood) voor de rest nog niets aan gedaan, ja 1 keer gewassen :D |
Quote:
ja dat ging net marten , maar kwam er op handen en voeten weer uit lammert had me al verteld van het ding , toen hij met die auto hier kwam op een mooie dag ( want volgens mij reed hij er aleen maar met mooi weer mee ) ben ik stukje mee geweest , ......sprakeloos by the way , in mijn caddy had ik ook van die dingen , ook een jaar in rond gereden . toen had ik ze stuk :D dus niet voor mij gebouwd :D :D |
Das niet best, 2x gasgeven, 1x sleutelen;)
|
Quote:
je moet er wat voor over hebben om hard te gaan. |
Quote:
tis marten en geen maarten :thumbup: ding werd idd alleen met mooi weer gereden zei jan jaap. heb met hem gebeld voordat ik de auto uit den haag heb gehaald. ik ben ook niet snel onder de indruk van een auto, maar dit gaat idd hard genoeg. Porsche Killer!!!!! (vandaar ook die porsche remmerij) groet marten!! |
Quote:
hersteld .... :D te dikke vingers . of te kleine toetsen :thumbup: |
Quote:
dikke vingers :D |
toe maar weer Marten,
maak Lennart even wakker...om een paar pictures te maken. |
hè?
|
hahahaha wakker dus.
|
Quote:
combinatie van :D , Acer is ook niet groot :D :offtopic: sorry |
Zo dan, das nog eens een motor waar je U tegen zegt! :woowoo:
|
All times are GMT +1. The time now is 17:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.